Hej venner Som webshop ejer må jeg erkende, at jeg har oplevet, at en kunde ikke har modtaget sin pakke. Jeg har ikke råd til at betale PostDanmark 70 kr. for at sende som pakke, så i stedet sender jeg som Maxibrev. Derfor har jeg ikke mulighed for, at finde ud af om det er PostDanmark, der ikke har styr på sagerne, eller om det er kunden der tager røven på mig... Ganske irriterende når det en sjælden gang hender. Jeg føler mig ikke plaget af problemet, men én ud af et par hundrede ordre forsvinder. Det resulterer så i at jeg må tilbagebetale kunden det fulde købsbeløb. Det skal siges, af jeg pakker mine forsendelser særdeles diskret. Det fremgår på ingen måde at pakken indeholder parfume, ligesom jeg sender i mit private navn fremfor mit firmanavn. Jeg ved at mange andre webshops også sender som Maxibrev fremfor Postpakke, af den økonomiske grund. Hvad er jeres "forsendelsen-blev-væk-procent" og er det noget I oplever som et problem. Jeg håber at få nogle gode indlæg om emnet. Hilsen Anders |
Jeg har haft webshop i ca. 3 år nu. Pakker med varer op til 500 gram sendes som maxibrev, større pakker som privatpakker. Jeg har endnu ikke mistet EEN ENESTE pakke/brev hos Postdanmark.
Jeg sender også ganske diskret, og sørger for at adresse osv. er skrevet tydeligt og let læseligt. Det sker, at kunder ikke får angivet deres adresse helt præcist, så af og til checker jeg adressen hos Krak.
Mht. pris: Du kan lave en aftale om at dine pakker sendes som privatpakker med PostDanmark (kontakt erhverv salg), så koster en pakke op til 1 kg. 54 kr, op til 5 kg. 57 kr, så det er en betragtelig besparelse. Du får en månedlig afregning, så du behøver heller ikke at tænke på at have de rigtige pakkelabels liggende.
Hilsen
Kirsten