Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal - opgørelse til skat.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er i den situation at jeg godt kunne tænke mig at starte en webshop og modtage betaling via Paypal til at starte med.

Planen er at starte som et enkeltmandsfirma, men PT modtager jeg SU - det gør jeg året 2008 ud. På SU er der en fast regel der hedder at man kun må tjene 72000 kroner om året. Jeg har så tænkt mig at lade ALLE penge stå på min Paypal konto til året 2009 eller til et tidspunkt hvor der er kapital nok til at jeg kan vælge min SU fra.

 

Mit spørgsmål går på hvorvidt Paypal, nu jeg har verificeret min konto med PAS, utility bills m.m. , vil vidergive oplysninger om min saldo til dk's SKAT????  

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da ligemeget om du lader dem stå hos PayPal. Du har da stadig tjent dem i År 2008. Derfor skal du også betale SU tilbage hvis du skulle tjene mere end de 72.000 kr.

 Jeg håber da ikke du vil snyde i Skat! Det er jo ligesom os der betaler skat du får din SU fra ..!! Hmm

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal på et tidspunkt dokumentere dine indtægter til Paypal, hvis du har en meget aktiv cashflow på din konto, da de er en del af en Europæisk sammenslutning der skal forhindre hvidvaskning af penge, så den kan du godt skyde en hvid pil efter.

Og så tillægger jeg mig Remys kommentar. BETAL DIN SKAT!Super Angry

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du nu skal bevæge dig ud i kriminalitet, så vil jeg da helt klart anbefale salg af hårde stoffer i stedet for - det giver bedre. Alternativt er der vist godt gang i børnepono på nettet, så det var også en mulighed.

Du kan naturligvis også bare gøre som de fleste af os andre og bare drive en helt legitim forretning og betale din skat

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med de 3 foregående indlæg.

INTET berettiger dig til at snyde på nogen måde! Og jo, du må gerne tjene mere end 72 kilo - du mister jo ikke din SU ved den først tjente krone over denne grænse, men den falder i takt med din indkomst. På www.su.dk kan du beregne, hvor meget.

Der er ingen grund til at staten skal forsørge folk, der godt kan forsørge sig selv, vel? Wink

God weekend!

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 Får du SU hele året, kan du i 2008 i alt tjene 76.440 kr.

Hvis du kommer til at "tjene for meget" så kan du jo blot tilbagebetale det beløb, det er der ingen straf for.

I øvrigt kan du også bare stifte et ApS og undlade at hæve mere end de 76.440 kr. i år, så er du ude om "problemet" med tilbagebetaling

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Profit:

I øvrigt kan du også bare stifte et ApS og undlade at hæve mere end de 76.440 kr. i år, så er du ude om "problemet" med tilbagebetaling

Ja, men det kræver en kapital på 125.000 kr.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha,  Hørt, Hørt!  -  Rygtet siger at Osama betaler godt for våben også.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hegelund Møller:

Ja, men det kræver en kapital på 125.000 kr.

 
Det kan da ikke være noget problem at låne de penge. Forretningskonceptet er jo så godt, at der forventes et afkast på mindst 75.000 kr. i 2008, dvs. et dækningsbidrag på knap 10.000 kr. pr. måned (mindst) i resten af året.
 
Det er vel at bemærke på en forretning, som drives på fritidsbasis med Paypal som betalingsløsning.
 
Så min anbefaling er også helt klart, at du skal stifte et selskab. Så kan du tjene nok så mange millioner, uden at miste din SU. Og det er helt lovligt.
 
Hilsen Martin
 
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er selvsagt dumt at rode sig ud i skatteunddragelse, særligt når skattelovgivningen allerede indeholder værktøjet til at løse dit problem - nemlig Virksomhedsordningen. Der findes en milliard indlæg på amino om den, herunder en masse i netop SU-sammenhæng, så brug søgefunktionen. At binde 125k i et selskab til formålet er i øvrigt totalt overkill.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)