Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva mener I - er det fup?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Gratis er godt, men gratis hostede løsninger plejer at have enten andre ulemper eller bare være direkte elendige.

Prøv evt. i stedet at kigge på e-conomic.dk - det kan det du beskriver for et ret lille månedlig beløb.

Hvad  med vores økonomisystem SALDI?

Der er godt nok nogle begrænsninger på den gratis udgave (kun én bruger ad gangen, op til 2000 posteringer årligt ved link til SALDI, selv stå for sikkerhedskopiering, ingen hotline), men ellers er det et fuldt økonomisystem.

I en anden Amino-tråd gav jeg en vejledning i at benytte SALDI til fakturering

Lige nu kan du benytte SALDI's betalingstjeneste for 100 per måned, hvor du har to samtidige brugere, løbende sikkerhedskopiering, hotline og så mange posteringer du ønsker. Tilbuddet gælder kun Amino-brugere og kun frem til frigivelsen af 2.0. Se nedenfor.

Efter frigivelsen bliver betalingstjenesten dyrere end e-conomic billigste med maksimalt 1 bruger og 2000 årlige posteringer, men stadig billigere end deres Multi-abonnement. 

De herligste hilsner

PS. Firmaet bag SALDI er DANOSOFT ApS, som har arbejdet med it i mere end 10 år.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov:

Nicolai Lønne:
Gratis er godt, men gratis hostede løsninger plejer at have enten andre ulemper eller bare være direkte elendige.

Prøv evt. i stedet at kigge på e-conomic.dk - det kan det du beskriver for et ret lille månedlig beløb.

Hvad  med vores økonomisystem SALDI?

Sikke der bliver faret i blækhuset. Kan det tænkes at der i Lønnes valg af ordet "plejer" istedet for fx. "altid", ligger at det kan forholde sig anderledes i nogle tilfælde!?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner ikke, om Saldi er bedre eller dårligere end e-conomic. Jeg hæfter mig primært ved, at jeg hos e-conomic føler mig sikker og i kompetente hænder. De har en professionel hjemmeside, gode hjælpetekster, let adgang til telefonsupport og bl.a. en skriftlig garanti for drift i tilfælde af konkurs eller lignende.

For at være ærlig, hvis saldi.dk er den officielle webside for Saldi, så er der et eller andet galt. For mig at se, så kommunikerer siden 17 årig knægt har været kreativ i Excel og prøver nu at tjene lidt på det frem for at signalere seriøst regnskabsprogram. Jeg mener det ikke ondt, men det er hvad jeg ser...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Sikke der bliver faret i blækhuset. Kan det tænkes at der i Lønnes valg af ordet "plejer" istedet for fx. "altid", ligger at det kan forholde sig anderledes i nogle tilfælde!?
 

Det skulle nu ikke tages som en sur reaktion, men blot en oplysning om, at der findes mindst en reel, gratis, hostet løsning til formålet.

Må hellere sprede lidt smileys omkring, som jeg skulle have haft med i mit forrige indlæg: Big Smile  Stick out tongue Smile Cool Wink Geeked

Vi har dog også en bagtanke - at udbredelse er med til at danne større kundegrundlag for såvel betalingstjenesten som bestillingsudvikling til specifikke løsninger og integration til andre systemer.

Med andre ord følge de små virksomheder, som starter på den gratis tjeneste, til de får brug for mere i takt med deres succes.

Når de så får brug for mere end det, den gratis tjeneste tilbyder, har de tre valgmuligheder:

  • skifte til betalingstjenesten
  • installere og drifte selv
  • skifte til et helt andet system 

Idéen er , at SALDI og organisationen bag vil vokse med vores kunder.

De herligste hilsner

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Jeg aner ikke, om Saldi er bedre eller dårligere end e-conomic. Jeg hæfter mig primært ved, at jeg hos e-conomic føler mig sikker og i kompetente hænder. De har en professionel hjemmeside, gode hjælpetekster, let adgang til telefonsupport og bl.a. en skriftlig garanti for drift i tilfælde af konkurs eller lignende.

Det er rart at høre, at du føler dig trygt med det økonomisystem, du har valgt at bruge. Og jeg håber, at alle andre har det på samme måde med deres valg.

SALDI har også let adgang til telefonsupport og garantien i tilfælde af konkurs ligger hos SALDI i, at det er fri software/open source, så enhver erfaren Linux-konsulent kan frit installere og drifte SALDI på en Linux-server.

Men efter din kommentar vil vi selv arbejde på at kunne give lignende garantier (som dem e-conomic giver), da kunderne skal føle sig trygge og vide, at de har muligheden for at køre videre uanset status for virksomheden bag.

Når det gælder hjælpetekster, så er det noget der vil komme meget mere af i løbet af de næste måneder, da det er et af fokusområderne for version 2.0.2

Omkring hjemmesiden - se nedenfor.  

Nicolai Lønne:
For at være ærlig, hvis saldi.dk er den officielle webside for Saldi, så er der et eller andet galt. For mig at se, så kommunikerer siden 17 årig knægt har været kreativ i Excel og prøver nu at tjene lidt på det frem for at signalere seriøst regnskabsprogram. Jeg mener det ikke ondt, men det er hvad jeg ser...
 

SALDI's hjemmeside kunne afgjort være bedre, men som mange andre iværksættere må vi prioritere vores sparsomme ressourcer - og prioriterer i øjeblikket færdiggørelsen af version 2.0 højere end en mere smart hjemmeside. 

Hvilke elementer på hjemmesiden, får dig i øvrigt til at tænke ovenstående?

Tak for din kommentar - det er noget vi kan bruge Smile

De herligste hilsner 

Fra Vejstrup, Svendborg
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg er enig med Nicolai Lønne. Jeres hjemmeside vækker ikke umiddelbart tillid.

Og altså når nu du spør' så synes jeg den virker lidt gammeldags og statisk - bla. med rullepanel lige midt på forsiden. Navigeringen er meget enkel, men som læser bliver min nysgerrighed ikke vakt. De kunne I bla. gøre ved at lede mig videre på siden med relevante interne links og tekst i mindre "godbidder". Nå, det er jo ikke katagorien "vis mig dit websted", men nu spurgte du jo..

 Vh

Line 

 

Webløsninger med Joomla CMS - Wied Webdesign

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldingen. Smile

Det vil blive taget med i arbejdet med den nye hjemmeside, som forventes klar en måned før Iværk08.

De herligste hilsner 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov:

 

SALDI har også let adgang til telefonsupport og garantien i tilfælde af konkurs ligger hos SALDI i, at det er fri software/open source, så enhver erfaren Linux-konsulent kan frit installere og drifte SALDI på en Linux-server.

 

Fordelen ved Saldi er selvfølgelig, at man selv frit kan flytte den. Ud over at sådan noget bør fremhæves, så kan jeg godt lide en garanti som denne her
Uanset at I er OS, så har kunderne jo et problem hvis serveren med jeres hosted service lukkes natten over, så at sige.

Claus Agerskov:
Hvilke elementer på hjemmesiden, får dig i øvrigt til at tænke ovenstående?

Umiddelbart så er hele jeres design og opbygning så langt fra noget optimalt, at jeg ikke vil begynde at udpensle det her (hvor vi i forvejen er off topic).
Jeg tror I med fordel ville kunne sætte jer ned og læse på bl.a. e-pusher (fra Thorborg), Don't Make Me Think (af Krug), Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results (kan ikke lige huske forfatternes navne, google dem), og så har sitepoint.com lavet en god bog også, men kan ikke lige huske den eksakte titel i skrivende stund.

Når I nu er kommer længere med en ny hjemmeside, så sig til - jeg vil gerne give jer rå og usødet kritik :-) 

 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:
Fordelen ved Saldi er selvfølgelig, at man selv frit kan flytte den. Ud over at sådan noget bør fremhæves, så kan jeg godt lide en garanti som denne her

Uanset at I er OS, så har kunderne jo et problem hvis serveren med jeres hosted service lukkes natten over, så at sige.

Jeg har skimmet den, før jeg skrev ovenstående. Så jeg ved, hvad der skal stå i den - ikke at vi vil gøre det på helt samme måde, men brugerne har behov for disse informationer. Der står meget lidt på siden Kom i gang (Automatisk backup - også mulighed for egen backup og genindlæsning., Driftsikkert - Dine data er placeret i et sikret datacenter.), men det skal specificeres meget mere.

Nicolai Lønne:
Jeg tror I med fordel ville kunne sætte jer ned og læse på bl.a. e-pusher (fra Thorborg), Don't Make Me Think (af Krug), Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results (kan ikke lige huske forfatternes navne, google dem), og så har sitepoint.com lavet en god bog også, men kan ikke lige huske den eksakte titel i skrivende stund.

Når I nu er kommer længere med en ny hjemmeside, så sig til - jeg vil gerne give jer rå og usødet kritik :-)

Mange tak for den anbefalede litteratur - og tilbuddet om kritik, når vi tror, den er god nok Smile

De herligste storbededagsaftenhilsner 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)