Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode råd lån med sikerhed i sommerhuse / jord

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Antallet af grunde er 4 sommerhus grunde, der ligger så der fra hver måske senere bliver muglighed for helårsstatus, derfor kan der måske senere blive en 6-7 grunde. Men nu har jeg dem bare som 2 store grunde på 2 matrikler. Jeg ønsker ikke at sælge for at finansere et byggeri. (Beskatnig af jord salg vil tage sin del af overskudet).
tak for din respons

 

Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har delt det op så min gamle far nu på papiret ejer den ene dobbelt grund.

Så jeg ikke ejer for meget det samme sted.
 
så er vi også to selvstændige debitorer / kreditorer
 
Men jeg vil nu gerne have kontakt til nogle der ved mere om finanseringen og hvordan den skal drejes.
 
Tak for dit svar    
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 5:33:17 PM Forfatter: Land
Men jeg vil nu gerne have kontakt til nogle der ved mere om finanseringen og hvordan den skal drejes.
Tak for dit svar  

Du starter med at etablere en byggekredit hos en bank. Når byggeriet er færdigt kan du få et realkreditlån til 60% af vurderingen og den resterende sum kan enten finansieres med et banklån eller et pantebrev.
 
Det kan muligvis være en fordel at lade en lokal bank stå for byggekreditten - lokale banker har en tendens til at overvurderer attraktiviteten af deres eget område og derfor kan det være lettere at få igennem. Der er nogle gange at banker kører med et tilbud om en meget billig byggekredit ca. 2% men betinget af at de får lov at stå for den endelige finansiering når byggeriet er færdigt. Du må ud og indsamle nogle tilbud og tage den derfra...
 
JH
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)