Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal - opgørelse til skat.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep...enig med Mathias L.

Og lad være med at rode dig ud i skattesnyd...som andre også har rådet dig til i denne tråd.

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo for pokker ikke om at snyde i skat.Selvfølgelig skal der betales skat af pengene - men problemet er at der skal en del kapital til at starte virksomheden op og det vil være rart med lidt "friværdi" til at investere med. Jeg har et studie jeg skal gøre færdigt samtidig med og anser derfor mig selv som berettiget til SU. INTET med at snyde i skat. Bare fordi jeg udnytter min fritid aktivt til at arbejde kan det sku da ikke være rigtigt at min SU skal tages fra mig -.. Jeg forsøger at etablere en forretning der i sidste ende gerne skulle give et afkast der også kan være med til at betale den su tilbage jeg har modtaget.    Som sagt - ikke noget med at snyde i skat - bare om at jeg gerne vil kunne arbejde året 2008 ud og så betale skat af pengene til næste år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du må nu engang bøje dig for, som reglerne er.

No choice.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

> - bare om at jeg gerne vil kunne arbejde året 2008 ud og så betale skat af pengene til næste år.

Jeg tror der er mange der på samme måde godt kunne tænke sig at kunne udskyde sin skat et år ad gangen, men det hul skulle jo så i givet fald financieres af nogle andre - de skatteydere der betaler til tiden. Det er jo ikke fair.

Tænk på, at det du ønsker af SKAT i praksis er et krav mod os andre skatteydere :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd vil være at sætte i gang med dit projekt, og så fravælge SU i årets sidste måneder, hvilket gør, at du må tjene mere uden at skulle tilbagebetale SU.

Alternativt sætte i gang med projektet, tjene mere end du må og efterfølgende sætte pris på, at der er ret lang tilbagebetalingsperiode på for meget udbetalt SU og at renten så vidt jeg husker er lav. 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ghost404:

Mit spørgsmål går på hvorvidt Paypal, nu jeg har verificeret min konto med PAS, utility bills m.m. , vil vidergive oplysninger om min saldo til dk's SKAT????  

 
Dit oprindelige spørgsmål går på, om PayPal vil videregive dine oplysninger til SKAT, og du skriver det som om du godt ved det er ulovligt... Så det er svært at læse af dit indlæg, at det ikke er for bevidst at snyde. Så det er forståeligt, at der er folk, som reagerer på den måde.
 
Men jeg synes du i stedet skal etablere din virksomhed via virksomhedsordningen, eller simpelthen stifte et selskab. På den måde skal du kun betale 25% i skat (selvfølgelig udover de 20% skat ved moms, hvis du sælger til private) af dine penge, så længe pengene står i virksomheden til senere investering. Hvis du senere vil trække pengene ud privat skal du så kun betale omkring 45% i skat yderligere.... Dette er vist den mest fordelagtige model, så længe du har firma i Danmark.
 
Alternativt kan du stifte et firma i udlandet - der findes flere forskellige skattefrie steder i verden.
 
Hilsen Martin
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ghost404:

Hej. Jeg er i den situation at jeg godt kunne tænke mig at starte en webshop og modtage betaling via Paypal til at starte med.

Planen er at starte som et enkeltmandsfirma, men PT modtager jeg SU - det gør jeg året 2008 ud. På SU er der en fast regel der hedder at man kun må tjene 72000 kroner om året. Jeg har så tænkt mig at lade ALLE penge stå på min Paypal konto til året 2009 eller til et tidspunkt hvor der er kapital nok til at jeg kan vælge min SU fra.

Mit spørgsmål går på hvorvidt Paypal, nu jeg har verificeret min konto med PAS, utility bills m.m. , vil vidergive oplysninger om min saldo til dk's SKAT????  

Som det ganske fornuftigt er nævnt  af flere andre ovenfor er det rigtig dumt at begynde at undrage sig beskatning.... det skal du bestemt ikke give dig ud i. Men der er jo ikke noget i vejen for at spare lovligt i skat og tænke lidt i hvad man kan gøre indenfor lovgivningens rammer. 

Gå derfor hen i din bank og lån 125k og start et APS. Et APS er en såkaldt juridisk enhed og den kan tjene lige så mange millioner det skal være uden at det berøre din personlige ret til at modtage SU. Dit selskab kan så betale dig løn op til grænsen for hvad du må tjene samtidig med at du får SU.

Vola - problem solved.

Jeg læste selv sammen med en gut som tjente millioner i sit selskab samtidig med at han fik SU - det er fuldstændig lovligt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk kan du sagtens lovligt skubbe din skat til 2009 ved at stifte et selskab (ApS), da det første regnskabsår må være op til 18 måneder. Lad os antage, at du stifter virksomheden pr. 1.07.2008, så kan regnskabsåret afsluttes på. 31.12.2009.

De indtægter, som du måtte have inden 1. juli 2008, kan du fakturere via et personligt firma.

Hilsen Martin
www.mejensen.dk

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan stadig ikke helt følge jer i snakken om selskabsstiftelse. Ud fra det oplyste er eneste problem SU'en. Og den letteste og billigste løsning på det "problem" er virksomhedsordningen. I SU-sammenhæng er der ingen yderligere fordele ved at stifte et selskab, til gengæld er der flere omkostninger og mere besvær.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)