Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsvinder jeres pakker?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg har haft en webshop i 1½ år, og har ikke haft en eneste pakke der er "forsvundet". Størstedelen af mine pakker sendes som postpakker med track trace nr, men jeg har også sendt enkelte som maxibrev pga lav vægt.

Jeg synes dog du skal overveje postpakke løsningen, da jeg synes det har en vis signalværdi for kunden at få en besked om at pakken er afsendt samt at du/kunden kan følge den på track trace. Det synes jeg personligt selv er rart når jeg handler i andre webshops. Jeg kan se på din hjemmeside at du tager 35 kr for levering. Mener snildt du kan lægge den på 45 kr. som en anden skrev så ved man som kunde godt at det "koster" i forsendelse. Samtidig oplever man jo at man sparer penge hos dig på parfumerne, så hvad betyder de 10 kr. mere i fragt f.eks?

Og så er det med at få lavet en aftale hos PostDanmark, der er penge at hente......

Jeg tager selv en fragtpris lige nu på 45 kr. Har forsøgt mig lidt frem med forskellige beløb. Jeg sender dog lidt tungere varer end dig, da det er badeværelsesinteriør, brugskunst, livstilsprodukter m.m. Men opvejer at pengene er givet godt ud i forhold til at erstatte pakkerne samt den tryghed kunden får......

 Håber du finder "de vise sten"

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik  

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi nu er i gang med forsendelsesomkostninger:

Jeg har valgt at opkræve de faktiske portoomkostninger direkte hos kunden - det lægges på regningen til allersidst. Omkostningen til emballering indregner jeg i bruttoavancen. Kunderne har ikke noget problem med at betale porto, men 'forsendelsesgebyr' til emballage osv. bliver let uigennemsigtigt for kunden, så det bruger jeg ikke.

Hvis du har en erhvervsaftale med Postdanmark, betaler du ikke for trykning af pakkelabels med dig som afsender - det har jeg i hvert fald ikke gjort.

Og så en sidste ting, som kan have stor betydning: Hvis du kun opkræver kunden det faktiske portobeløb, kan du føre det på en 'udlægskonto', som gør at det er momsfrit. Hvis du idag opkræver 35 kr hos din kunde for forsendelse, betaler du 7 kr. i moms, og får reelt kun 28 kr. ind. Hvis du kører det via en udlægskonto, kan du opkræve kunden 54 kr. i porto og ikke betale noget i moms, da porto er momsfrit, når det kan føres på denne måde. Hvis du derimod opkræver kunden 60 kr. i 'porto og forsendelse', skal du betale 12 kr i moms, så det vil være en ren underskudsforretning.

Jeg er sikker på, at nogle af de regnskabskyndige i dette forum kan beskrive reglerne omkring moms betydelig bedre end jeg kan.

 

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Og så en sidste ting, som kan have stor betydning: Hvis du kun opkræver kunden det faktiske portobeløb, kan du føre det på en 'udlægskonto', som gør at det er momsfrit. Hvis du idag opkræver 35 kr hos din kunde for forsendelse, betaler du 7 kr. i moms, og får reelt kun 28 kr. ind. Hvis du kører det via en udlægskonto, kan du opkræve kunden 54 kr. i porto og ikke betale noget i moms, da porto er momsfrit, når det kan føres på denne måde. Hvis du derimod opkræver kunden 60 kr. i 'porto og forsendelse', skal du betale 12 kr i moms, så det vil være en ren underskudsforretning.

Er det rigtigt det her - for så har jeg dælme sovet i timen - hvor kan ma finde mere info om emnet?

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nrmogensen:

Kirsten E:
Og så en sidste ting, som kan have stor betydning: Hvis du kun opkræver kunden det faktiske portobeløb, kan du føre det på en 'udlægskonto', som gør at det er momsfrit. Hvis du idag opkræver 35 kr hos din kunde for forsendelse, betaler du 7 kr. i moms, og får reelt kun 28 kr. ind. Hvis du kører det via en udlægskonto, kan du opkræve kunden 54 kr. i porto og ikke betale noget i moms, da porto er momsfrit, når det kan føres på denne måde. Hvis du derimod opkræver kunden 60 kr. i 'porto og forsendelse', skal du betale 12 kr i moms, så det vil være en ren underskudsforretning.

Er det rigtigt det her - for så har jeg dælme sovet i timen - hvor kan ma finde mere info om emnet?

læs

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=95986&vId=201258

og bliv glad :-)

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender mange pakker, men også mange maxibreve.
Når man sender meget, vil der også forsvinde lidt i ny og næ, uanset hvordan det er sendt. Det er i mine øjne blot en udgift som alle andre.
Vi sender kun forsendelser med lav vægt og værdi som brev. Så når en kunde en sjælden gang imellem ikke har modtaget sin forsendelse, sender vi blot en ny (som pakke) uden diskussion.
Da den sendes som pakke, sikrer vi os at vi kan spore forsendelsen i anden omgang.

Iøvrigt tvivler jeg på, at mange kunder overhovedet kender forskellen på pakkeetiketter og frimærker, og vælger at snyde butikker der sender som brev.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

VI har måske 5 promille der forsvinder - både forsikrede pakker og breve, og jeg er overbevist om at det ikke er kunder der forsøger at snyde.

Den seneste var en kunde der ringede, at posten havde afleveret en pakke til hende, men at den var til en anden på vejen, og hendes egen var pist væk.. så kan man tænke hvad man vil, jeg vælger at tro at der er tale om et pakkepostbud der ikke ved hvad han laver...

Vi fakturerer iøvrigt kunder for den aktuelle udgift til porto, og sender alt over 500 g som pakke.. og de betaler gladeligt for det :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender lige nu - gennem www.GratisKondom.dk - cirka 25 storbreve om dagen - og sådan har det været i 2 måneder. Jeg får returneret cirka 4%, hvilket formentlig er en ret høj rate, men jeg har endnu ikke hørt fra en af dem der har fået sendt til forkerte adresser :) "Modtagelse nægtet" og så er kurverten åbnet får jeg en del af ...

Har i dag haft første brev - det er ud af ca 1500 stk jeg har skudt afsted i alt - som modtageren har skrevet en mail og brokket sig over det ikke kom. Har så at sige aldrig haft bøvl med at brevposten ikke kommer frem. :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender både pakker og Maxibreve. Vi har oplevet at nogle forsvinder, det ligger på omkring ½%. det er hamrende ærgeligt, når det sker, men vi sender nye varer til kunden en gang til og så går det. I et par enkelte tilfælde er maxibrevet pludselig dukket op igen til os. Vi efterlyser hos Postdanmark, hvilket man godt kan dog er der inge forsikring, så angiver vi det skal sendes til afsender hvis... efter 2-3 uger kommer der brev - desværre er forsendelsen ikke fundet. Et par dage efter dukker Maxibrevet op ?!

Vi har også en webpack løsning, men vælger stadig at sende Maxibreve, når det er mindre forsendelser, da kunderne er glade for den lavere takst, specielt hvis købet er på et mindre beløb. Køb for 100.- og betal 55.- i porto - det er der mange der hopper ud af shoppen ved. Vi har forsøgt forskellige løsninger, men holder nu fast i Maxibreve til de små forsendelser og pakker til de dyrere og større. da vi samtidig har gratis fragt ved køb over 500.- vælger vi altid pakkeløsning til den størrelse ordrer.

Da vi havde et forsøg med alle forsendelser som pakke, viste der sig et pænt antal afhoppere fra webshoppen.

Udgiften til tabet kommer på driftstab, så det går nok.

Mvh

Axel

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Yde:

Jeg fik en idé i går, inden jeg faldt i søvn. Om man kunne lave en database med dårlige kunder i, altså kunder der udnytter at webshopejeren har bevisbyrden. Lad os gå ud fra mit eksempel, jeg har en kunde der påstår ikke at have modtaget varen. Jeg logger ind på databasen og laver en søgning på kundens navn. Her kan jeg f.eks. så se at han 4 gange før ikke har modtaget en pakke fra andre webshops. Altså kunne det tænkes han snød og at derfor kunne bevise at han havde fået pakken...

Det må vi desværre ikke, og heller ikke ved dankort svindel eller ligende. Tjekkende med datatilsynet sidste år, der var noget med der skulle lægge en dom og stadig var der en masse undtagelser.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)