Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessenter til et kinesisk forbrugspanel.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik.

Ganske rigtigt er det ikke nødvendigt med sådan en stort panel, hvis det er repræsentativitet vi leder efter. Dog vil 1.000 ikke være nok i Kina, da de trods alt er lige en smule flere end vi er

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Det var nu mere Henriks ambitioner der undrede mig, for jeres panel på 1500 deltagere lyder straks mere plausibelt.
 
For om der bor 5 millioner eller 1,2 milliard i et land, ændrer nu stadigvæk ikke ved at 1000 interviews er mere end rigeligt i forbindelse med en survey (også selvom det umiddelbart lyder absurd, men statistik er en underholdende disciplin).
 
Men held & lykke med projektet.
 
Det er en rigtig god idé i har fået.
 
Mvh. Henrik 
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik.

Ikke fordi jeg skal forklare på vegne af andre, men det er sikkert for at sikre, at alle grupper bliver repræsenteret. Bare fordi man har 1.000 mennesker samlet, er de ikke nødvendigvis repræsentative. Tusind fra Nordjylland f.eks.

Vi har allerede fra start segmenteret os ind på den gruppe der er relevant, og vil derfor have et repræsentativt udsnit allerede ved de 1.500 medlemmer.

I det andet tilfælde skal man sikkert selv melde sig til, hvor vi selv gennem konsulenter i Kina, har udvalgt folk til panelet.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

 
Som Jan så korrekt er inde på, så er vores problem, at den geografiske og demografiske diversitet i Kina er noget større end den danske. Derfor er vi tvunget til at have et langt større panel i Kina end det er tilfældet med vores Danmarkspanel på godt 75.000 mennesker.
 
Man kan alene forestille sig, at der vil være kunder, som ønsker at gennemføre og benchmarke undersøgelser, der er repræsentative på alle 23 nationaliteter i landet eller de byer, der har mere end 1 million indbyggere. Hvis vi skal kunne gennemføre den slags, så kræver det selvsagt, at panelet er repræsentativt på en række forskellige snitflader.
 
Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har detailregnet på det, men jeg tror ikke, at 1-10 millioner er helt ved siden af.
 
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er nok undertegnede der tænker lidt for snævert - Jeg arbejder selv primært med politiske målinger, hvor der ofte ikke er samme behov for at kortlægge holdningerne i de små segmenter i detaljer. Vi arbejder næsten altid med ''the big picture'' når der tales politik, dvs. på landsplan.

Men umiddelbart er der vel en 80-100 millioner kinesere, som er interessante som forbrugere for danske virksomheder? Primært bosiddende i vækstzonerne omkring kysten (resten har hverken internet eller penge). 
Så det betyder vi er nede i en størrelsesorden i stil med Tyskland. Det burde være til at overskue   

Mvh. Henrik

Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Du har helt ret i, at der er stor forskel på politiske målinger og benchmarkende markedsanalyser. I Kina er der ca. 50 byer med mere end 1 million indbyggere, og hvis vi skal kunne lave attitudesammenligninger på tværs af dem, så bliver vi alene i disse byer nødt til at have 1-2 mill paneldeltagere.
 
Dertil kommer så alle de andre områder, som måske ikke er interessant i retail sammenhæng endnu, men som kan være spændende at måle på fordi de enten ligger meget afsides (og dermed er indstillet på postordre/e-handel) eller er økonomisk på vej frem, så man ved hvornår man skal introducere varen med maximal effekt.
 
Hvor sidder du og laver politiske analyser henne?
 
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Vi har selv god erfaring med kinesere her i Danmark. Når der er kinesiske delegationer i Danmark, så holder vi fordrag for dem, vi har ca. 200 delegationer i år. Vi tilbyder også Danske virksomheder konsulent ydelser på det kinesiske marked. P.t. har vi en erhvervsrejse til kina på en kultur udstilling hvor vi har nogle danske designere med. Måske kan vi lave noget sammen. Jeg kan ihvertfald se en mulighed hvis vi får nogle interesserede virksomheder som vil starte op i kina, så kan jeg godt bruge dig.
mvh
 
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Eddy


Det lyder rigtig interessant. Det lyder virkelig som om der er grundlag for et samarbejde og formidling af kontakter. Jeg sender dig en mail, så vi kan aftale nærmere.

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)