Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. opstart af salg af børnetøj

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med nogle drømme om at starte op selv - Jeg vil sælge børnetøj. Enten fra en butik eller en webshop. Allerhelst det første - men udgiften vil også blive større.

Jeg har ikke nogen form for kapital selv, og ved slet ikke om min drøm kan realiseres eller om jeg bare skal fortsætte med at drømme.
 
Min ene tanke går egentlig på at finde en som tror på min idé og som kan hjælpe økonomisk og blive min partner i den ene eller anden form. Og som har erfaring på området, så jeg/vi kan få succes på dette område. Min intention er selv at være personen bag disken.
 
Hvad er realitisk at skønne det vil koste at starte en webshop op?? eller en børnetøjsbutik??
 
 
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Min erfaring/viden koncentrerer sig om webshop og logistik i fbm. indkøb,lager,forsendelse, så det er det jeg vil forsøge at skrive lidt til dig omkring, og lade andre komme med gode råd til etablering af fysisk børnetøjs-butik.
 
Webshop kan etableres forholdsvist billigt - måske endda <10.000. Men for at du kan få nogen kunder (hvis du skal leve 100% af den forretning), vil du være nødt til at kalkulere med en form for markedsføring.
 
Jeg kunne forestille mig at en god mulighed for dig, ville være at starte en webshop ved siden af dit nuværende arbejde, og få gang i butikken inden du kaster dig 100% ud i at skulle leve af det.
 
Har du selv allerede nu kontakt til leverandører af potentielle varer ?
 
 
Lad mig høre lidt mere om dine tanker med det tøj du ønsker at sælge - jeg kunne måske være interesseret i en form for partnerskab.
 
 
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har en masse leverandører som jeg har tænkt mig at tage kontakt til, men ville først høre erfaringer herinde fra om hvor meget jeg egentlig skal regne med økonomisk
 
Jeg har som mor til 2 drenge, kontakt til en del mødre på nettet, og ved derfra hvad tøjmærker som er interessante. Jeg kan nævne Katvig, Molo, IdaT, Ej sikke lej, Hjorth, Fablefant, Miniature, Okker-gokker og Drappa dot. Jeg vil også forsøge at finde mærker som måske ikke er trængt igennem på markedet endnu, evt. fra designerskolen og lign. Jeg vil også gerne at webshoppen bliver anderledes fra de andre som allerede findes.
 
Min plan er at kundeservicen skal være i højsædet - det som jeg ofte hører rundt omkring er når varerne ikke bliver leveret eller når man forsøger at få kontakt til firmaet, så får man først svar efter flere dage. Dette er vigtigt for mig at der bliver satset meget på kundeservice.
 
Mht. arbejde så er jeg hjemmegående pt. og har derfor tiden til at satse på mit projekt og min drøm.
 
Mht. markedsføring  så er den rigtig vigtig.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg har en web-butik, hvor jeg blandt andet sælger børnetøj. Jeg er ikke helt enig i, at opstart af sådan en butik kan gøres for meget få midler.
 
Noget af det der er vigtigt for mig, når jeg handler på nettet, det er hurtig levering. Når jeg har bestilt, så skal der ikke gerne gå alt for mange dage før jeg får varen. For at det er muligt, så skal der være et varelager af en vis størrelse, og dermed penge der er bundet. En anden ting er, at når det drejer sig om designermærker, så har de typisk to kollektioner om året, og de leverer derfor også kun tøj to gange om året. Lige nu er forårskollektionen ved at blive sendt ud, og vi får derfor leveret alt det tøj vi regner med at sælge de næste 6 måneder. Igen kræver det en større investering i varelager. Det vi få leveret nu, bestilte vi sidste august, så man skal også være rigtig god til at spå om fremtiden. Nogle tøjfirmaer har lagervarer, og kan levere løbende, men det er ikke mange.
 
Jeg tror det er vigtigt at lave et koncept der er anderledes. Der er rigtig mange web-butikker med de mærker du nævner, og du skal gøre noget for at differentiere dig. Har du et godt koncept, er det også lettere at få tøjfirmaerne til at handle med dig.
 
Ellers ønsker jeg dig hel og lykke med projektet, spørg hvis jeg skal uddybe noget, eller du har andre spørgsmål.
 
Hilsen
 
 
 

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar - Hvor meget vil du beregne at jeg skal bruge på varelageret. Mit mål er jo netop også at mine kunder ikke skal vente længe på varerne og derfor er det vigtigt at jeg har det hjemme - så vidt muligt selvfølgelig
 
Jeg vil give dig ret i at min webbutik bliver nødt til at have lidt anderledes end det alle andre (eller rigtig mange) børnetøjswebbutikker sælger....Jeg overvejer at impotere noget - men dette er stadig meget i tænkefasen endnu hvor jeg forsøger at finde hale i alle mine ideer - men også godt vil have et overblik over økonomien.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor meget du skal bruge på varelager. Det har jeg lidt svært ved at sige. Jeg er ikke helt klar over, hvor dyre de mærker er som du nævner i indkøbspris, det afhænger jo også af, hvor mange modeller, hvor mange  størrelser og hvor mange styk af hver størrelse du vil have. Indkøbspris unden moms bliver typisk ganget med 2,5 så har du salgspris incl. moms. Så kan du jo se på salgprisen af de mærker du gerne vil forhandle, og regne på det. Med mindre du insisterer meget, så vil jeg ikke komme med et beløb, jeg synes selv du skal lave nogle budgetter. Det har vores forhandlere fremhævet som noget godt, når vi har haft det med. Kunsten er ofte at begrænse sig, vi var på modemesse i København, og der blev hurtigt brugt rigtig mange penge.
 
Håber du kan bruge det til noget.
 
Hilsen
 
 

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Jeg vil tage kontakt til diverse børnetøjsdesignere og få lagt et budget...

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er flere som har nogle råd eller andet godt så skriv da endelig....jeg suger til mig
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tudsen

 
Hvis du har en ide om etablering og drift af webshop er billigere end en "normal" forretning, må jeg desværre skuffe dig. Det forholder sig lige omvendt. Fordelen ved en webshop er, at du når ud til mange flere potentielle købere, end hvis du bare etablere en forretning i x-købing
 
Hvis nogen vil fortælle dig, at du kan få en website, som gør en forskel, for under 1-200.000,-, vil jeg stille spørgsmål ved kvaliteten
 
Iøvrigt vil jeg lytte til Lene. Hun virker til at vide hvad hun snakker om!
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 26
Fra  TrendZet Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er faktisk muligt at finde leverandører, hvor man kan bestille hen ad vejen. Du skal så nok regne med en lavere fortjeneste, da de så er lagerførende og har den store investering og risiko.
 
Selv søger jeg forhandlere til mit babytøj. Jeg kan desværre endnu ikke garantere faste kollektioner men jeg sælger gerne ud af det, som jeg har, i større eller mindre ordrer.
 
Kontakt mig gerne for mere info.
 

Ulla www.TrendZet.dk Baby- og børnetøj Billige clogs Tasker og tørklæder

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)