Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes I om de forskellige logo designs?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har fået lavet forskellige logo udkast til 3 forskellige projekter:
 
SultanCard (2 x Kort og logo design)
SultanGuide (7 x Logo design)
SultanParty (3 x logo design)
 
I må meget gerne tjekke dem her: http://www.atak-co.dk/default.aspx?id=14
 
... og give mig jeres mening, please..
 
 
 
Alle tre projekter lanceres i Istanbul - Tyrkiet.
 
SultanCard er et Shopping Kort
SultanGuide er en By-Guide
SultanParty er fest arrangementer (Hjemmesiden ligger foreløbig her: http://www.makarachat.net/onemli/)
 
 
Tak :-)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Sultan card:
Tilpas kedeligt til et betalingskort...  Kan det ikke gøres bedre? Det ligner mest mit medlemskort til Coop Danmark!
 
Sultan guide:
De første fire ligner snarere logo''et til FPS-spil! Dystert og maskulint! 6''eren siger "Sultan", men der er ikke nogen af dem der siger ''Guide'' til mig. Kan der ikke arbejdes med noget kort-agtigt?
 
Sultan party:
Igen er der ikke noget der rammer plet, 2 er bedst selvom farvevalget måske er lidt krads.
 
 
I det hele taget er jeg som du kan se ikke begejstret. Der er INGEN af dem , der for mig passer rigtig godt til brugen - nu er jeg hverken tyrker eller i målgruppen, men det må da alligevel have en vis betydning?
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/22/2006 3:27:07 PM Forfatter: ellegaard
Sultan card: Tilpas kedeligt til et betalingskort...  Kan det ikke gøres bedre? Det ligner mest mit medlemskort til Coop Danmark!
Sultan guide:
De første fire ligner snarere logo''et til FPS-spil! Dystert og maskulint! 6''eren siger ''Sultan'', men der er ikke nogen af dem der siger ''Guide'' til mig. Kan der ikke arbejdes med noget kort-agtigt?
Sultan party:
Igen er der ikke noget der rammer plet, 2 er bedst selvom farvevalget måske er lidt krads.
I det hele taget er jeg som du kan se ikke begejstret. Der er INGEN af dem , der for mig passer rigtig godt til brugen - nu er jeg hverken tyrker eller i målgruppen, men det må da alligevel have en vis betydning?

 
Hej Ellegaard,
 
Tak for dine kommentarer.
 
1. Du skriver "Kan det ikke gøres bedre?" - Hvad f.eks.? Nogle forslag?
 
2. Maskulint.. Ja, det kan du faktisk godt have ret i.. hmm
Hvad mener du med "kort-agtigt"?
 
3. Hvilke farver ville du foreslå?
 
 
Tak
mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William,

Jeg vil foreslå at du bruger samme font/faver på logoet OVERALT!
 
Det skaber forvirring når logoet på website, kort etc. ikke er ens. Så når du har bestemt dig for et logo, så brug det konsekvent overalt.
 
Noget helt andet. Nu spørger du os (danskere), men har man ikke en forskellig opfattelse af hvad godt design er, alt afhængig af hvor man kommer fra? Hvad med at prøve at spørge nogle af de lokale i din målgruppe?
 
mvh Carsten
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først og fremmest så vil jeg foretræke at du bruger samme skrifttype for alle 3 logoer, sådan at "sultan" bliver et genkendeligt navn.
 
Jeg kunne forestille mig, at nr 6 (sultanguide logo) vil tiltale bedst din mådgruppe . Jeg har en eller anden forestilling om at din mådgruppe er glad for farver og gerne i gyldne nuancer (statussymbol), så prøv evt. at lege lidt med det. 
 
Nr 1-4 (sultanguide) er ikke noget spændende bud.  Nr 5 og 7 er lidt "for dansk" med sin cleane design og sit farvevalg (personligt kan jeg allerbedst lide nr 7, men jeg er jo ikke målgruppen) Nr 5 får mig i øvrigt til at tænke på ekstra bladets logo.
 
Held og lykke. 
 
 
gazela.dk 40820055
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/22/2006 3:54:08 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Hej William,

Jeg vil foreslå at du bruger samme font/faver på logoet OVERALT!
Det skaber forvirring når logoet på website, kort etc. ikke er ens. Så når du har bestemt dig for et logo, så brug det konsekvent overalt.
Noget helt andet. Nu spørger du os (danskere), men har man ikke en forskellig opfattelse af hvad godt design er, alt afhængig af hvor man kommer fra? Hvad med at prøve at spørge nogle af de lokale i din målgruppe?
mvh Carsten

 
Hej Carsten,
 
Tak for dit indlæg.
 
Det er meningen at det skal være det samme logo (font/farver) i alle tre projekter. Men det er helt vildt svært at vælge.
 
Personligt synes jeg at SultanCard font/farve er det pæneste. Men min mening alene er ikke nok Det ved jeg
 
Jeg spørger skam også folk hernede og får også deres mening. Men mit netværk af begavede iværksættere her i Tyrkiet kan ikke måle sig op med amino-netværket. Jo flere jeg får input fra, des mere roder det oppe i hovedet.. og det kan jeg godt lide
 
Er der umiddelbart nogle du vil foretrække/udelukke?
 
Tak
mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/22/2006 4:01:35 PM Forfatter: William Atak [QUOTE]Dato: 3/22/2006 3:54:08 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Er der umiddelbart nogle du vil foretrække/udelukke?

Tja, nu er jeg ikke specielt grafik-begavet, men synes følgende:
 
SultanCard:     Nr. 2 kan jeg bedst lide da SC er mere diskret, og der er mere fokus på logoet i forgrunden.
SultanGuide:    Egentlig kan jeg bedst lide nr. 5, men jeg tror sgu at den er for kedelig til din målgruppe . Derfor er nr. 6 mit valg.
SultanParty:    Nr. 3, da jeg godt kan lide kronen (gælder også for guiden), men synes at der bliver for mange forskellige farver i nr. 2.
 
Håber at du kan bruge det til noget. Spændende koncept iøvrigt! Måske du kunne lave et franchise baseret på konceptet en dag?
 
mvh Carsten
 
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/22/2006 4:00:34 PM Forfatter: gazela

Hej

Først og fremmest så vil jeg foretræke at du bruger samme skrifttype for alle 3 logoer, sådan at ''sultan'' bliver et genkendeligt navn.
Jeg kunne forestille mig, at nr 6 (sultanguide logo) vil tiltale bedst din mådgruppe . Jeg har en eller anden forestilling om at din mådgruppe er glad for farver og gerne i gyldne nuancer (statussymbol), så prøv evt. at lege lidt med det.
Nr 1-4 (sultanguide) er ikke noget spændende bud.  Nr 5 og 7 er lidt ''for dansk'' med sin cleane design og sit farvevalg (personligt kan jeg allerbedst lide nr 7, men jeg er jo ikke målgruppen) Nr 5 får mig i øvrigt til at tænke på ekstra bladets logo.
Held og lykke.
 
Hej Iwona,
 
Tak for dit indlæg.
 
Først og fremmest tror jeg mange har et helt forkert billede af Istanbul Istanbul er en kæmpe og trendy storby. Der er ikke nogen forskel fra det danske marked mht. farver, stil eller "statussymbol" Det er ikke en oliestat, hvor folk render rundt med kæmpe guldkæder om halsen og turban  Den herboende målgruppe er meget rigere end i Danmark og er mere mode- og stilbevidst (Nærmest til at brække sig over, men de har kassen, og jeg vil have en bid af kagen ) Desuden er målgruppen yderligere udenlandske besøgende i Istanbul.
 
Grunden til at jeg har bedt designeren om at lege med "farver" og anderledes "font" er udelukkende pga. SULTAN navnet og intet med målgruppen at gøre. Og SULTAN navnet er valgt af to grunde: 1. Tyrkiet havde mange år tilbage Sultan''er og ikke mindst 2. Fordi ordet SULTAN er et internationalt ord, har den samme betydning og staves på samme måde i hele verden.
 
Så umiddelbart, hvis designet skulle have "sydlandske" træk, skulle det udelukkende være fordi VI vil symbolisere det, fordi vi hedder SULTAN - Ikke pga. målgruppen.
 
Logo 5 og 7, som du synes er "danske" er meget stilrene og pæne, men jeg tror næppe de logoer skaber genkendelses effekten, da det samme logo skal "genbruges" ved alle projekter.
 
Har du ellers nogle forslag, da jeg nu har forklaret mig lidt bedre end i den indledende tråd?
 
 
 
 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber at du kan bruge det til noget. Spændende koncept iøvrigt! Måske du kunne lave et franchise baseret på konceptet en dag?
mvh Carsten

Hej Carsten,
 
Jeg kan helt sikkert bruge det til noget.. Mange tak.. Syntes nemlig selv det mere diskrete SC var pænest. Nu har du lige bekræftet mit synspunkt, så det kører vi med
 
Jeg glemte vist at skrive bl.a. mht. SG i baggrunden. For at kunne få patent på navnet, er jeg nødt til at bruge SG-SC-SP, da et andet firma har patent på navnet Sultans Guide, men udgiver ikke noget blad. Derfor bliver jeg nødt til at søge om patent på navnet "SG Sultan Guide".. og SG skal med i logoet på en eller anden måde..
 
Jeg har faktisk allerede solgt noget af konceptet til Sverige.. Det er et ret omfattende koncept, jeg har arbejdet på i snart et år og først om 2 måneder går vi i luften. Du skal nok få det billigt

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi Atak!
 
Jeg vil gentage det alle de andre har sagt, brug samme font overalt. Nu ved jeg ikke hvor meget de 3 projekter kommer til at hænge sammen, men hvis det skal hænge sammen skal der være en rød tråd i det.
 
Anyway...
 
SultanCard: Jeg har ikke noget imod farvevalget, jeg er dog ikke vild med den bøjet SC i baggrunden. Men hvis jeg skal vælge må det blive nr. 2
 
SultanGuide: Her foretrækker jeg helt klart nr. 5 eller 6
 
SultanParty: Her kan jeg bedst lide nr. 3 HVIS du bytter fonten ud med den fra nr. 2, den er mere læsevenlig.
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)