Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer i, i kontakt med nye kunder?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne til at udvide min kundegruppe, men har lidt svært ved at lige at se hvor jeg kan sætte ind, så derfor ville det være rart med lidt input om hvad i har gjort..

Firmaet arbejder mest i sikkerhed på IT, knap så meget drift og en del udvikling, samt lidt hjemmesider med sikkerheden for øje.

OG a reklame budget bugner desværre ikke :S

alle bud modtages med glæde
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Den bedste måde at komme i kontakt med nye kunder på er efter min erfaring iskold canvas. Sæt dig en formiddag og forbered en salgstale og så bare ring en masse nye emner igennem. Eller alternativt søg hjælp hos firmaer der laver mødebooking, men det koster jo lidt

Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian
 
NorthTech Aps er et mindre softwarehus med specialkompetencer indenfor udvikling af skræddersyet software. Vi har selv gjort os mange overvejelser omkring hvordan man som mindre virksomhed varetager det som du spørger om på bedst mulig vis. Vi har gjort os mange erfaringer på dette område og her er nogle af de vigtigste.
 
Først og fremmest er det vigtigt at tage udgangspunkt i hvad ens produkt/ydelse er, da det er meget nemmere at lave opsøgende salg med et konkret produkt som kan tilbydes til en bestemt målgruppe. I den forbindelse har vi forsøgt os med telemarketing, men uden held.
 
Vi har derimod oplevet at synlighed omkring virksomheden og dens kompetencer giver et meget bedre resultat da potentielle kunder selv får muligheden for at vurdere om deres specifikke behov kan løses af os.
 
Networking har vi også god erfaring med, da man derved undgår den hårde konkurrence som efterhånden gennemsyrer IT branchen. En anden effektiv måde at starte på denne udfordring er at tage udgangspunkt i sin eksisterende referenceliste hvis man har sådan en og forsøge at lave mersalg.
 
Brainstorming på virksomheder og brancher kan også være nyttigt til udvælgelse af potentielle målgrupper som herefter kontaktes telefonisk mhp. udsendelse af brochure med relevant information.
 
Daglig opdatering af viden på det marked man opererer i er essentiel da generel information meget ofte kan relateres direkte til virksomhedens markedsføring/salgsproces.
 
Det er de metoder vi har haft størst succes med at anvende i NorthTech, men jeg tror ikke på at der findes et entydigt svar på hvad god markedsføring er. Det er meget individuelt afhængigt af virksomhedens størrelse, produkter, kontakter, interne ressourcer og mange andre størrelser som feks. held.
  
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, det er rigtigt at canvas er en god måde at gøre det på. Men snakker man canvas så ringer man ikke, så tager man der ud. og det kræver charme, men er også 100% bedre. det er altid mere at få et nej i telefonen end i ansiget.
man evt lave en aftale over telefon, men der skal du prøve at begrænse det du siger om selve produktet før du kommer derud.
 
Og ang. en salgstale, så der er ikke altid lige godt. en salgstale kan bruges når du styre samtale, men kommer han til styre samtalen, ja, så er du kort sagt i problemer hvis du kun bruger en salgstale. En go sælger bruger ikke ikke salgstale, det er kun møg sælger der gør det. For en salgstale er altid ens, og rammer ikke din kunden personligt.,
 
Men kend dit produkt helt igennem, altså lav en liste med <FAKTA om produktet og om dens EGENSKABER og en om de FODELE kunden opnår ved den.
Det du så har under egenskaber bruger du til at fange hans opmærksomhed, for så vil han høre mere.
Så skal du havde hans tillid, og der bruger du det som du har under fakta, og til sidst kommer du med de fordele han får ud af det, og så er han solgt.
 Håber du er med på ideen med det jeg skriver.
 
Go fornøjelse
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt mener jeg at der er nogle forudsætninger, der skal være til stede, før du kan adressere en given målgruppe, bl.a.:

Hvad er det, der differentierer dig/dit produkt fra konkollegerne? Hvor er DU bedre? Hvad kan DU som er bedre end de andre? Pris/kvalitet/tid/etc.?
Hvilket budskab kan du koge det ned til? (Altså ikke en gang væven om, hvor godt dit produkt er og hvor sød du er).
Budskaber skal som grundregel indeholde det mest essentielle for kunden, nemlig WHAT''S IN IT FOR ME! Lav et script for, hvordan du personligt vil sige det (uden at brug manuskriptet, vel at mærke) til kunden. Øv dig overfor en kollega/ven, som agerer kunde. Gør det pr. telefon. Lær at behandle indvendinger.
Gå i luften overfor nogle kunder (de bider ikke) og lær af det.
 
 
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har her til aften sat mig ned og udvalgt en del virksomheder som efter min opfattelse vil være potentielle kunder. Jeg har herefter nedskrevet et brev som jeg har tænkt mig at stile til deres IT-afdeling med lidt information om hvad min service vil være til gavn for deres virksomhed.. hvor langt tid skal der gå før jeg følger op med en opkald? 2 dage eller en uge ?

vh
Brian Knudsen
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Første forudsætning for at vurdere dette er at få at vide om du stiler det til en person eller IT afdelingen. Stiler du det til IT afdelingen kan du groft sagt glemme alt om opfølgning, da sådane breve generelt set ryger direkte i det runde arkiv. Anden forudsætning er, at såfremt du stiler det til en navngiven person, sender det som B post eller alm. Som B post "risikerer" du at brevet er fremme efter et par dage, distribueret og landet på oersonens bord. Som alm. post er det fremme senest to dage efter afsendelsen. Du skal derfor følge op hurtigst muligt efter modtagelsen. En uge som generel betragtning er for længe. Smed mens jernet er varmt og husk det gamle Direct Mail ord: Out of sight, out of mind. Good luck. Niels
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dvs. at det er en fordel at man kender IT administratoren på virksomheden?

mvh
Brian Knudsen
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige lidt offtopic til Brian...
Har du ikke solgt brugte UPSe?
Vil bare lige tjekke om du er ham jeg tror du er :)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart vil jeg, uden at kende dine produkter og deres indflydelse på virksomhedens drift, anbefale at du altid henvender dig til den, der er beslutningstager og sidder på pengekassen: IT-Direktør eller IT-Chef, alt efter virksomhedens størrelse. En IT-administrator kan selvfølgelig også have funktion som IT-Direktør eller IT-chef, det er mange gange et spil om ord. Men husk altid at gå så højt op i hierakiet som muligt. "Er det hunden der logrer med halen eller halen der logrer med hunden?"

God fornøjelse

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)