Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode råd lån med sikerhed i sommerhuse / jord

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at jeg stoppede med mit firma har jeg investeret i nu 4-6 atraktive byggegrunde.

Jeg læser på kbh. universitet cant.mag og har derfor ikke stor månedlig indkoms, men min hustru har dog en alm. løn. 
Men med slid har jeg nedbragt mine lån så jeg nu burde kunne bygge ca 2-4 sommerhuse så lån og leje skulle lave et overskud.
 
Jeg tænkte at jeg kunne kombinere et lån fra investor til en ? rentesats med f.eks pant i et hus og så en bank.
Min drøm er at opføre 4 lækre udlejnings sommerhuse 300 meter fra stranden, 50 min fra kbh.
 
Bank vil gerne være med på et sommerhus.
 
Behov nu ca. 800.000 kr. pr. hus resten haves.
 
Håber nogle har et godt råd   
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da altid rart at få nogle gode råd fra andre. Men jeg er ikke helt sikker på, hvad du ønsker råd om.
Er det råd om, hvorvidt du skal opføre nogle sommerhuse? eller hvordan du skal finansiere opførelsen? Er det fordi banken kun vil finansiere 1 sommerhus og hvad med resten?
 
Du må gerne uddybe lidt mere, hvad du ønsker at nogen skal respondere på.
 
Hilsen fra Jakob
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er måske lidt uklart, men jeg tænker på to ting.

Er der nogle der har erfaring med finansering med bank og investor.
 
Er der nogen der har interesse i at være med til at finansere i 800.000 kr. klassen pr. ejendom
og til ? rente  med sikkerhed i ejendommen. Eller kender folk der måske vil det.
 
Tak for hjælpen
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis banken kun vil låne til 1 sommerhus er det fordi de betragter dig som privatkunde.

Find en bank der betragter dig og dit projekt som "erhverv" eller bed nuværende bank om
at stille med en erhvervsrådgiver - lyder som om du har fat i en grå og kedelig privatrådgiver.
 
 
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

"Land" jeg skal lige høre om du har sat dig ind i reglerne for sommerhuse?

Vi har jo i Danmark en ret "beskyttende" lov hvad angår sommerhuse. Du må faktisk slet ikke have 4 sommerhuse til udlejning. Er det et faktum som du er klar over?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

En boligadvokat har skrevet følgende:

"Der findes ikke nogen lov, som begrænser det antal sommerhuse, man som privatperson må eje, men de sommerhuse man ejer, skal alle i løbet af året på realistisk vis kunne nås at blive benyttet som fritidsejendomme af ejeren, hvis man som ejer ønsker at bevare muligheden for at kunne sælge sommerhuset uden ejendomsavancebeskatning. Hvor grænsen går, for hvor mange sommerhuse man kan eje på baggrund af et systematisk opkøb, kræver en nærmere undersøgelse. Overskrides grænsen, vil skattemyndighederne alt andet lige hævde, at sommerhusene er erhvervet i spekulationshensigt, og derfor skal avancebeskattes af en fortjenest. Lejes de systematisk ud risikerer man, som i en aktuel sag i pressen, at udlejningen får erhvervsmæssige karakter med de konsekvenser, der følger deraf. Forinden et systematisk investeringsopkøb igangsættes må det anbefales, at få udarbejdet et juridisk responsum som undersøger forudsætninger og bestemmelserne i først og fremmest Planloven, Sommerhusloven og skattelovene, herunder også spørgsmålet om man ligefrem kan blive pålagt at sælge sommerhusene i utide. "

Hilsen Jakob

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det kommer til en sag vil retten se på hvorvidt dine sommerhus bliver benyttet til rekreative formål, som du selv citerer.
Som jeg forstår det, vil du opføre 4 sommerhuse i samme område. Det vil helt sikkert ikke blive vurderet at disse sommerhuse er til brug for rekreative formål. Det var noget andet hvis det ene lå i Skagen, det andet i det fynske øhav, det tredie i KBH, osv. Men 4 i samme område vil helt sikkert ikke.
Men jeg vil da råde dig til at tage fat i en advokat eller en den lokale sommerhus-ejendomsmægler. Det er ihvertfald tiden værd i forhold til det skattesmæk du kan få hvis det "går galt".
 
 
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Derudover bør du overdrage 2 af sommerhusene til din hustru.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har 6 byggegrunde og du kun vil have have 4 sommerhuse, kunne du sælge de 2 overskydende grunde og bruge profitten fra disse til finansieringen af sommerhusene...

Alle skriger jo på byggegrunde i øjeblikket, så er beliggenheden god, så burde de kunne sælges til en god pris!

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem skal stå for byggeriet? Er det noget du har en fast pris på ... eller er det du søger en byggekredit?
 
Umiddelbart synes jeg projektet er for småt til at en ekstern investor er den bedste løsning. Det vil simpelthen spise for meget af kagen. Er der ikke en i din omgangskreds, en onkel, svigerfar el.lign der kunne kautionerer for sikkerheden istedet?
 
JH
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)