Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt omkostninger

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart til at lave emballage til mine produkter, og skal finde et fragt- /kurer firma til at levere til private kunder.


 

Kan nogen anbefale et selskab?

Det drejer sig i første omgang kun om Dk, pris er vigtigere end leveringstid og vi tale om små pakker i egen emballage 1 til 2 kg.

 

mvh

 

jesper
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
   Vi står lidt i samme situation. Vi har indtil videre brugt PostDanmark, men vi betaler 45 kr. pr. pakke i fragt, og hvis den skal sendes på efterkrav er det 80 kr. Det er noget af en mundfuld at betale for vores kunder, da nogle af vores produkter starter helt nede ved 50 kr. - og så kommer portoen oven i!

Lad os endelig høre fra Jer andre hvordan I håndtere Jeres forsendelser

/Jesper

Tilmeldt 22. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ladet mig fortælle, af nogle kyndige personer indenfor branchen, at sender man udelukkende til private i DK, er der ikke rigtig noget alternativ til Post Danmark.


Taler man med Post Danmark, forlyder det at sådan er det bare og der er ikke nogen bedre priser at hente, uanset antal forsendelser pr. år eller andre former for mængderabat. Man kan dog vælge at sende som Maxibrev og spare 9-10 kr. på bekostning af Track & Trace og forsikring.

 

Fragt/kurér firmaer som DPD og GLS vil kun håndtere ens privatforsendelser, hvis de udgør 5-10% af ens samlede antal forsendelser.

 

Men problemstillingen gør sig i høj grad også gældende hos undertegnede, så det kunne da være spændende at høre om andre ved mere om det...
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har samme erfaringer som Jens. Jeg har ringet til et hav af forskellige firmaer. Det er samme svar hvis man ikke har over en vis % B2B forsendelser så kan de ikke hjælp. Alle siger det er fordyrt at røre ved forsenderlser på B2C markendet. Dermed er det vel blot at konstatere at postDK har monopol. Der vel nogle leverandører i de størrebyer som kan klare B2C. Problemet i resten af landet. Er der nogen der har andre erfaringer så lytter jeg med meget store øre

 

Jeg har altid haft en lille "drøm" om at starte et alternativ til postDK og drille dem mest muligt...da de jo har monopol...og opfører sig derefter...men det er nok lidt uden for mit område Håber der er nogen som "låner" idéen - så har i ihvert fald den første kunde
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at bruge en fragtmand, såvidt jeg er orienteret betaler vi ikke ret meget for en pakke til Jylland.

Forresten hvorfor bruge efterkrav på en pakke til en 50''er - umiddelbart skulle jeg mene at et indlagt girokort er billigere og signalere samtidigt "at vi tror da på dig som en værdifuld kunde for os" - skulle du så miste nogle pakker om året, kan du jo sætte de mistede pakker op mod hvad du ellers ville have betalt for efterkrav - bare en tanke!
 
Jeg har hørt fra en af vore samarbejdspartnere, at de har en særlig kontrakt med Jetpost, når de leverer til en fast adresse på et fast tidspunkt/dag hver måned. Måske ikke helt relevant i denne sammenhæng - men de får afhentet 15 kasser (sådan nogen som man bruger til 2.500 A-4 ark) og kørt dem 10 km igennem Kbh city og afleveret på en fast adresse til den latterlige sujm af 140,- per gang ex moms.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Lidt om min baggrund : har mere end 10 års erfaringer fra logistik branchen (B2C logistik – dvs. logistikken bag postordre og e-handel) og vi har haft nogen af Skandinaviens største postordrekunder – set i forhold til afsendelse af antal pakker/breve …  (her snakker vi om indlevering af et 7 cifferet antal breve og et stort 6 cifferet antal pakker på års plan)…. og har haft mange ”spændende” forhandlinger med Post Danmark. Har ligeledes siddet i postordre branchens brancheforening.

Post DK har i dag opdelt deres postvirksomhed i 2 dele, en brev-del og en pakke-del.

På breve findes der INGEN alternativer til Post DK – med mindre man er villig til at betale en mindre formue for distributionen – hvilket Post DK så ganske udmærket ved og udnytter ! (det er så ikke helt rigtigt – for der findes faktisk alternativer til Post Danmark på breve, nemlig andre europæiske post selskaber.... da der findes aftaler mellem stort alle europæiske post selskaber omkring faste rabatter, men før dette er aktuelt snakker vi om en større mængde – vi snakker mini. om et par hundrede pakker om dagen og/eller tusindvis af breve ….) 

Priser på pakker kan man godt forhandle med Post Danmark – i hvert fald hvis mængden er stor nok … ellers findes der jo alternativer ... men de er ringe når vi snakker B2C ! 
 
Nu kender jeg ikke Jeres volume, men tror ikke at vi kan sammenligne den med f.eks. de store bogklubber eller videoklubbers volume .... og i såfald vil i nok ikke være i stand til at forhnadle meget rabat hjem hos Post Danmark .... de vil nok bare sige "tag på Posthuset og træk et nummer!".

Det i kan overveje er et medlemskab af enten Dansk Postordre (www.postordre.org) eller FDIH (E-handel) (www.fdih.dk) .... desværre er det aldrig lykkes at få de 2 foreninger slået sammen ,,, forskellen er jo kun salgskanalen. Har ikke været medlem de sidste par år så jeg ved ikke rigtig hvilken rabt man kan opnå jhos Post Danamrk som medlem - men det kan i jo lige se på ....
 
Venligst
Claus

 

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at have tænkt over omkostninger, lagerhotel, logistik osv.: Kunne man ikke slå sig sammen og dermed opnå større volumen?
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Som alternativ til at slå sig sammen og derved opnå en større ”vægt” når man skal forhandle rabatter med f.eks. Post Danmark, kunne man jo vælge at se på prisen for at outsource logistik opgaven (det kan være alt lige fra ordremodtagelse –> pluk, pak, afsendelse og returbehandling).

Typisk vil et logistik selskab som beskæftiger sig med denne type opgave jo have en stor volume  både på indkøb emballager, afsendelse af breve/pakker, etc…  Selvfølgelig tjener et logistik selskab penge på deres produkter – men deres volume vil meget vel kunne gøre at deres priser til kunderne er billigere end den pris kunderne selv kan forhandle sig frem til …. Dels kender de markedet og dels er deres mængde meget stor !

Men igen afhænger det meget af mængden  som man evt. vælger at outsource … 

Til Jimbo : Der findes konkurrenter til Post Danmark på gods transport, paller, og pakker … men en konkurrent som vi kender Post Danmark i dag vil da også komme med tiden. Det kunne meget vel blive Deutsche Post som køber sig ind i danske distributions selskaber (f.eks. A-post) og der igennem udvider sin forretning - evt. ved køb af Post DK …

Bladkompagniet (som omdeler reklamer) er også en mulighed ….

MBE (www.mbe-dk.dk) er også startet i DK

Post Danmark er en stor forretning, men et meget finmasket netværk i det ganske land … så det er ikke bare noget man lige starter op ….  Det er nok billigere at købe Post DK...
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Kan se af nogen af Jer er problemer med værdien af pakkens indhold og prisen på forsendelse ... Desværre findes der en række produkter som ikke er egnet til distancehandel - det er dels produkter som er for billige i forhold til forsendelsesomkostninger - men mindre det er en luksus/service for kunden at de sendes...

Ting som f.eks. porcelæn, glas, farlig gods, stor enheder er også noget ”hø” at sende … men mindre fragtomkostningerne er små i forhold til varens pris …

 At droppe efterkrav .. men pas på med det – det kan blive dyrt !

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved er Deutsche Post allerede i DK via dhl euro express. Men de har outsourcet der B2C til Post DK. Hvilken volume skal man egentlig op på før det kan betale sig at outsource sin pakke forretning til andre? Jeg har enda overvejet at outsource pakke forretningen til udlandet for at blive lidt mere konkurrencedygtig internationalt. Det er jo ret dyrt at sende pakker ud af danmark. De priser jeg har fået i dk har været 4500,- pr. måned, for opbevaring af lager + 50,- pr pakke + alm. fragt+1200,- pr. måned for at postdanmark henter pakkerne.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)