Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Estimering af antal besøg ved åbning af netbutik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi står for at skulle åbne en onlineshop der støtter sig op af en række fysiske butikker og et allerede etableret image og koncept.

I branchen skal man købe ind for 6 måneder af gangen, hvilket kan være ret problematisk ved åbning af en ny netbutik, eftersom man ikke ved om kunderne står i kø for at købe eller om der ikke sker det mindste det første stykke tid.

Er der nogen af jer der har erfaring med hvordan man bedst muligt vurderer antallet af besøgende til en ny onlineshop?

(Det vigtige er selvfølgelig hvor mange besøgende der køber noget, men det er noget vi kan skrue på løbende. Det vigtige er hvor mange potentielle kunder vi kan lokke til).

Jeg ser frem til at læse jeres input :o)

Mvh.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart 0 - Medmindre du markedsfører den.

Og uden at du nævner lidt om hvordan den markedsføres er det meget meget meget svært at gætte på hvor mange / hvor få der vil besøge jeres shop 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Anders. Hvordan skal brugerne finde jeres webshop?

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den vil blive promoveret rimelig stærkt gennem massiv markedsføring i alle de fysiske butikker, vores butik websites, adwords og organisk søgemaskineoptimering. Derudover vil der i perioden op til launch blive sat små notitser på alt udgående materiale fra organisationen.

Alle disse ting er bare stort set umulige at vurdere effekten af på forhånd før man åbner butikken så vidt jeg kan se, så det jeg efterlyser er om der er en metode til hvordan man finder et fornuftigt estimat.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan vel allerede nu sætte adwords kampagner op, de kan vise hvor mange gange der søges på nøgleordene. Er i gode kan i måske holde en CTR på 10% på adwords kampagnerne.

Jeg så et sted at ca 56% klikker på #1 i SERPS, 13% klikker på #2 og så 9%, 6%, 3%... Så hvis i kan estimere jeres position i SERPs er der nogle tal at regne med.

Mvh Jesper

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaringen er som regel at de første par måneder er en slags indkørsel af webshoppen og der skal man ikke forvente for meget...

Men det kommer jo også meget an på varen, og om man allerede i forvejen har en kundekreds "offline", som kan få noget ud af at handle online...

Men der skal i hvert fald massiv markedsføring til i første omgang for at kunne skabe salget...

held og lykke... 

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Konklusion er at der ikke findes værktøjer, formler eller lignende man kan bruge til at vurdere hvor mange kunder der banker på de første 6 måneder?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er 100% sikker på at du fx. kan indtage #1 i Google serps for fx. "kaffemaskiner", så kan du med følgende artikler:

http://our-site.dk/service/ressourcer/danske_soegeord.php?X=400

http://www.seoresearcher.com/distribution-of-clicks-on-googles-serps-and-eye-tracking-analysis.htm

...regne dig frem til at at ca 100 personer vil Google ordet om dagen, og at 56,36% af disse vil klikke på dit link. Altså cirka 56 kliks fra Google for dette søgeord om dagen. Er du ikke sikker på hvor i søgeresultaterne din side vil ligge er det en lille smule sværere.

Men ellers gentager du det bare for alle søgemaskiner som du mener er relevante og for alle de søgeord du forventer besøgende fra. Så hvis du er i stand til at besvare spørgsmål som:

1) Nævn et tilfældigt af alle dine relevante søgeord, fx. "kaffemaskiner"

2) Nævn en tilfældigt af alle relevante søgemaskiner, fx.  "Google"

3) Nævn et tilfældigt tal x mellem 1 og 10

4) Hvad er sandsynligheden for at dine side kommer til at ligge på plads "x" på "Google" ved en søgning på "kaffemaskiner"?

Så kan du kombinere ovenstående oplysninger fra artiklerne til at lave en formel der kan estimere dit antal besøgende.

I praksis er det nok ret ubrugeligt.

Mvh Jesper

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
I praksis er det nok ret ubrugeligt.

Haha - Ja der er 3 slags løgn: Løgn, forbandet løgn og statistik.

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange andre her lidt er inde på, så er det ufatteligt komplekst og umuligt at give en vurdering på uden at kende flere detaljer.

Nogle af de faktorer, jeg ville fokusere på, hvis jeg skulle lave en vurdering, er:

Hvor stort er marketingsbudgettet?
Hvilke (online) marketing kanaler satses der på?
Hvilken produkttype er der tale om?
Hvordan er konkurrentsituationen?
Hvordan er konkurrentsituationen på de enkelte marketingkanaler?

Man kan også vende den om: Jeg kan sagtens skaffe dig 1.000 besøgende den første måned. Jeg kan også nok skaffe dig 100.000. Men det koster, og de er nok ikke prisen værd :-)

Skulle jeg lave en meeega ukvalificeret beregning, vil jeg nok gøre det på denne måde (uden egentligt at have tænkt for længe over det):

Hvor mange ordrer vil jeg have om måneden for at det er rentabelt? Lad os sige 100.

Med en gennemsnitlig conversion rate på 1% (afhænger meget af branche, shop osv. osv.) vil det kræve 100.000 besøg om måneden.

Jeg tjener i gennemsnit 200 kr. per ordre efter alle udgifter er trukket fra, hvilket vil sige jeg har 20.000 kr. at gøre godt med om måneden.

Kan det mon lade sig gøre at skaffe 100.000 relevante besøg om måneden, for 20.000 kr.?

Tjah, der er ikke andet for at kaste pengene efter Google Adwords, og se om man kan :-)

Håber du kan bruge det til noget. Det er ikke specielt gennemtænkt, og kan variere ufatteligt meget ud fra din konkrete situation.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)