Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reception/PR

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino''er

Hermed første indlæg fra en nysgerrig iværksætter. Jeg har ivrigt fulgt jeres indlæg og debat, som jeg finder yderst interessant og lærerig. Thumbs up for iværksætterdebatten ;-)
 
Jeg har som alle andre iværksættere uanede spændende opgaver, som er lige til at gå til. Men først vil jeg lige fortælle lidt om os.
 
Melou Accessories er nystartet pr. 1/1 2006. Vi designer og importerer bælter og tasker i god kvalitet og unikt design til kvinder i alderen 23-32 år. Vi er pt. 2 piger som ejer/skylder 50%, vi har hver vores relevante baggrund (design, salg, kommunikation). Vi åbner butik/showroom i Silkeborg, hvor vi også tester vores produkter til slutbrugere. Vi skal leve af at distribuere vores produkter til detailhandelen i DK, altså små butikskæder og individuelle butikker. Mærket skal brandes og markedsføres, men vi vil gerne blive rigtig dygtige til at lave PR, for vi ved at det har den aller største værdi på markedsføring af mode.
 
Om produkterne: Stilfulde, fleksible produkter af god kvalitet. Vil supplere godt i butikker med Diesel, Miss Sixty, True, Stig P m.m. 
 
Hvordan ville I angribe/opsøge pressen i vores tilfælde?
 
Vi vil gerne have idéer til et reception ud over det sædvanlige, vi må og skal have positiv presseomtale allerede fra starten. Har I nogle vilde/spændende idéer?
 
Jeg sidder selvfølgelig inde med alle relevante oplysninger, så spørg løs hvis der er noget mere I vil vide.
 
Jeg håber at få nogle brugbare svar og idéer.
 
P.S. vi søger en taske-/bæltedesigner, sig frem hvis I kender én. Det er projektarbejde.
 
Mange nybegynderhilsner
Louise
Tlf. 27200235
 
 
 
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage fat i Jonathan fra Venture.

Han burde godt kunne hjælpe med både PR og receptionen...
 
 
Men hensyn til designeren, kan du evt. prøve "kat" her fra Amino
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg byder gerne ind og har bl.a. hjulpet med arbejde for Bestseller, så kender lidt til branchen - om end jeg ikke er af de kvindelige køn :-) Men ring gerne - så kan vi tage en snak...
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, vi skrev vist samtidig! Godt du er vågen...
Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lidt erfaring fra en lignende case.
Jeg stod med et anderledes projekt der skulle lanceres og vi ønskede at give den gas på et pressemøde og med et budget på 100.000 til opgaven var der rimelige muligheder for success. Vi hyrede en professionel til opgaven men blev temmeligt skuffede over pressefremmødet selvom vi både havde fået en kendt person fra branchen med på launchen og havde udsendt professionelt udarbejdede pressemeddelelser forud for mødet.
 
Set i bakspejlet fik vi en del erfaring fra PR bureauet, en erfaring som jeg i senere projekter har gjort brug af. Isoleret set var pengene stort set spildt og en heftig indsats fra egne rækker fik langt større respons fra medierne, muligvis fordi hjertet var med hele vejen.
 
Hvis man er helt blank i forhold til approach til pressen kan jeg varmt tilslutte mig brugen af professionelle skrivere og hvis jeg havde haft kendskab til VenturePR var valget nok faldet på dem i stedet for dem vi valgte.
Omvendt tror jeg en dedikeret og kreativ indsats kan bringe jer et godt stykke af vejen.
 
Vh/Klaus
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Louise
 
Overvej at gå efter de lokale medier først. Det er vel blandt de lokale, I vil hente jeres første kunder.
 
Vil selvfølgelig også stille min "ekspertise" til rådighed - har blandt andet også et godt lokalkendskab

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for jeres svar, jeg har fået en snak med Venture.
 
Vi har ikke tænkt os at bruge 100.000 kr. på dette arrangement, men vi har en idé om at vi kommer lang med kreativitet og gode idéer. Så nu arbejder vi videre med det. Skulle I stadig have gode idéer til receptionen, så kom blot med dem, vi er stadig åbne for forslag :-)
 
Mvh
Louise
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg vil prøve at hjælpe dig med et rigtig godt råd, uden at se muligt arbejde i det for mig selv da jeg jo bor på ''djævleøen''...
 
Men Husk for pokker at billeddæk det grundigt, sådan at I også efterfølgende kan spinne noget PR på den og smide billeder efter bla. lokal og regionalmedierne der gerne copy-paster hvis de fodres med seriøs og god information + billeder... Og det løfter en eventuel artikel 10x at der er et dejligt (forhåbentlig) stort billede som blikfang!! Men det er jeg overbevist om at den genialt dygtige Jonathan har fortalt dig/jer allerede...
 
Såfrem I ikke skulle kunne finde en fotograf i Silkeborg og omegn I kan samarbejde med, så kører jeg da også gerne en tur over ''bæltet''... hehe...
 
Mange gange held og lykke med det!
 
 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)