Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp det går godt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jelling
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste år solgte min mand og jeg vores produktionsvirksomhed efter nogle gode år.  Vi har altid arbejdet meget, så min tanke var at jeg skulle gå hjemme og hygge mig med børnene. Efter en måned var jeg ved at blive vanvittig af ikke at arbejde, så jeg gik igang som selvstændig igen, sådan bare lidt ved siden af. Jeg startede med at rekrutterer udenlandske medarbejdere, og det har kørt rigtigt godt. De fleste nye kunder får jeg igennem anbefalinger fra gamle. Så alt er jo godt.

Problemet er bare at alt det med opsøgende salg og kundepleje, bare ikke er mig. Jeg tænker af og til på at holde igen, men jeg kan ikke få mig selv til at lukke en virksomhed der går godt, og hvor der er så meget potentiale. Desuden keder jeg mig bravt og savner udfordringer og specielt sparring i hverdagen.

Jeg har tænkt på følgende løsninger men måske har I nogle der er bedre.

- finde en person der vil være min mentor, en person jeg kan diskutterer fremtidsplaner, problemstillinger, forrretningsplaner og lign. med.

-finde en partner der har lyst til kundekontakten, og ligesom jeg brænder for at være selvstændig.

-ansætte en dansk konsulent ( jeg har p.t. to udenlanske) der kan supplerer mig på mine svage områder.

-lukke virksomheden og finde mig et "almindeligt" arbejde, hvad nok kan blive svært da jeg har været selvstændig siden jeg var 19, og jeg trives kun med daglige udfordringer hver dag.

 Jeg håber der er nogle der kan komme med nogle ideer eller inspiration.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med endnu en succes!

Hvis du savner udfordring og sparring i hverdagen, så er et "almindeligt" arbejde nok ikke det bedste bud. Vel findes der interessante job, men der er som regel også mange ulemper ved at være ansat i forhold til at være selvstændig. Du lyder heller ikke som en, der vil befinde dig godt i et job fra 9 til 16, så du ender alligevel med at knokle – og hvorfor så ikke knokle for sig selv?

Da du allerede har defineret de opgaver, som du ikke selv har lyst til, så lyder det som en rigtig løsning at finde en, der kan løse disse opgaver.

Hvis du så stadig har lyst til at videreudvikle virksomheden, når vedkommende er kørt i stilling, så ud og find din mentor, der kan hjælpe dig videre.

Det vil selvfølgelig være fristende at starte med mentoren, men det andet vil nok give bedre mulighed for at passe på de eksisterende kunder, så de også fremover anbefaler din virksomhed.

- Johnny

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej maring.

Jeg er enig med Johnny. Det lyder ikke som om, du skal satse på et almindeligt 9-16 job.

Du er vist en udpræget iværksættertype, der har det bedst med at beskæftige sig med sit eget, og tilsyneladende er du også god til det. Cool

Du bør absolut satse på at finde en partner, der kan være med til at videreudvikle firmaet. Måske kan du finde vedkommende gennem Amino

Et lille citat, jeg kom til at tænke på:

Det vanskelige ved at have succes er netop, at man må have det igen hver dag. - Hans Kilian.

Held og lykke med det hele.
  

Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg synes bestemt ikke du skal lukke din virksomhed og slet ikke når din virksomhed går godt!

 Jeg tror helt sikkert det vil hjælpe dig at finde en partner, hvor i er to  om at dele viksomheden, så i begge går indenfor at drive virksomheden 100%.

Jeg har nogle spørgmål til dig håber du vil give svar tilbage:)

hvad laver du præcist i virksomheden? af opgaver - i hverdagene.

hvad er det for nogle medarbejder i ansætter - til hvad for noget arb..?

jeg er selv en ung kvinde :) som godt kunne tænke sig at blive selvstændig. Jeg har kontakter rundt omkring i Polen, da jeg selv er fra Polen. måske kunne jeg hjælpe dig?

 

Mvh Caroline

 

 

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt høre mere om din virksomhed, har nemlig en butik  på vesterbro og vi kan tale om en evt overtagelse af din virksomhed. skriv hvis du har interesse.

Fra Jelling
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os da snakke om det. Send mig en mail med dit nummer: maring@mail.dk

Fra Randers
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke... altid rart at høre en succeshistorie!

Jeg kan kun tilslutte mig rækken... selvfølgelig skal du fortsætte - for fuld skrue Big Smile

Iværksætter

Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej..

ved ikke om den besked var til mig? eller ham som har en butik på vesterbro...

 

Caroline

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)