Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash-site og SEO

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en konsulent som kan komme forbi og fortælle hvordan vi skal forholde os til et FLASH web-site som vi skal til at lave og samtidig indkludere så meget SEO som muligt med FLASH. 

Derfor skal vi vide hvordan vi forholder os til SEO og FLASH mht. tekst, links, overskrifter, sidetitler, sti således vi kan få bygget web-sitet så godt som muligt.

(Jeg er helt klar over at FLASH ikke er det egnet til at lave SEO på og søger heller ikke superoptimering af det nye site, men bare at komme så langt som muligt via din hjælp og erfaring)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et helt website lavet i flash så kan du spare konsulent udgiften - det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at komme i konflikt med søgemaskinernes retningslinier.

Det eneste alternativ er at lave 2 websites - 1 i flash og 1 i html/css også lede søgemaskinerne ind på html som default og give de alm. brugere valget mellem de 2.

På den måde kan i reflektere flash indholdet på html versionen som søgemaskinerne indeksere uden at komme ind i blackhat problematikken.

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener altså ikke det er muligt at lave et FLASH website og samtidig tage højde for (noget) SEO?

Grunden til at jeg overhovedet har accepteret at undersøge sagerne omkring FLASH og SEO (og ikke bare sagt det ikke må være et FLASH web-site!) er at jeg flere steder (bla her http://www.hochmanconsultants.com/articles/seo-friendly-flash.shtml og http://blog.deconcept.com/2006/03/13/modern-approach-flash-seo/) har set at det ikke skulle være umligt at lave SEO på sitet omend ikke nemt eller optimalt.

På den anden side så er det her flow-chart jo ret klart: http://www.thegooglecache.com/rants-and-raves/should-i-make-a-flash-site-flash-website-flowchart/

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvis det er et helt website lavet i flash så kan du spare konsulent udgiften - det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at komme i konflikt med søgemaskinernes retningslinier.

Tjah tjoh...det er vel en sandhed med modifikationer. Så vidt jeg er informeret KAN google faktisk godt se indholdet af Flash filer - hvis det er lavet korrekt. Se evt. her: http://www.zedia.net/2008/how-google-indexes-flash-content/.

At det så under alle omstændigheder nok er svært at komme specielt langt i optimeringen er en anden sag...men det kan lade sig gøre at blive indexeret, uden at omgå reglerne.

Jeg er dog ikke SEO ekspert, så hvor begrænsningerne ligger og hvorfor skal jeg ikke kloge med her!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal det være 100% Flash? Hvad med Flash elementer og så noget almindlig html text nedenunder? På den måde får du lidt af det hele.

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:

Hvorfor skal det være 100% Flash? Hvad med Flash elementer og så noget almindlig html text nedenunder? På den måde får du lidt af det hele.

 

Se det vil jeg jo også meget gerne have det til at være, men det er designere som bestemmer hele den del og jeg har lovet at vejlede (indenfor rammerne). Desigerne kan lave super flash, men kender ikke så meget til HTML m.v.

Dog vil jeg helt sikkert igen lufte mine bekymringer omkring det.

Tak for alles svar til nu. 

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg arbejder tæt sammen med Mweb som kan alt med flash og har faktisk lavet et lille CMS system til flash site som også kan indekseres af f.eks. søgemaskiner. Prøv evt. at tage en snak med direktøren Michael, han er super flink og kan helt sikkert give jer nogle råd.

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning Wraae:

Jeg arbejder tæt sammen med Mweb som kan alt med flash og har faktisk lavet et lille CMS system til flash site som også kan indekseres af f.eks. søgemaskiner. Prøv evt. at tage en snak med direktøren Michael, han er super flink og kan helt sikkert give jer nogle råd.

 

Hej Henning,

Tak for reference. Jeg har snakket med Michael og han siger at fremtidige versioner af Adobe Flash vil have den funktionalitet som jeg efterlyser og derfor var CMS systemet sat lidt på hold for nu.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Ronnikc har helt ret, hvis du ønsker et website der kan optimeres til søgemaskiner, så skal du ikke basere <b>hele websitet</b> på Flash. Søgemaskiner kan IKKE læse Flash. Hvis du/I absolut vil have Flash med på websitet pga. fx de avancerede visuelle effekter Flash tilbyder, så sørg for at I laver Flash komponenter, som kan blive integeret ind i en almindelig HTML baseret hjemmeside.

Du kan også med fordel læse denne tråd der omhandler samme emne med Flash og SEO!

Foruden at hjælpe dig med gode råd her på Amino, så er vi altid klar til at komme forbi eller holde et telefonmøde, hvor vi nærmere kan forklare problemstillingen for dig/jer.

/Grosen Friis

PS: Vi kan fanges på 7512 0036!

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jamen det glæder mig at høre, han ved alt om flash og vi har lavet nogle helt vilde ting i flash, så alt er muligt med muligt med flash, der bare bliver vildere og vildere for hver version Smile

Men kender du eksperten Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)