Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med at skræmme kunder væk med forkert ordvalg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Don''t scare customers by using the wrong words

by: Laura Laaman

Salespeople use many verbal and nonverbal tools to help communicate the ideal message.

But the words we choose in everyday business can be downright scary -- not to us but to our customers or prospects.  

Business people should take the time to think about the words they use and come up with a replacement list.

Think about the doctor who''s describing an operation to a nervous patient. She could say, "First, Mrs. Johnson, we''re going to shoot you up with some drugs. Then I''m going to take a sharp knife-like object and cut you open."

I don''t think I need to continue. Instead, I hope your physician would say something like, "Don''t worry, Mrs. Johnson, it''s a minor procedure. First, we''ll sedate you so you''re relaxed and then put you to sleep prior to making a small incision."

Here are a few scary words in business and their more soothing replacements....
 
Læs resten af artiklen her:
 
 
Lasse B

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fine tanker, hvoraf mange kan oversættes til dansk - og andre ikke.
 
At erstatte "nej" med "faktisk" holder ikke helt på dansk, fordi vi er vant til at ordet "faktisk", som i virkeligheden handler om at fremstille fakta, bliver brugt til at tage forbehold. F.eks. i sætningen: "Jeg har købt en Suzuki-bil, og den er faktisk god" (altså i modsætning til, hvad man skulle tro) - derfor kan ordet "faktisk" let få den samme negative virkning som ordet "nej".
I eksemplet, hvor kunden anfægter den højere pris, ville jeg opfatte udtalelsen "Faktisk er vores produkt bedre på følgende punkter....." som et psykologisk forsvar, hvilket let kommer til at signalere, at der "stikker noget under".
Jeg ville hellere sige: "Vi fastsætter vores priser i forhold til den kvalitet, vi leverer. Vi er rigtig nok ikke de billigste, men vi er stærke på følgende punkter:......"
 
Men vær da for alt i verden sprogligt opmærksom - og lyt jævnligt til dit eget sprog med kundens ører.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)