Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-support service?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer (:

 Først tak for et super lækkert forum, man kan jo hurtigt få en helt masse timer til at gå her, bare ved at læse, bliver inspireret og selv tænke over nye ting.

Jeg overvejer, sammen med en ven, at starte et firma op som tilbyder it-support i københans området, det er der såvidt en del der tilbyder i forvejen. Vores måde at gøres os forskellige fra de andre ville være en fast pris på opgaven istedet for en timepris. Jeg kan se en fordel i det, frem for en timepris i det folk ikke bliver li så bange for at få læst et problem fordi de på forhånd kender prisen.
Vi er ikke gået i gang med nogle konkrete planer i nu, men har da gjort os nogle tanker.

 Nu er der jeg har brug for jeres hjælp, ville det overhovedet være et holdbart koncept? Ville i som privatpersoner eller en mindre virksom benytte et rigtigt firma, eller hellere en vens, vens fætter eller sådan noget, som i kendte og havde et tilhørs forhold til af en eller anden form. Hva bør vi kalkulere med i ca timepris for os selv når vi fastsætter prisen på en opagve(altså hvad ligger der typisk i andre omkostninger som vi bør medregne i timeprisen)? Er der andre ting at tage højde for?

Kom endeligt med noget input, jeg kan bruge alt :)

 På forhånd tak Smile

Fra Vejstrup, Svendborg
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til amino :-)

Det lyder da umiddelbart som en god idé. En fast aftalt pris kan være en tryghed, men pas på ikke at sælge jer selv for billigt. Husk I selv skal betale sygedagpenge, feriepenge, forsikringer, pension, administration, og så videre..

Line

 

Webløsninger med Joomla CMS - Wied Webdesign

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle kun som fritids/ekstra job, så det er vel ikke nødvendigt med pension, sygedagpenge osv? Men ja min frygt er også lidt vi sælger os for billigt, men man kan så vende den om og sige hvis vi er billige kommer der måske flere kunder, til gengæld kan det også skræmme nogle væk, netop fordi vi er så billige?

Tror du at det noget du som privat person ville benytte dig af, hvis du havde muligheden?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa og velkommen til Amino.

Jeg synes I har fat i noget af det rigtige med en fast-pris.

Når jeg tænker på IT-support som privatperson, så tænker jeg også altid på, hvad sådan noget måske løber op i.

Jeg har selv siddet i en IT-hotline, så jeg er ikke helt debilBig Smile, men på privat - fronten har jeg bøvlet med de s..... computere, som jeg er sikker på allerede er udstyret med en kunstig intelligens, hvis opgave er at drille og irritere mest muligt.

Jeg vil være interesseret i en PC-doktor ydelse, hvor I lynhurtigt kunne fortælle mig, hvorvidt det er en fejl-40, som kan afhjælpes hurtigt og effektivt, eller jeg skal sende computeren direkte til forhandleren.

Jeg har et konkret tilfælde, hvor jeg i 2 måneder kørte med en bærbar pc, som kørte meget ustabilt - så begynder man automatisk at kigge indaf - "kan det være mig?", "måske skulle jeg ikke have trykket OK", "hvorfor downloadede jeg også det program!!!".

Tilsidst insisterede jeg på at de tog den ind, hvorefter de fandt ud af, at det ikke var mig den var gal med.

Men det viste sig, at både grafikkortet var i stykker, Robson var ikke enabled i BIOS og Vista lavede dvale-fejlen.

Se, hvis jeg kunne have haft et hurtig PC-doktor tjek, som kunne fortælle mig, at "det der...Det har ikke noget med dig at gøre...send den tilbage", så kunne jeg have sparet mig 2 måneders ærgrelser, hvor den iøvrigt faldt 2500 kr. [:'(]

Det ville være en ydelse, som jeg fandt tiltrækkende. I ville formentlig også ret hurtig konkludere, hvorvidt det krævede få indstillinger eller retur til forhandler.

Held og lykke med det. 

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fat i noget, og er bla også nogle af de ting som du nævner vi har tænkt os at tilbyde. Typsik bliver mange computere langsomere til dagligt fordi folk installere mange unødvendige ting der starter op når computer starter op, og der kan der vindes en del performence, derudover har vi tænkt os at tilbyde spy-tjek, som flere og flere danskere efterhånden bliver inficeret med.
Vi har derudover også overvejet at være formidler at kundekontakt til f.eks. dell, så hvis kunderne ønsker en ny computer vi kal kontakte dell og bestille den, men den for bliver i kundens navn, så vi ikke kommer til at sidde i klemme i forhold til reklamation, retur ret osv. Så vidt jeg kan se er der kun fordele ved denne løsning?

Hvordan bør vi formidle budskabet om vores firma? Vi har gjort nogle overvejelser med nogle flyers der skal sættes ved opgange til lejlighed i københavn f.eks. men det er ikke et særlig holdbart koncept, dog rammer det vores målgruppe og har ikke så store omkostninger, især ikke hvis det bliver alm a4 papir i farver. Personligt ville jeg bare ikke tage det seriøst hvis der komme sådan noget op, jeg vil tvæt imod tænke at det var uprofessionelt, men vil alle det?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm een af de store udfordringer, som jeg selv kæmper med er, at få beskrevet jeres ydelser ned i detaljen.

Hvad er udfordringen

Hvordan løser ydelsen denne udfordring

Hvorfor skal kunden vælge denne løsning etc.

Få identificeret nogle af de udfordringer i gerne vil løse for jeres kunder

For mit vedkommende ville det være

"Slip for at bruge timer på at finde fejlen på en defekt computer - Det gør vi"

"Det er ikke din skyld - Grafikkortet er i stykker - Det laves på garantien fra forhandleren"

og så videre og videre Big Smile

Prøv at spørg i jeres omgangskreds, hvad det er de bøvler mest med.

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for dit inout, lige nu har vi en del andre ting at tænke på, men det er bestemt brugbart respons.

Men vi har stadig nogle issues som jeg er i tvivl om hvordan jeg bør håndtere.

Vi har overvejet at være formidler at kundekontakt til f.eks. dell, så hvis kunderne ønsker en ny computer vi kal kontakte dell og bestille den, men den for bliver i kundens navn, så vi ikke kommer til at sidde i klemme i forhold til reklamation, retur ret osv. Så vidt jeg kan se er der kun fordele ved denne løsning?

Er der noget negativt ved denne løsning, og er der nogen der har erfaring med lign. løsninger?

Hvordan bør vi formidle budskabet om vores firma? Vi har gjort nogle overvejelser med nogle flyers der skal sættes ved opgange til lejlighed i københavn f.eks. men det er ikke et særlig holdbart koncept, dog rammer det vores målgruppe og har ikke så store omkostninger, især ikke hvis det bliver alm a4 papir i farver. Personligt ville jeg bare ikke tage det seriøst hvis der komme sådan noget op, jeg vil tvæt imod tænke at det var uprofessionelt, men vil alle det?

Igen er der nogle der har nogle ideer til markedsføring eller lign.?

 

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg er kommet lidt i klemme, sådan som ejg ser der, jeg ønsker på nuværende tidspunkt ikke at oplyse min arbejdsgiver om mine overvejelser om at starte eget firma. Derudover vil det udelukkende være en fritidsinteresse. Det er kommet mig for øre at det egenligt er er underordnet hvilket job man har i sin fritid, da man skal altid være loyal overfor sin arbejdsgiver. Er der nogle af jer der kan be- eller afkræfte dette? Og gerne i henhold til en lov f.eks. såhar noget konkret jeg kan læse :)

På forhånd tak, og indlæg det oprindelig indhold her i tråden er stadig meget velkommen! :)

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker er du forpligtiget til at oplyse din arbejdsgiver om at du driver momsregistreret virksomhed ved siden af...

 Med hensyn til fast pris, så pas på. det kan være meget farligt.. det er ikke til at forudse hvorlang tid det tager at fikse en computer. jeg har nu i 4 år drevet it firma på fritidsbasis. og det er sgu ikke nemt at tjene penge i denne branche. jeg tager 499 kr i timen + moms, og det er de færreste det vil give det, dog skal prisen efter min mening ikke sænkes, da der skal være råd til at drive firmaet også.. husk på at når der kommer et nyt styresystem (vista) så skal du også have vista på din computer, så du kan finde ud af at bruge det. og lærer det at kende.. og kan computeren køre med vista.? nej. så skal der ny computer til. og skal den køre ordentligt, og er man rigtig it nørd, så er det en bærbar man skal have og det er ikke den til 4000kr .. men måske nærmere 10.000kr.. og tænk så på hvormange timer der gik i en ny pc der.. så kommer der en ny office pakke.. den skal man også have.... så er regnskabsåret slut. og revisoren pumper ens konto for de sidste rester af overskud..  og sidste nævnte er nok også den vigtigeste. men pas på.. de er djævelske.. mit første år med revisor kostede mig 50.000 kr... og hans eneste kommentar til dette høje beløb var "ja du har jo haft meget rod i det" ja tak.. men nu er jeg sgu ikke matematik professor.. og er lige startet.. hvad havde du regnet med ? og så skal i jo også ud til kunderne? foregår det med bussen? eller bil? ja så er der også vægtafgift, forsikring, benzin / diesel.. det koster det hele..

Og så lige en ting mere.. du vil starte det med en kammi.. pas på med at blande venskab og forretning sammen. det kan blive noget frygteligt noget.. få fra starte lavet et dokument med hvordan og hvorledes hvis det hele går galt. hvem hæfter for hvad, få evt en advokat til at gennemlæse det.

 

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 Mange tak for svaret :)

Jeg har kontakt min fagforening og de var af samme opfattelse, så jeg har kontakt min chef.

Vi arbejder begge med it til dagligt(under uddannelse) så vi har selv det nyeste software til rådighed, dog ikke til firmaet, men vi har erfaring med det og kan supportere folk i det. Så heldigvis spare vi den udgift.

Derudover er jeg i besiddelse af bil, og vi ville kun tilbyde support inden for københavns området.

 Men tak for inputtet, det skjulte omkostninger er altid de farligste.

Men hensyn til fast pris føler jeg bare der er et behov for denne løsning, ellers tilbyder vi et produkt som flere tusinde andre tilbyger i københavnsområdet...

Jeg er dog stadig meget i tvivl om markedsføring, hvis du skulle have behov for hjælp til din computer, hvad ville du så gøre? Altså google man? Bruger man sin gamle papir telefonbog? spørger en vens, ven?
Som sagt har vi overvejer flyers, men hvis man har brug for hjælp til ens computer, vil man så tage det seriøst med en flyer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)