Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printannoncer: Inhouse eller outsource

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen, som har erfaringer om, hvor hurtigt man kan få printannoncer klar?

På mit arbejde har vi nogen grafikere i en anden afdeling, som vi benytter når de har tid. Men de er for det meste layoutere og DTP'ere.

Hvis jeg skal bruge f.eks. en helsidesannonce, hvor hurtigt kan sådan en være klar, hvis stil/farver/logoer/tekst er klar.

Det jeg er interesseret i er ikke det økonomiske aspekt, men kun timebrugen. Hvor hurtigt vil et ekstern bureau som oftest være kontra f.eks. en timelønnet grafiker, der kaldes ind når der er brug for ham?

Håber det kan besvares :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange enkeltmandsvirksomheder vil kunne prioritere i de løbende opgaver og håndtere sådan en sag akut.

Hvis du ringede til mig lige nu, og økonomien var rigtig, kunne du have et udkast senere i dag.
Jeg er sikker på at mange vil stemme i med lignende toner.
 
mvh Hans
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Hans..

 
 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, vil stemme i.

Jeg arbejder for en række mindre virksomheder, men da dette blot er ved siden af mit studie, har jeg stort set altid tid til disse mindre opgaver.
 
Dag-til-dag levering på print-annoncer hvor alt er sat op er klart muligt. Du må endelig sige til, altid kun arbejdet med internettet, kunne være spændende at prøve print. Selvfølgelig gratis hvis du ikke kan lide resultatet.
 
/Kristian Sørensen
cygnet - custom made design

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/22/2006 12:54:34 PM Forfatter:Phillip Er der nogen, som har erfaringer om, hvor hurtigt man kan få printannoncer klar? På mit arbejde har vi nogen grafikere i en anden afdeling, som vi benytter når de har tid. Men de er for det meste layoutere og DTP'ere. Hvis jeg skal bruge f.eks. en helsidesannonce, hvor hurtigt kan sådan en være klar, hvis stil/farver/logoer/tekst er klar. Det jeg er interesseret i er ikke det økonomiske aspekt, men kun timebrugen. Hvor hurtigt vil et ekstern bureau som oftest være kontra f.eks. en timelønnet grafiker, der kaldes ind når der er brug for ham? Håber det kan besvares :)

Jeg har tidligere været freelancer grafiker og har haft et godt samarbejde med www.contribute.dk og har brugt dem hvis jeg ikke selv har kunne klare alle mine opgaver. De er et par stykker og kan som regel træde til med det samme. De har mine anbefalinger.
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har billeder, tekst og priser klar, kan vi uden varsel klare det på MAKS 24 tmer ...

send evt. mail til kh@novadata.dk så kan jeg sende dig noget til har lavet firmaer samt os selv....
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle de gode svar.

Det var nu ikke så meget tilbud, jeg var ude efter (endnu), men blot et referencepunkt til, hvor hurtigt det typisk kan gøres i hastesituationer.

Men hvis der skulle opstå behov for det, vender jeg helt sikkert tilbage til denne tråd
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg kan anbefale www.lasertryk.dk de har leveret gode tryk til mig, de er virkelige billige hvis man kan vente... De har en tryk-dag om ugen og så samler de alle deres opgaver til den dag (forskellige dage afhænger af hvad der skal trykkes). Ud over nok at være de billigste jeg kan finde i DK, kan de også arbejde hurtigt. De har egne grafikere og en temlig lav timeløn...
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

  Når du skriver "printannonce" hvad er det så præcist du mener?

Er det blot en opsætning af en annonce til tryk (f.eks. i en avis eller et magasin) du mener, eller er det både opsætning og tryk af f.eks. en flyer som du mener?
 
MediaMouse falder nok under "bureau"-kategorien, men derfor kan vi typisk løse sådan en opgave på et par dage uden det bliver er en hasteopgave. Hvis det derimod er en hasteopgave, så tager vi typisk fat i den så snart "løsdelene" kommer ind. Der er mange af de forskellige kunder vi har inden for detailhandlen, som spekulerer i at få "afbuds-annoncer" i diverse aviser. Det vil sige at avisen kontakter dem og siger at de har en annonceplads til overs - den kan så typisk købes til ca. det halve af normalprisen. Men dette ved de også først i 11-time inden avisen går i tryk. Typisk har vi under ét døgn til at sammensætte annoncen og levere den til avisen.
 
Hvis det drejer sig om både opsætning og tryk af en flyer, så kan vi stadig lave selve opsætningen inden for 48 timer. Problemet ligger mere i selve trykket. Hvis det er digitaltryk, så kan vi typisk mase den ind i køen og derved køre jobbet, så snart opsætningen er klar. Men hvis det er offset, så kræver det lidt mere koordinering. Vi kan f.eks. ikke bare afbryde trykningen af en tryksag for smide en ny tryksag ind imellem. Så først skal den tryksag som er i trykken først køres helt færdig. Det næste problem er at tryksagen ikke kan skæres eller efterbehandles før den lige er dampet af hvilket tager en nats tid. Derefter kan den så beskæres. Hvis den så også skal efterbehandles med f.eks. U/V-lak, så tager det yderligere nogle dage, da lakken så også skal hærde op.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/22/2006 12:54:34 PM Forfatter:Phillip  Hvis jeg skal bruge f.eks. en helsidesannonce, hvor hurtigt kan sådan en være klar, hvis stil/farver/logoer/tekst er klar. 

Der er en ubekendt i ligningen; antallet af artikler i annoncen. Der er forskel på om varen er én stol eller 28 mobiltelefoner mht. til opsætningstid.
Hvis layout er givet vil en standard tabloid avisside, afhængig af artikel-antallet, tage omtrent 30-90 min. fra start til færdig digital fil.
Det er så forudsat at alt materiale og tekst, priser er klar.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)