Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn det er politik!

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bliver sgu bare nødt til at printe lidt af en artikel fra Berlingske Tidende i dag. Det er en artikel om politik og hvordan vælgerne til et nyt liberalt parti kunne se ud.
Havde jeg tiden, ville jeg god damn it gå foran i sådan et parti, men det har jeg ikke og derfor håber jeg at andre tager initiativet til det.
Hold kæft hvor er jeg træt af høj skat, Pia K, fremmedfjendskhed, angst for outsoursing, statslig omklamring, religion, angst for forandring, egoisme og meget andet.
Køb Berlingske i dag eller køb online adgang, den artikel må du læse!

Dbh Martin
 
Et nyt borgerligt alternativ

Et nyt borgerligt alternativ kan tilbyde alt det, de andre ikke magter. Det har virkelige værdier. Det handler ikke om for enhver pris at stå i opposition til kulturradikale, USA, muslimer. De nye borgerligt liberale er kreative, internationale og udogmatiske. De tager moralskstilling fra sag til sag, men bygger deres moral på en tro på individet og menneskets ukrænkelighed.

Det kunne godt være Martin Ågerup, Asger Aamund eller Mikael Bonde Nielsen. Morten Hesseldahl og måske Anne Knudsen. Morten Albæk, Martin Krasnik og Kasper Støvring har også gjort det, og Klaus Rothstein har forsigtigt forsøgt det. De er alle markante borgerlige debattører, der hver på deres måde - både før og efter dannelsen af CEPOS - har været med til at tegne konturerne af et nyt borgerligt alternativ. En liberal borgerlighed uden alle de kornfede VU-drenge og skruppelløse anarkistiske fantaster. Hvad kendetegner det nye borgerlige alternativ? Nogle er radikale, nogle er konservative og nogle noget helt andet, men først og fremmest er de ansvarlige, de er moralske, de er kreative, de er åbne, de er tolerante, de er internationale, de er liberale, de er elitære, og de har fået nok. Nok af Fogh, nok af nationalkonservativ politik, nok af kinddans med Pia, nok af kontrolfiksering, ufrihed, intolerance, protestantisme og generel mangel på ambition i dansk politik. De er borgerlige, men de kan ikke identificere sig med regeringens og særligt Venstres politik. De er ikke superliberale fanatikere, skønt venstrefløjen ønsker at fremstille dem sådan. De nye borgerligt liberale er både berejste, belæste, bevidste og begavede. De er socialt ansvarlige, men mener, at folk bliver bange for deres omverden, hvis de fra starten pakkes ind i vat.
Og har du abonnement på Berlingske kan du læse resten af guldkornene her:

http://www.berlingske.dk/grid/kronikker:aid=711198
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> God damn hvor er jeg træt af skatten, Pia, fremmedfjendskhed, angst for outsoursing, statslig omklamring, religion, angst for forandring, egoisme og meget andet.

Helt enig! Og dertil kunne jeg tilføje et, synes jeg, meget udbredt problem (særligt hos Venstre): Forestillingen om at alting kan vejes og måles og regnes ud i talværdier, der kan bruges til at tage valg, som i virkeligheden er langt bedre at overlade til intelligente, ansvarsfulde voksne mennesker. Særlig slemt synes jeg dette viser sig indenfor skole- og fritidsområdet. I de sidste 10 år er en større og større andel af skolevæsnets resourser allokeret til administration, måling, tests osv i stedet for at tage sig ordentligt af børnene.
 
I det hele taget synes jeg den nuværende regering behandler offentlige ansatte som idioter. Deres management ligner noget det private erhvervsliv forlod for generationer siden. Stemplen ind og ud, micromanagement og ingen tro på at folk kan tænke selv og tage ansvarsfulde beslutninger indenfor rimelige rammer. Hvis man behandler folk som idioter så får man idioter ud af det!
Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, trods det at jeg er stor tilhænger af venstre og deres politik.
 
Jeg vil give dig ret langt hen af vejen Mikkel, at hvis man behandler folk som idioter så får man idioter ud af det.  Men trods det at der er brugt for MANGE  resourser på administration, måling mm. så skal vi jo ikke glemme at den nuværende regering har løftet Danmark, efter Nyrup & co. næsten havde tabt DK på "gulvet"
 
At Venstre mere eller mindre danser kinddans med Pia, er ikke noget jeg som venstremand er stolt af. Men nu har mange danskere valgt at vi skal have denne situation, så det må vi jo bare få det bedste ud af.
 
Nå, men lad os da bare få et nyt pati der udspringer fra diverse politiske partier, for det vil da uden tvivl være sundt for alle parter!
 
P.S. Martin du burde hoppe ind i Politik når du en dag har tiden du vil sikkert uden tvivl blive en fandens Statsminister   Får vi så medvind på cykelstierne igen?

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

> så skal vi jo ikke glemme at den nuværende regering har løftet Danmark, efter Nyrup & co. næsten havde tabt DK på "gulvet"

På nogle områder vil jeg give dig ret, men f.eks. på skoleområdet og det offentlige generelt synes jeg at de har gjort det rigtig, rigtig skidt. Værre end selv den værste Socialdemokrat kunne finde på :)
 
 
> At Venstre mere eller mindre danser kinddans med Pia, er ikke noget jeg som venstremand er stolt af. Men nu har mange danskere valgt at vi skal have denne situation, så det må vi jo bare få det bedste ud af.
 
Det er Venstres folketingsgruppe der har valgt at pantsætte deres mandat hos Pia - jeg synes det er noget pjat at skyde skylden på vælgerne alene. Der var og er andre muligheder for regeringen, men den har entydigt valgt side. Dette har så ført til en fuldkommen forfejlet udenrigs- og globaliseringspolitik. Man kan ikke på den ene side sige at vi skal være stærke på globaliseringen og så samtidig mene det er i orden at pisse på en milliard muslimer, eller indrette immigrationslovgivningen på en både så de bedste internationale kandidater (muslimer eller ej) beviseligt fravælger Danmark til fordel for f.eks. USA og Canada, hvor det er lettere at komme ind (hvis man f.eks. har en høj uddannelse), og hvor det er lettere at få honoreret den uddannelse og erfaring man har fået fra andre lande. Det sidste, er dog ikke alene regeringens skyld men i høj grad også fagforeningerne, der gør alt hvad de kan for at holde udlændinge ude af arbejdsmarkedet.
 
Regeringen har valgt at binde sig til et parti som åbent erkender at de vil gøre alt hvad de kan for at forhindre at Danmark bliver multikulturel. Det er simpel hen ikke foreneligt med at gøre Danmark til en storspiller i det globaliserede marked.
 
Jeg er heller ikke vild med de øvrige eksisterende partier, og jeg er bestemt ikke fortaler for en Socialdemokratisk regering. Så enhver nytænkning vil ja da bestemt velkomme - gerne et parti der tænker lidt mere på tværs af de eksisterende højre-venstre dogmer i dag. Jeg tror ikke jeg er den eneste, der har det problem at jeg synes der er partier i begge ender af folketingen der har nogle fornuftige meninger og forslag til indretning af vores samfund (måske lige bortset fra DF som jeg anser for rablende gal). SF og de radikale (og nogle af de hedgangne CD''ere, som f.eks. Mimi) har f.eks. gode socialpolitiske programmer, et sundt syn på andre mennesker og er dejligt fri for ønsker om det "beton-system" som vi kender fra Socialdemokraterne. De er normalt pragmatiske og løsningsorienteret. Desværre sutter deres erhverbspolitik røv, for at sige det lige ud! Den er Venstre nok alt i alt bedre med, omend de har det lidt for meget med lidt for meget at slikke bagdel på de helt store koncerner uden forståelse for de små iværksætteres særlige problemer/udfordringer og betydning for samfundet.
 
Så, en god, og helt hypotetisk regering kunne måske være SF-Venstre - men i praksis ville det sgu nok bare ikke fungere hehehe - Et helt nyt parti, er nok en mere realistisk løsning :)
 
 
 
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
>> så skal vi jo ikke glemme at den nuværende regering har løftet Danmark, efter Nyrup & co. næsten havde tabt DK på "gulvet" <<

Uddyb venligst?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/19/2006 9:34:49 PM Forfatter: Zeeks.dk
At Venstre mere eller mindre danser kinddans med Pia, er ikke noget jeg som venstremand er stolt af. Men nu har mange danskere valgt at vi skal have denne situation, så det må vi jo bare få det bedste ud af.
Nå, men lad os da bare få et nyt pati der udspringer fra diverse politiske partier, for det vil da uden tvivl være sundt for alle parter!
P.S. Martin du burde hoppe ind i Politik når du en dag har tiden du vil sikkert uden tvivl blive en fandens Statsminister &nbsp; Får vi så medvind på cykelstierne igen?


Pia er så stor en skændsel for Danmark, at jeg har svært ved at tilgive Venstre, at de vil have noget med hende at gøre. De er med til at gøre hende stueren og det er hun ufatteligt langt fra. Hvor langt skal man gå for at nå sine mål?

Og nej, jeg hopper ikke ind i politik. Det har jeg heldigvis hverken lyst, tid eller evner til.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvor langt skal man gå for at nå sine mål?

Helt enig, Martin! (det er sgu da i øvrigt lang tid siden vi har være SÅ enige om politik hehehe)
Jeg (som ikke er Venstre vælger) ville have meget lettere ved at leve med Ventre som regeringsleder hvis det var uden DF som parlamentarisk grundlag. Jeg er langt fra enig med Venstre om alting, men det gælder jo ale partier, men jeg tror de ville være et meget bedre parti uden DF. Jeg synes simpelt hen Df trækker alle de mest modbydelige tendenser i Venstre frem - tendenser, som naturligvis ER en del af Venstre (på samme måde som der findes fremmefrendske medlemmer af de fleste andre partier også) men uden DF tror jeg ikke den (mindre heldige) del af Venstre ville blive så fremtrædende, og danne grundlag for så mange dumme love på området.
 
Det største problem for et nyt, såvel som de eksisterende gamle partier, er nok at finde de rigtige kandidater - de rigtige ledere af landet. Jeg synes bestemt ikke de politiske ledere vi har nu, har vist sig dygtige nok til de jobs de har, og desværre ser det heller ikke for godt ud hos de andre store partier. Jeg ved sgu ikke hvor man skal støve dem op ...
 
> Og nej, jeg hopper ikke ind i politik. Det har jeg heldigvis hverken lyst, tid eller evner til.
 
Tak. Mange mange tak, Martin! Det er ikke fordi jeg ikke stoler på du ville gøre hvad du kunne for at skabe et godt og retfærdigt land vi alle kan være stolte af, men ligesom det kræver en særlig "natur" at være en god iværksætter kræver en politisk karriere bestemt det samme. Jobbet som professionel politiker er en yderst specialiceret proffision og det er ikke der dit talent ligger, Martin. Du er en sindssyg god iværksætter og det ville være ærgeligt for både dig og alle os andre hvis du holdt op med det:)
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/19/2006 10:38:29 PM
Forfatter: Mikkel deMib


Det største problem for et nyt, såvel som de eksisterende gamle partier, er nok at finde de rigtige kandidater - de rigtige ledere af landet. Jeg synes bestemt ikke de politiske ledere vi har nu, har vist sig dygtige nok til de jobs de har, og desværre ser det heller ikke for godt ud hos de andre store partier. Jeg ved sgu ikke hvor man skal støve dem op ...



> Og nej, jeg hopper ikke ind i politik. Det har jeg heldigvis hverken lyst, tid eller evner til.

Nej, lad os være enige om at ingen af partierne har dygtige nok folk
Vi er heller ikke dygtige nok til det
Mon politikerne i de andre lande er bedre ?
Eller mon ikke vi bare stiller for store krav
Jeg synes faktisk ikke det står så dårligt til med politikerne.
De har faktisk gjort det godt ind imellem, men
pressen har det med at fremhæve det extreme, for det sælger [:0]
Jeg tror ikke på ideen med endnu et parti, men vi burde måske engagere os i et af de eksisterende partier hvis...
Henning Buddig
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror sådan set godt, at der kan være plads til et parti mere. Et mere liberal parti, mere liberalt end Venstre som mere er blevet et parti som har "Skattestop".

Det er helt sikkert at det ville få nogen succes. Jeg ved at der indenfor VU (Venstres ungdom) findes 3 salgs venstrefolk. Heldigvis er jeg ikke selv medlem af VU, så jeg kan ikke gøre rede for deres synspunkter. Men jeg ved at der er meget stor forskel på hvordan venstrefolk ser på liberalismen.

Jeg havde ellers forudset at Velfærdskommissionen ville skabe den splittelse i Venstre som nogle af os kan se. Men da Anders Fogh jo ret hurtigt droppede alt hvad Velfærdskommissionen havde rørt ved, så var det ikke her, at vi skulle se lidt splittelse i Venstre.

Men der findes mange konkrete spørgsmål som en rigtig venstremand (mange VU'er og Jens Rohde) og så de pragmatikere som sidder i Venstres folketingsgruppe kunne blive meget uenige om.

Heldigvis er jeg så ung at jeg kan engagere mig i politik uden det tager alt min tid. Derfor gør jeg det

Ps. tjek lige den her video, den er skæg hvis man ikke ligefrem er Pia K ven Pia K filmen Du skal bare trykke på den film hvor der er en mand, og der står "Danmarks første ikke-partipolitiske valgfilm. Se den her"
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/20/2006 4:47:33 PM Forfatter: Rudi P Jeg tror sådan set godt, at der kan være plads til et parti mere. Et mere liberal parti, mere liberalt end Venstre som mere er blevet et parti som har ''Skattestop''. Det er helt sikkert at det ville få nogen succes. Jeg ved at der indenfor VU (Venstres ungdom) findes 3 salgs venstrefolk. ''

Er der ikke et nyt parti i spil: "De Liberale"?
Synes jeg hørte det nævnt i en anden sammenhæng? Bl.a. ifm. EU sagen om fagforeningers stavnsbinding, hvor den unge mand, Morten havde kæmpet sin sag sammen med Den Frie Fagforening.
 
(og synes der var noget om Brixtofte og "De Liberale" også....?)
 
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)