Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til ApS med tre webshops

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at omdanne min enkeltmandsvirksomhed til et anpartsselskab. Med enkeltmandsvirksomheden driver jeg tre webshops, hvor jeg sælger digitale produkter - jeg har altså ikke et varelager. Efter hvad jeg kan læse, skal denne omdannelse enten ske via. virksomhedsomdannelse, som kan koste alt fra 5.000-15.000, eller ved at lukke min enkeltmandsvirksomhed og sælge hjemmesiderne til ApS. Umiddelbart vil jeg tro, at det vil være billigere at lukke enkeltmandsvirksomheden og oprette et ApS, men hvordan fungerer overdragelsen til ApS? Skal hjemmesiderne vurderes af en revisor, og hvad koster det i givet fald?

Jeg håber I kan hjælpe mig med at blive klogere på dette :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar!

Hjemmesiderne har det sidste år omsat for lidt under 50.000 kr. og jeg har ingen aktiver, der bliver afskrevet på. For en sikkerheds skyld kommer jeg til at forhøre mig hos en revisor. Hvad vurderer du, at det vil koste at få en revisor til at vurdere hjemmesiderne, og dermed hvad jeg selv skal købe dem for?

Mvh.

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

et par tusinde vil jeg tro. Skulle du omdanne skattefrit ville vi tale 10-15 t mindst givet, men bare et råd om hvordan du overdrager og til pris, bør ikke være så dyrt

Har de omsat 50 t på et år og det jo så er ren fortjeneste måske, så vil det være udgangspunktet for beregning, ikke selve sidernes indhold, men den indtægt de har vist. Om det så kunne være så meget, at skattefri omdannelse var bedre, kan revisor sige

Du kan også selv foreslå noget - og så bede skat om bindende svar, så er du sikker. det er jo penge ind privat til skat og så mulig udgift i selskabet så det er jo ikke hele verden om 
 
Overvej at sætte dig godt ind i ApS, stiftelse og alt det som adskiller fra personlig virksomhed i letlæst ebog https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene! 

Mvh,

Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)