Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmebiografer

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ruller lavinen. Wink

Betho Hjemmebiografer er snart en realitet. Registreringsbeviset dumpede ind ad døren igår. Og banken har sagt ja. Kan det blive bedre? JAH det kan det. For et par gutter her inde fra, er vist i fuld gang med at hjælpe med nogle forskellige ting. Labert!

Jeg har en ny ting, som jeg gerne vil have svar på / hjælp til: 

Jeg har tænkt lidt over, hvordan jeg sikrer mig betaling af den ydelse jeg levere. Hvornår skal jeg forlange betaling? Man høre mange dårlige eksempler. Hvis jeg levere hjemmebiograf for 80.000, er det mange penge ikke at få.

Skal jeg bede om betaling, ved levering. Mere specifikt, inden jeg åbner kasserne?

Andre indputs er velkomne.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Hornbæk
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du og tillykke.

Den mest sikre måde både for dig og dine kunder er at du benytter PBS, Så vær sikker på den internetshop du laver kan kobles op mod PBS. En ting du skal være opmærksom på er at PBS nok vil have du stiller en garanti, altså en beløb der er låst i banken hvis du skulle snyde dine kunder. Det tager ca. 2-3 uger at blive godkendt af PBS.

Jeg har selv en shop på nettet som i dag er den mest besøgte i vores branche Page Rank 5/10 www.spaprice.eu.

Jeg har en meget god forbindelse hvis du skal have lavet en shop. En meget dygtig fyr der ved alt om hvordan en hjemmeside skal se ud for at kunderne bliver på din shop og en anden vigtig ting er at siden er søgeoptimeret, så du bliver set i google og andre steder.

Ønsker dig held og lykke med dit projekt

Jens Børgesen   

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er hele problematiken jo, at jeg ikke skal have en webshop, men derimod kører ud til kunderne, og sætter varerne op. Det er med ugangspunkt i dette, jeg skal vide hvornår jeg kan kræve betaling. Og ville det evt. være når jeg ankommer på stedet, men inden jeg begynder at sætte noget op?

Jeg har iøvrigt også en super dygtig fyr, til at lave min hjemmeside, så det er heller ikke nødvendigt. Wink

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver dit tilbud, skal du indskrive i "bygge" kontrakten at der skal forfaldes nogen betalinger.  I samme stil når man bygger nybygninger/tilbygninger m.m.  (er gammel håndværkermester, har gjort det mange gang)

 Eks.  et meget simpel byggeri til 100.000 og simpel hurtige skrevet eks. :-)

 Når fundament er færdig:  betales der 25.000
Når vægge er færdig: betales der 25.000 
Når tag er færdig: betales der 40.000
Når alt er  færdig betales de sidste 10.000

Det skal du så bare omskrive til dine projekter...

 Lav altid et skrevet  tilbud/kontrakt som kan underskrives.

 

PS. bare det med at få det på rene at HVEM køre skidet/affald væk (sure eller skuffet kunder er ikke fedt, derfor et godt omhyggelige tilbud er godt og troværdig)

 

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det var selvfølgelig også en måde at gøre det på. Men lad os sige, at jeg bare skal installere produkterne. Hvad så? Kan man godt forlange betaling, når jeg ankommer, men inden jeg sætter produkterne op? Smile

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej, og mest nej...   

 Hvis det stor set kun er elektronikken, så sæt skidet op og forlang betaling inden du forlander stedet hvis det er mulige. Man kan få mobile Dankort automater, at forlange kontanter er nok svært og check hvem har det nu om dage....  Men igen kontrakt kontrakt med underskrift! før man starter. Så kan du altid hive dem til inkasso. Og alt kommer jo an på beløbet hvad du tør at ligge ud med, man kan jo hente tinge igen i nogen tilfælde. Men der sku altid nogen rigtig fusker der ude, stol kun på det...  Spørg evt. hvad en tømmer gør der sætter et nyt køkken op eller nye vinduer i et hus, de står ca. i samme problem som dig.   De kan evt. betale for vare først, og derefter arbejdesløn til sidst, det er også den mest simpel måde, som regl 50-50

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tillykke med at du er kommet så langt i dit projekt, og jeg forstår din bekymring omkring dette med betaling.

Som firma er det meget svært at undgå dårlige betalere. Derfor er det vigtigt at have styr på debitorerne. I min egenskab af regnskabskyndig for 8-10 firmaer er min erfaring, at dem der har styr på dem og får dem rykket, får deres betaling. Jeg har en kunde, som sælger vinduer og han oplever meget sjældent tab, fordi han har en fornuftig rykkerprocedure og kun 8 dages betaling. Det er tilpas kort tid til at regningen ikke bliver væk for kunden. I de tilfælde hvor produktet er i orden og kunden er tilfreds, tror jeg ikke, at du vil opleve problemer. Du kan jo alrid købe dig et abonnement hos ribers. Så kan du jo checke, om kunden er dårlig betaler.

Forudbetalinger er en vanskelig ting. Folk generelt - tror jeg - er skepiske, når en håndværker forlanger forudbetaling. Der var for kort tid siden en udsendelse om en fyr som bare stak af, når han havde fået forudbetalingen, og folk blev snydt så vandet drev. Når der af og til dukker så dårlige eksempler op, bliver alle skåret over en kam og folk får en mistillid til det at betale forud.

Brug din egen snusfornuft og mavefornemmelse, når du har en kunde foran dig og sørg for at bring betaling på bane, så der ikke er noget at være i tvivl om for kunden.

 Held og lykke.

Michael Fokus

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hel klart anbefale dig at anskaffe en af de nye chipbaserede dankortterminaler.

Når du ankommer hos kunden skriver I kontrakt (kan evt. kaldes "Leveringsaftale") om hvad der leveres inkl. tidsramme m.v. og kunden betaler via Dankort.

Når installationen er færdig får du kundens underskrift på en lap papir på, at installationen er fuldført inkl. tidspunkt. Evt. tager du et par fotos af installationen.

På den måde er du rimelig sikker på din betaling. Og kunden kan også være forholdsvis sikker på, at installatøren ikke bare stikker af. For så kan kunden bare kræve betalingen retur via PBS. Modsat fald kan du, hvis kunden kræver betalingen tilbageført, dokumentere leveringen gennem underskrift og fotos.

/Ole

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Betho:
Hvor er dem der henvender sig til almindelige mennesker?
 
Betho:
Disse skal være i prisklassen 50.000 og op efter

Hmmm, har normale folk omrkring de 50 Kilo til at lave en hjemmebiograf?

Idéen er super GOD, men de ting jeg har citeret hænger ikke sammen.

Håber det kan bruges Smile 

 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigvis er jeg af en lidt anden opfattelse end dig. :) Ellers var jeg ikke igang med at bassere hele min virksomhed, på denne idé.

Almindelige mennesker har råd til en sådan investering. Hvis de ønsker den. Men de her ikke råd til fx. at investere 250.000 i en hjemmebiograf. Der ligger forskellen.

Med det jeg undersøgt indtil idag, så er jeg ikke i tvivl om, at der nok skal være folk ude i det danske land, der vil gøre brug af min service. :)

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)