Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn det er politik!

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/19/2006 9:59:43 PM Forfatter: Mikkel deMib
<<<< &gt; At Venstre mere eller mindre danser kinddans med Pia, er ikke noget jeg som venstremand er stolt af. Men nu har mange danskere valgt at vi skal have denne situation, så det må vi jo bare få det bedste ud af.>>>

Det er Venstres folketingsgruppe der har valgt at pantsætte deres mandat hos Pia - jeg synes det er noget pjat at skyde skylden på vælgerne alene. Der var og er andre muligheder for regeringen, men den har entydigt valgt side.

Jeg vil give dig ret i Mikkel, at Venstre måske kunne have haft andre muligheder. Men de meldte jo klart ud fra starten, at DF var/er grundlaget for en VK regering - og netop derfor vidste alle VK vælgere hvad de gik ind til.

Noget helt andet er, at VK reelt set ikke har andre alternativer end DF al den stund Jelved og Fogh er formænd!
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det nye liberale parti hedder: http://www.liberaledemokrater.dk/

...Men hvis man ser bort fra Pia''s lancering af et nyt parti for 10 år siden, er stort set alle nye partier siden 1965 forsvundet igen ... så det er rigtigt svært at tro på. - Og til gengæld må man jo også sige at Pia er genialt god til at sælge billetter - det mangler hos stort set alle andre partier........
 
Men, om et nyt liberalt parti har en chance er nok mere tvivlsomt 8med mindre de finder nogle gode, dygtige & troværdige frontfigurer).  - Hvis man vil have et andet styre i DK, tror jeg mere på at man ved næste valg vælger enten sætter sin stemme hos et andet parti (kan anbefale de Radikale )... eller finder en fornuftig kandidat hos ens "normale" parti.
 
....Og ja: Jeg forstår heller ikke hvordan vi på så få år er blevet så bange for omverdenen - det er trods alt den vi skal leve af. At Danmark bygger på ytringsfrihed er en kendt sag () - men vi bygger jo normalt også på fremsynethed, forståelse for andre mennesker & medmenneskelighed ... men det er pt. blvet glemt - måske fordi Venstre ledelse hellere vil have 12 år ved magten, end sikre Danmark til fremtiden???
Martin
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 7:23:48 AM Forfatter: Martin M

Jeg tror det nye liberale parti hedder: http://www.liberaledemokrater.dk/

...Men hvis man ser bort fra Pia's lancering af et nyt parti for 10 år siden, er stort set alle nye partier siden 1965 forsvundet igen ... så det er rigtigt svært at tro på. - Og til gengæld må man jo også sige at Pia er genialt god til at sælge billetter - det mangler hos stort set alle andre partier........
Men, om et nyt liberalt parti har en chance er nok mere tvivlsomt 8med mindre de finder nogle gode, dygtige &amp; troværdige frontfigurer).&nbsp; - Hvis man vil have et andet styre i DK, tror jeg mere på at man ved næste valg vælger enten sætter sin stemme hos et andet parti (kan anbefale de Radikale )... eller finder en fornuftig kandidat hos ens 'normale' parti.
....Og ja: Jeg forstår heller ikke hvordan vi på så få år er blevet så bange for omverdenen - det er trods alt den vi skal leve af. At Danmark bygger på ytringsfrihed er en kendt sag () - men vi bygger jo normalt også på fremsynethed, forståelse for andre mennesker &amp; medmenneskelighed ... men det er pt. blvet glemt - måske fordi Venstre ledelse hellere vil have 12 år ved magten, end sikre Danmark til fremtiden???
Netop, hvis Pias parti er det eneste nye  parti, der har overlevet,
og det samtidig er venstres samarbejde med hende, der er årsagen til at
Netop, hvis Pias parti er det eneste nye  parti, der har overlevet,
og det samtidig er venstres samarbejde med hende, der er årsagen til at
starte et nyt parti, så tror jeg ikke det bliver til ret meget.
Bange for omverdenen ?
Det synes jeg nu ikke.
Med meget af en verdensdel imod os, holder vi alligevel fast i vore  idealer,
og værner om vores ret til frihed.
Havde statsministeren givet efter fra start og givet en undskyldning,
ville vi nok have beskyldt ham for at være konfligtsky og vattet i sin holdning.
Han har været konsekvent, det synes jeg vi må respektere, selv om prisen umiddelbart
ser ud til at være høj i øjeblikket.
Ingen kender fremtiden - sket er sket, så nu må vi videre...
Jeg tror og håber at det er godt på sigt, at vi står fast på¨
vore vestlige idealer, og samtidig respekterer andres levemåde
i deres del af verden.
Henning Buddig
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er jeg nødt til at kommentere på!

Jeg kan absolut og aldeles ikke finde et parti at stemme på pt, men så gerne et nyt socialliberalt parti - måske et Radikale Venstre, som ikke er et misforstået vedhæng til Socialdemokraterne!?
 
Og så savner jeg nogle politikere, som tør stå ved deres holdninger og give udtryk for dem - det kan godt være, at det parlamentariske flertal mener noget andet og at det politiske resultat bliver et kompromis - fint nok med mig - men sig dog hvad I mener!
 
Jeg synes der er gået for meget sport i at holde fast ved ikke at mene noget og heller ikke turde røre ved noget som helst af frygt for at tabe stemmer.
 
"Venstre ved du, hvor du har".... ja, med dem ved rattet, så er vi sikre på at der ikke sker noget som helst, der batter til noget. Hvor er alle de stolte liberale udmeldninger??
 
Og så lige en sidebemærkning... når der er så store overskud på betalingsbalance og statsfinanser, som tilfældet er, hvorfor i himlens navn investeres der så ikke massivt mhp. fremtidssikring - her tænker jeg specielt på skoler, uddannelse og forskning???

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 10:37:09 AM Forfatter: Kreabizz
Og så lige en sidebemærkning... når der er så store overskud på betalingsbalance og statsfinanser, som tilfældet er, hvorfor i himlens navn investeres der så ikke massivt mhp. fremtidssikring - her tænker jeg specielt på skoler, uddannelse og forskning???



Det er jo lige præcis det politik går ud på - prioritering! Den nuværende regering prioriterer at nedsætte vores gæld først - derefter kommer de helt store investeringer. Der er vel gode argumenter for og imod begge dele.
Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu der bliver der snakket om at der savnes politikere, som tør stå ved deres holdninger og give udtryk for dem. Tja hvis det ikke det venstre gør , så ved jeg ikke hvem der ellers gør det.
 
Det er absolut ikke de røde, de er jo svingende som en svingdør i Bilka.
Det er jo netop i denne tid vi har brug for en stærk leder der står fast og ikke går på kompromi.
 
Ja Martin har da ret i at prisen pt. ser ud til være høj.
Men er den ikke værd at betale for det der det grundlæggende i vore samfund? Han beskytter og står inde for de danske værdier og stor HURRA for det! Tak Anders.
 
"Venstre ved du, hvor du har".... ja, med dem ved rattet, så er vi sikre på at der ikke sker noget som helst, der batter til noget. Hvor er alle de stolte liberale udmeldninger??
 
Hallo Kreabizz har du sovet Venstre holder fast i de liberale ide''er, de er bare tilpasset det at vi nu er i marts 2006 og ikke da spar konge var knægt. 
 
Nå men ang. din lille sidebemærkning så kan jeg have en lille og kun en lille tendens til at give dig ret.
Vi kan sagtens bruge flere penge på skoler, uddannelse, forskning mm. men det er sq da svært at rette op på noget der ikke er blevet brugt penge på i den tid Hr. Rasmussen var ved magten.
 
Tror generalt det er svært at være i en regering om det så er VK eller en anden type, for der er jo intet der er godt nok for os danskere. Vi vil have have have....
 
Nå det var lige en lille statement fra undertegnede.....Back to work. Ha'' en god dag alle i Amino''er
 
P.S. Kreabizz tag nu ikke mine udtalelser for personligt.
 

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

> Han beskytter og står inde for de danske værdier og stor HURRA for det! Tak Anders.

Nej han gør ikke. Han beskytter SINE ideer og måske dine men bestemt ikke mine og mange andres! Det Danmark han øjensynligt har kæmpet for i den sidste tid er i hvert fald et helt andet Danmark end det jeg gerne vil have og jeg synes hans idealer, i hvert fald som de udtrykkes og føres ud i livet, er klamme og ulækre.
 
Men desværre er det meget typisk for både DF og Venstre at mene at de har patent på hvad der er Dansk. Det synes jeg personligt er stærkt provokerende og udtryk for den der "enten er du med os eller imod os" holding som også Bush er blevet så kendt for. Det splitter samfundet frem for at samle det, og som konsekvens er jeg meget enig med Marianne Jelved i at Ander Fog er en farlig mand for Danmark. Meget farliger end de, trods alt ret perifære, imamer (uanset hvor tåbelige de så end kan være til tider).
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 10:37:09 AM Forfatter: Kreabizz

Det her er jeg nødt til at kommentere på!

Jeg kan absolut og aldeles ikke finde et parti at stemme på pt, men så gerne et nyt socialliberalt parti - måske et Radikale Venstre, som ikke er et misforstået vedhæng til Socialdemokraterne!?
Og så savner jeg nogle politikere, som tør stå ved deres holdninger og give udtryk for dem - det kan godt være, at det parlamentariske flertal mener noget andet og at det politiske resultat bliver et kompromis - fint nok med mig - men sig dog hvad I mener!
Jeg synes der er gået for meget sport i at holde fast ved ikke at mene noget og heller ikke turde røre ved noget som helst af frygt for at tabe stemmer.
'Venstre ved du, hvor du har'.... ja, med dem ved rattet, så er vi sikre på at der ikke sker noget som helst, der batter til noget. Hvor er alle de stolte liberale udmeldninger??
Jeg har også lidt svært ved at finde et parti at stemme på...
Jeg har også svært ved at finde et parti at stemme på...
(også svært ved at skrive under quotes her i forumet )
Jeg er ikke enig i alt med nogen af dem, men har vi ikke de politikere, vi fortjener ?
Jeg tror ikke det vil blive lettere med et ekstra parti.
Anders Fogh har  efter min mening gjort det godt, og været god til at holde fast,
også mere end nogle synes er godt i den seneste krise, vi er inde i.

Enig i at skolerne er prioriteret for lavt, og lærernes vilkår er alt for dårlige.
Det er ikke kun regeringens skyld, men også i nogle tilfælde forældrenes.
De har en vis indflydelse på deres børn, og dermed lærernes vilkår.
Som en skrev  et andet sted:
Vore tids forældre har outsourced børneopdragelsen til skolerne. og institutionerne
Aminoer - hav en fortsat god dag
Henning Buddig
 
 
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 11:07:52 AM Forfatter: Zeeks.dk

P.S. Kreabizz tag nu ikke mine udtalelser for personligt.

Jeg tager selvfølgelig ikke den slags snak personligt - så skal man jo holde sig fra sådan et hvepsebo
 
Nej, jeg opponerer ikke imod, at liberalismen er fornyet - det er for så vidt fint nok. Det jeg siger er, at trenden er at arbejde virkelig hårdt på ikke at ændre noget som helst (- altså ud over udlændingepolitiken, som man strammer lidt på her og der for at tækkes populistiske strømninger).
Bare læg mærke til hvor tit, der bliver sagt "Vi vil ikke røre...." eller "Vi vil ikke ændre...." eller "Det er jo præcis det samme som den og den regering tidligere ville indføre..." Det er næsten som at høre Erhard Jacobsen, da CD gik til valg på ikke at mene noget, som de efterfølgende kunne klandres for ikke at få gennemført - de ville tage stilling fra sag til sag, når de kom i folketinget - tænk, sig det virkede - folk vil da snydes.
Det er da lidt ironisk og tankevækkende, at de Konservastive er de eneste, der på den borgerlige gør sig til talsmænd for at ændre skattestruktur, arbejdsmarkedsstruktur, overførselsindkomster m.m.
 
Nå men ang. din lille sidebemærkning så kan jeg have en lille og kun en lille tendens til at give dig ret.
Vi kan sagtens bruge flere penge på skoler, uddannelse, forskning mm. men det er sq da svært at rette op på noget der ikke er blevet brugt penge på i den tid Hr. Rasmussen var ved magten.
 
Selv om uddannelse og forskning også blev sultet under Nyrup, så er det jo ingen undskyldning for at fortsætte i samme spor, meennn.... tjah, se ovenstående
 
 

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/21/2006 11:19:04 AM Forfatter: Mikkel deMib

...er jeg meget enig med Marianne Jelved i at Ander Fog er en farlig mand for Danmark. Meget farliger end de, trods alt ret perifære, imamer (uanset hvor tåbelige de så end kan være til tider)....

Mikkel, det klæder ikke en mand som dig at hoppe med på Jelveds febrilske retorik.
 
Med hensyn til Dansk Folkeparti''s indflydelse i dansk politik, så bør ingen i et demokrati, uanset politisk obervans, negligere den kendsgerning at de efterhånden har en stor andel af vælgerne og derfor vil få indflydelse. Det er farligt på den måde at mene at ens holdninger er hævet over andres.
 
Man kan være nok så uenige med dem der stemmer på Dansk Folkeparti, men i et demokrati er man nødt til at respektere det (eller ihvertfald lære at leve med det). Vi kan sikkert sagtens blive enige om at mange af stemmerne sikkert kommer fra folk uden videre intellekt og større politisk indsigt, men så bør man istedet se det som sin opgave at oplyse disse folk fremfor at nedgøre dem.
 
Et nyt parti er da absolut ikke en dårlig idé, hvis det kan formå at distancere sig fra de nuværende og skabe sig en seriøs profil.  

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)