Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en håndværkerfirma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg skriver dette indlæg i håb om at få svar på nogle spørgsmål omkring nogle overvejelser jeg har gjort længe.

Jeg er pt. på selvvalgt orlov fra et godt Corporate job med god løn. Jeg er ved at runde den skarpe hjørne ift. min alder og tanken om hvorvidt det er dét jeg skal lave de næste 3 årtier har gjort, at har været nød til at tage en reflektionspause.

Noget af det jeg brænder rigtig meget for er min passion for at se ideer føre til det visuelle. Jeg har som husejer gennem mange år nøje fulgt med hvordan håndværkerbranchen har været i vækst. Elektrikere, VVS’er, Murere, Taglæggere Tømrer, Anlægsgartnere mv. er eftertragtede folk, og det er de sidste 4 faggrupper, der ikke kræver særlig autorisation har jeg haft meget dialog med og kan se der er stigende efterspørgsel for.

På baggrund af det har jeg overvejet følgende:

- Starte min egen virksomhed, hvor jeg kan være direktør, står for alt det administrative, herunder dialog med kunder, regnskab, bogføring, marketing mv. Jeg har næsten 20 års erfaring med det, hvor jeg har arbejdet for andre og tænker sagtens jeg ville kunne stå på mål for det i egen virksomhed
- Hyre dygtige østeuropæiske håndværkere med løn og rettigheder efter bogen. Jeg er velbevandret i kulturen og flere af de østeuropæiske sprog, og har haft et rigtig god samarbejde med dem der har udført arbejde for mig og bekendte i privat regi
- Begynde stille og rolig og mærke efter om der er momentum i det, og så tage den derfra

Mit spørgsmål til panelet her er:
- Hvad er den bedste måde at finde disse håndværkere på? Skal man en tur til de baltiske lande og gå på jagt efter arbejdskraft eller findes en anden pålidelige formidlere der ikke koster spidsen af en jetjager?
- Hvad siger loven helt konkret, så man ikke kommer i klemme ift. løn-dumping og fagforeninger mv?

Jeg har kapitalen på plads, og ville ikke have et problem med at gå i gang relativt hurtigt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

generelt skal du så holde dig inden for EU, men der er masser af regler for forsikringer- arbejdstilladelse, bolig og dansk skatte CPR osv - ikke dumping og mere. Det er en hel lille bog for sig

Først og fremmest skal du jo kunne stole helt på dem og deres kvalitet og den er ikke som sådan landeafhængigt 

Du er ude i noget med stærk konkurrence kan jeg hilse at sige, MEN der er mangel på bygningshåndværkere, så der bør være plads

Det næste svære bliver at få jobs til firmaet uden presset af div 3-tilbud osv - og få en god referenceliste og opbygget lokale samarbejdspartnere. Den første lange start er den tunge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)