Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms i EU?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og funderer over om jeg skal starte min egen import-virksomhed i småtingsafdelingen.



Jeg mindes at have fået følgende info af Told&Skat:


 


1: Du skal ikke betale købsmoms hvis du importerer fra et EU-land. (Eller er det hvis du importerer fra et EU-land?)


2: Det eneste du skal betale er ca. 100kr for fortoldning og så salgsmoms.


 


PS. Det er elektronik


 


Er ovenstående korrekt?


 


På forhånd mange tak :-D
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er varer (købt i EU) som du vil sælge videre i via momsrigistreret virksomhed. Så skal du ikke betale moms. Men du skal naturligvis kræve moms når du sælger varen igen. Dine eu-varekøb skal angives på momsangivelsen det er blot for told og skat''s statistik vil jeg tro.


De 100 kr. er vel når det er uden for EU.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Varer, der går mellem et momsregistreret firma til et andet indenfor EU, skal der ikke betales moms af. Du skal dog - som Jimbo siger - opgive det, når du indberetter moms. Du angiver det under EU erhvervelses-moms. Derimod skal varerne naturligvis "momses", når du sælger dem igen til en privatperson. Dette gælder også selvom denne privatperson bor i et EU-land.

Det der EU erhvervelses-moms er sådan lidt mærkeligt at forstå for os dødelige. Det er sådan en slags funny-money, der ikke eksisterer. Tror at det fordi, politikerne gerne vil vide, hvor pengene bevæger sig rundt i EU (når de altså ikke bevæger sig ned i John Iversens lommer)

Vil du have en mere uddybende forklaring, må du nok hellere kontakte dit lokale Told & Skatte-kontor.

Held og lykke med projektet

Molvins
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Overvejer også at starte importvirksomhed med vare fra U.s.a. men er ikke helt klar over hvordan det er med moms reglerne fra et ikke Eu land, er der nogle der kan hjælpe? 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej svondk

Du skal betale moms af import fra 3. land...
Denne moms får du igen, da den kan indregnes i købsmomsen, når du indgiver momsafregning til T&S...
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)