Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt omkostninger

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har valgt at outsource vores lage og pakkeforsendelse dellen af forretning fra day one til et lagehotel.

Vi giver 600 kr./palle (opbevaring) og 29 kr. per pakke håndtæring. Derudover kommer emballage og forsendelse med Post Danmark, hvilket kan man vist ikke gøre ret meget ved.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ny debatør her på siden, så gennemgår i øjeblikket en masse gamle indlæg, for at få indblik i hvad der er sket igennem tiden!.

 
Omkring fragt/lagerhotel, kan jeg anbefale Mail Boxes Etc (www.mbe-rodovre.dk) som jeg er indehaver af.
Vi har samarbejdsaftaler med en række distributører, og kan hjælpe med at finde den bedste pris og samtidig håndtere lager og/eller pakkefunktion. 
 
Selve fragt-priserne kan vi ofte også give en god rabat på.
 
 
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har også i tidligere tråde været oppe og vende, og starte noget fælles, for netop at opnå den større volumen, så virksomheden selv står for afsendelsen, mens sammenslutningen står for afregningen.

I relation til DHL og antal forsendelser B2C så fik jeg på et tidspunkt et tal der hed 2000 forsendelser om året.

Hvis nogen skulle have interesse i at deltage i et sådan samarbejde, så vil jeg gerne kaste bolden op, og se om vi kan finde ud af noget

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop spildt et par måned på en aftale som jeg troede var i hus. Vi fik tilbud (via Amino) om at komme med i en anden virksomheds storkundeaftale og fik tilsendt kontrakt og betingelser og sendte det retur og regnede med at den så var i vinkel. Men nej efter en del rykkere og mange mærkelige forklaringer, fik vi til sidst at vide at distributøren (GLS) havde besluttet ikke længere at distribuere til private. Surt sjov, da vi pt. betaler supergebyr på 45,- kr. + moms oven i fragtsatsen for privatforsendelser hos DF.

Har også været stort set hele raden rundt, men næsten ingen vil distribuere til private og de som vil tager sig umådeligt godt betalt for det. Jeg ved ikke hvad det kræver at få en storkundeaftale, men jeg har hørt noget med 50.000 årlige forsendelser og vi har ca. 4500-5000 årligt, så der er et stykke vej endnu.  Men umiddelbart lyder det tiltalende at lave en samarbejde, men for at det skal være attraktivt kræver det nok, at der er en større spiller med fra starten. Evt. en som allerede har en storkundeaftale og hvor der kan laves en form for gennemfakturering. Det kunne jo være til begge parters fordel, evt. kunne indehaveren af storkundeaftalen jo tjene et par kroner hver gang en "partner" sender en pakke.
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes et lille landsdækkende distributionsnetværk som hedder Dansk Lokal Distribution www.dld-net.dk som nok er nogle af de allerbilligste i landet. De distribuerer bl.a. for Skagenfood.dk. Man skal selv kunne indlevere pakkerne på en af deres fragtcentraler i Taastrup, Fredericia og Nørresundby. Hele landet dækkes - der er faste leveringsdage i bestemte postnumre. Prisniveauet ligger omkring 40,- kr. + moms pr. pakke.  Hvis det skulle have interesse for nogen, kan firmaet kontaktes på nedenstående.
 
 
Lauritz Schou
Dansk Lokal Distribution A/S
Ejby Industrivej 124
DK 2600  Glostrup
Tlf.: +45 4346 2004
Fax:+45 4346 2005
mailtdld@dld-net.dk
www.dld-net.dk
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)