Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmebiografer

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at din virksomhed har eksistens grundlag. Men "almindelige" danskere brugere altså ikke +50000 kr. på et hjemmebiograf. Det er simpelthen ikke rigtig.

Når du skriver "almindelige" danskere ligger referencen jo i størstedelen af befolkningen, hvilket vil sige at alle danskere nærmest er din målgruppe.? Så skyder du forkert. Men der er skisme da masser af folk til dit produkt i Danmark, nok bare ikke million antal.

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay. Så stor forskel så er det et marked for det....

Helt sikkert mange der vil købe dit udstyr. Hvilke produkter vil du sælge....=? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er nok lidt svær at æde, for så bliver kunden den mistænkte part. "Stoler han ikke på mig?"

På den anden side kan du også bare stå fast på dit og sige at du ikke laver noget før halvdelen enten ligger på bordet eller er overført til din konto. Til gengæld skal resten så først falde ved afslutning af projektet.

Lav også aftaler om varighed så kunden ikke er bange for at projektet trækker ud i det uendelige. Du har først tilfredse kunder når projektet er færdigt - ikke ved at du får ordren i hus. Det atr få ordren hjem er kun den første halvdel af arbejdet, eller mindre!

Og så eller pøj-pøj med projektet. Det er for stort til mig, men jeg har da lov at drømme om hvad jeg vil gøre når millionerne ruller ind...  :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Når du skriver "almindelige" danskere ligger referencen jo i størstedelen af befolkningen, hvilket vil sige at alle danskere nærmest er din målgruppe.? Så skyder du forkert. Men der er skisme da masser af folk til dit produkt i Danmark, nok bare ikke million antal.

Jeg er ikke naiv, og tror at jeg får flere 100 ordre om året.

Jeg har skam arbejdet med min målgruppe. Mit brug af "almindelig dansker" er nok mere et udtryk for, at der er langt flere i målgruppen for denne prisklasse, end for den prisklasse de fleste konkurrenter tilbyder. Og det er måske rigtigt, at det er forkert brug af begrebet. Måske den rigtige betegnelse er "lidt mere rig, end den almindelige dansker"? Wink

Det er fint I korrigere mig. Hvis ikke I Aminoer skulle gøre det, hvem skulle så? Big Smile

Jeg er spændt på at se, hvad der sker, når jeg er klar til start. Jeg har arrangeret hjælp til reklame, og tror på at det kan gøre lidt for min ordre tilgang. Resten må jeg selv ud og opsøge.

 

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Pedersen:

Jeg vil hel klart anbefale dig at anskaffe en af de nye chipbaserede dankortterminaler.

Det havde jeg faktisk også tænkt på, om ikke ville lette nogle ting, sådan rent praktisk (tilgængelighed i af betale). Men du har nok ret, at der også er noget signalværdi, samt sikkerhed i sådan en krabat.

FOKUS, du har også et godt argument, i det med at lave en skriftlig aftale, som er tidsbestemt ud fra betaling, samt færdiggørelse af projekt. Det er jo det, der kan være den firkantede løsning. Hvad man så rent praktisk gør i virkeligheden, og ud fra sin "mavefornemmelse" kan være noget andet. Men den underskrevne ordre, skal sådan set dække retningslinier i tilfælde af "Worst case scenario"?

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de nysgerrige.

Betho Hjemmebiografer er på vej. :) Dog har banken kastet håndklædet i ringen, og vil ikke lege helt så meget med mig, som jeg havde håbet. Heldigvis har jeg andre planer i ærmet, så det hele nok skal gå. Det kan måske være fordi jeg har planer om at oprette et showroom hjemme i lejligheden? Jeg kører dog på med mine planer.

 René Brokop har stået for udvikling af logo og grafik til hjemmeside. Alt det praktiske i hjemmesiden er ved at blive sat rigtigt op, og vil være færdig inden for et par uger.

Hvad angår min betænkelighed med betaling, har jeg besluttet at betaling skal forfalde når jeg holder i indkørslen med produkterne. Det vil selvfølgelig også være noget man snakker med kunden om, inden. Og vil de ikke være med til dette... Så er de ikke seriøse kunder, og man bør overveje om de overhovedet nogen sinde vil betale.

Jeg mangler de sidste leverandører, og så er jeg egentlig klar... Jeg satser på at være flyvende til august, hvis alt går efter min forretningsplan. Wink

Bare en lille opdatering. Når jeg kommer igang med showroom, skal I nok få billeder og endnu en opdatering.

Med venlig hilsen
Thomas
Betho Hjemmebiografer

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hey Thomas,

Blev nysgerrig da jeg så dig på facebook hvad du gik og lavede, det er jo nærmest et leasy med hjemme biografer=) det lyder spændende det hele! held og lykke med det.

Ang. betaling.

Jeg tror ik du skal være så nervøs for indkrævningen, systemet fungere rimelig godt, og mulighederne ved misligholdelse i form af manglende betaling er gode. dog skal du self. have orden i kontrakterne.  Men kan godt se det ikke er rart og have mange penge ude at hænge når man er en mindre virksomhed, hvor pengene helst skal i kassen hurtigts muligt=) 

Jeg ved ikke om det er muligt, men en del forretninger har de såkaldte instore låne muligheder i samarbejde med bankerne (som ofte dog bruger andre navne,) du kender sikkert handelsfinans fra Bilka. hvad med at tilbyde kunderne sådan en ordning? På den måde får du 100% pengene af banken og de hænger på kundens ydelse=)

Derudover åbner det for en hel del nye kundegrupper( ud over de åbenlyse: mænd i overgangsalderen og unge med for mange penge=) ) i forhold til prisen og folk der ikke lige har 50.000 liggende. Jeg kunne godt forestille mig at der er en stor kundegruppe der hører ind under disse låne muligheder og hjemmebiografer=) det kan dog godt være at 50k + måske lige er i overkanten til sådan en løsning, da renten ofte er ret høj og slut beløbet stiger ret kraftigt, men synes da det er værd at undersøge.

Btw, jeg er helt enig med dig at der eksistere et marked og prisen ikke er for høj, hvis man kigger på andre sammenlignenlige "hobby-passions produkter", kender jeg da flere der har givet 30-40k for en cykel eller tilsvarende produkter. Jeg er ihvertfald potentiel kunde om 10-20 år når jeg en gang tjener penge=) så hold det lige kørende ind til=)

Desuden er den en masse muligheder i det ud over bare alm salg. sarmarbejds muligheder med indretningsfirmaer, husbyggerier, skoler og foreninger osv.

 

Men igen, held og lykke, og go arbejdslyst=)

Mvh

Henrik
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. :)

Det er år og dag siden. :)

Du kan tro jeg også har taget det med i mine tanker. Jeg er bare nødt til at se ind ad og finde ud af, om det også er det jeg vil. For reklamere man med en sådan løsning, sender man også et andet signal. Det skal man have med i sine overvejelser.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 nok nærmere 100 år siden=)

 

Yeah helt sikkert, og jeg tror også at i første omgang er det smart måske at gå efter den gruppe som HAR pengene allerede, dem skal der nok være en del af .

Så kunne man jo senre gå ind og overveje om det var en løsning man skulle gøre brug af. Men det lyder jo som om du har styr på det, godt at høre=)


Side 4 ud af 6 (53 indlæg)