Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg (skattefrit) lægge aktiviteter over i et andet selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg ejer i alt tre selskaber, fordi jeg har haft to separate aktiviteter. Og for at lette administrationen vil jeg meget gerne lukke det ene.

Kan jeg gøre det uden at skulle betale skat?

Selskab A ejer jeg direkte. Det har en omsætning på cirka 1,2 mio. kroner årligt og er min primære indtægtskilde.

Selskab B er ejet af holdingselskabet C, som jeg ejer 100%. Her var der ikke succes med aktiviteten, så omsætningen er i dag 0.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lukke selskab A og i stedet bruge selskab B til at drive mine aktiviteter.

Årsagen er:

1)
Selskab B er ejet af et holdingselskab, hvorimod Selskab A er ejet direkte af mig. Og jeg vil meget gerne kunne spare op i mit holdingselskab.

2)
Selskab B har et pænt stort skatteaktiv på grund af tidligere underskud. Dette vil jeg gerne kunne udnytte, men det er ikke muligt p.t., da min aktivitet ligger i selskab A.

Hvad kan jeg gøre? Jeg har spurgt min revisor, men har fået et meget uldent svar, som jeg ærligt talt ikke forstår noget af.

Der er ingen materielle anlægsaktiver i nogen af selskaberne, men der er selvfølgelig formelt set oparbejdet noget goodwill gennem de år, der har været aktivitet i Selskab A.

Håber der er en, der kan hjælpe.

Mange tak,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lukke B uden skat så længe penge bliver i holding. Du får skat hvis ddu så lukke holding. Du kan ikke skattefrit overføre aktiviteter.

Du kan ikke lukke A uden skat, men du kan evt lave aktieombytning via en revisor så det bliver et holding og så kan der laves fusion mm. Det er klart noget derr lovmæssigt kræver revisor påtegninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Jeg kigger nærmere på aktieombytning + fusion.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)