Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have ny hjemmeside

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang søgeoptimering osv. så kan du også i mit tilbud få lavet søgevenlige URLS, instaleret forum, og andre ting gratis, da det er Joomla CMS. Det største og bedste CMS til dato 

Smile 

 

Og så der en helt ny version af webshoppen - Den er bare lækker, og slår alle andre webshops med flere meter Big Smile

Ang design, kan man ved at trylle lidt, lave et design unikt. Og med over 3000designs at vælge imellem i forvejen, så sparker det røv. Det er ikke lige som OSC, som er standard og grim webshop Big Smile 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Vil egentligt blot lige nuancere Granholms postulator en smule. 

Granholm IT og PC support:

Ang søgeoptimering osv. så kan du også i mit tilbud få lavet søgevenlige URLS, instaleret forum, og andre ting gratis, da det er Joomla CMS. Det største og bedste CMS til dato 

Openssource CMS award 2007 ligger kun Joomla på 2. pladsen i overall kategorien se mere her: http://www.packtpub.com/award. Drupal som vinder har 2 forskellige shopsystemer. Vær også lige opmærksom på at Virtuemart jvf. dem selv (kender ikke reel status) ikke har en produktionsklar gateway http://www.virtuemart.dk/main/start/. Den pakke der ligger er til v. 1.0.13, men det er jo ikke den shop version Granholm omtaler som supergod.

Vedr. det største CMS, kommer det jo an på hvad man måler efter. eks. Joomla externsion 3003, her har Drupal 3717 modules. Men det er jo et fedt, hvis man ikke har behov for et eneste af dem - og derudover ikke ved hvor godt de forskellige er kodede!

Granholm IT og PC support:

Og så der en helt ny version af webshoppen - Den er bare lækker, og slår alle andre webshops med flere meter Big Smile

På hvilke områder slår den alle andre webshops? Har set en hurtig demo: http://virtuemart.net/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=97, og her syntes jeg absolut ikke der er noget unikt i forhold til så mange andre...ex. http://www.magentocommerce.com/ vil jeg mene sparker langt mere røv, ihvertfald hvis man ser på en demo (har ikke prøvet det, og ved ikke om der findes betalingsgateway)

Granholm IT og PC support:

Og med over 3000designs at vælge imellem i forvejen, så sparker det røv. Det er ikke lige som OSC, som er standard og grim webshop Big Smile 

Skal vi ikke bare lade en hurtig google søgning tale for sig selv: http://www.kumbhdesign.com/webdesigntemplate/search.html?category=84

 

Jeg har ikke lagt billet ind på en løsning af denne opgave, men er udelukkende for at give et lidt mere nuanceret billede af at joomla/Virtuemart kontra andre systemer IKKE er så unikt.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er jeg den eneste der ikke kan se noget unikt over et skabelon blandt 3000 andre? Granholm, jeg synes det er blevet en meget kedelig tendens at se dig gøre markedet ikke-konkurrencedygtigt. Du får søgende folk til at tro dine tilbud er lige så gode som alle de andre herinde, men bare billigere. Hvilket jo egentligt er løgn, idet de andre tilbyder et unikt design og du tilbyder en simpel skabelon. Et tilbud som ikke kræver en større viden for at kunne tilbyde.
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er utroligt som der ...

Fx kan man godt se, at lige i den award er den anden plads, men hvad med alle de andre steder hvor den vinder ? Fx est PHP Open Source Content Management System : http://www.joomla.org/content/view/4122/1/ 

Epay er også klar til den nye VM, selvom der kommer forbedringer de næste 2-3 uger. 

Jeg basere på det er den bedste, da kundernes feedback er mest positiv om VM. Den nye har en masse cool futures, så det bliver fedt.

Ang designs : joomlaos.de

Cutes : Jeg ER blandt markets billigste i CMS opsætning i hjemmesider, webbutikker mm. Min pris er på 2000/2500kr. De som ellers er billige, ligger mellem 4000kr-5000kr for en opsætning. Så der vil jeg sige, der er mange der ikke er konkurrence dygtige.

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Granholm jeg øffer ikke. Som sagt har jeg slet ikke budt ind på den her opgave. Men når du postulerer at du leverer det bedste og største system, mener jeg da det er kundens ret at se at andre måske ikke er af samme opfattelse.  

Men Granholm, lige præcis den award du selv linker til er den jeg har vist dig. Og der kommer Joomla ind på en sikker anden plads. En af subkategorierne vinder den, men altså ikke bedste overall CMS. Pointen er sådan set også bare at hvorvidt det er det største og bedste kommer an på hvem der ser det, og her er der altså flere "vindere".

Hvorvidt Epay er klar til den nye VM skal jeg ikke kunne sige, men at benytte et så kritisk modul der ser ud til at være i testfasen i et produktionsmiljø(læs: live shopløsning)...tjah jeg har ingen yderligere kommentarer.

Jeg ved ikke om den med designs er henvendt til mig? Jeg vedhæftede blot linket for at vise at en OSC shop absolut ikke behøver være så kedelig som du hentyder til!

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Granholm drop det nu. Det du leverer er en standard shop i et standard design, uanset hvad du siger. Også selvom du så på jooomlaos.de kan finde 3000 designs at vælge imellem er det INTENT unikt over de designs, og det heller ikke hvis der så havde været 10.000 at vælge imellem.

Måske er det nye VM godt men du kan langt fra sige at det er de bedste, har du for eksempel sat en magento shop op for en kunde?

Men ok, du er nok den mest snæversynede her på amino, uanset hvad alle andre siger tager de fejl og kun du har ret, så jeg regner ikke med at overbevise dig med dette indlæg.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Granholm drop det nu. Det du leverer er en standard shop i et standard design, uanset hvad du siger. Også selvom du så på jooomlaos.de kan finde 3000 designs at vælge imellem er det INTENT unikt over de designs, og det heller ikke hvis der så havde været 10.000 at vælge imellem.

Måske er det nye VM godt men du kan langt fra sige at det er de bedste, har du for eksempel sat en magento shop op for en kunde?

Men ok, du er nok den mest snæversynede her på amino, uanset hvad alle andre siger tager de fejl og kun du har ret, så jeg regner ikke med at overbevise dig med dette indlæg.

 

Siger en konkurrent hvis priser STARTER fra det dobbelte af min pris Smile

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og det er netop fordi jeg leverer i et unikt design, og det er det der tager tiden. Det ville du vide hvis du selv lavede designs til dine løsninger.

Jeg kan sætte en standard Joomla side i et standard template (som kunden selv finder - jeg tilpasser logoet i paint eller hvad du nu bruger) op på 2-3 timer svarende til 1200-1600 - dermed billigere end dig hvis jeg ønskede at levere en sådan løsning.

Men igen, jeg overbeviser dig nok ikke. Dine indlæg og ALLE dem imod siger vist alt hvad der skal siges.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 934
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Ja og det er netop fordi jeg leverer i et unikt design, og det er det der tager tiden. Det ville du vide hvis du selv lavede designs til dine løsninger.

Jeg kan sætte en standard Joomla side i et standard template (som kunden selv finder - jeg tilpasser logoet i paint eller hvad du nu bruger) op på 2-3 timer svarende til 1200-1600 - dermed billigere end dig hvis jeg ønskede at levere en sådan løsning.

Men igen, jeg overbeviser dig nok ikke. Dine indlæg og ALLE dem imod siger vist alt hvad der skal siges.

Sjovt at kunderne så vælter ind, og syntes det er sjovt at læse mine indlæg  :o)

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm, hmmm....Jeg må give de andre ret...og jeg har heller ikke som media fusion givet et tilbud på denne løsning.

For mig og mange andre håber jeg at opfattelsen af noget unikt er:

Efter min opfattelse er noget unikt, en ting som man ikke finder andre af, sammenlign det med en kvinde, der har man heller ikke bare 3000 at vælge mellem (ja ja, nogle har vel, beckham?), men man finder en kvinde man passer godt sammen med, man har nogle fælles holdninger, og hvor man sammen skaber et godt forhold. Det samme sker med virksomheden og dens hjemmeside, de skal passe sammen, og sammen skabe en værdi for virksomheden.

Med andre ord. Et unikt webdesign, eller en unik visuel identitet er designet med et mål om at skabe virksomhedens ansigt udadtil, meningen med dette "ansigt" er tildels at gøre forbrugere opmærksom på at man eksistere, og ikke mindst blive i forbrugerens hukommelse. Hvorfor bliver McDonalds også omtalt som "de gyldne buer" eller "den gyldne måge"...dette skyldes deres logo er unikt på sin egen måde, man husker det ganske enkelt.

Et unikt webdesign en del af virksomhedens visuelle identitet og skal dermed afspejle virksomhedens værdier, holdninger og hvad ellers man kalder det.

Hvorfor koster et unikt design mere end et template?

For det første er der en lang række faser man som designer skal igennem ved design af hjemmeside.

- man analysere virksomhedens nuværende hjemmeside/logo og hvad man har af markedsføringsmaterialer.

- man analysere virksomhedens værdier, holdninger, historie m.m.

- med disse analyser som baggrund, laver man en brianstorm over hvad der skal laves, hvorfor det skal laves, hvad der passer bedst, hv, hv, hv hv....

- Derefter går man i gang med at sketche, med andre ord så tegner man ned på et stykke papir hvordan man har tænkt sig at hjemmesiden skal se ud.

- Og så går man i gang med at lave et design udkast på computeren, hvorefter udkastet sendes til kunden og man taler sammen om hvad der er godt ved udkastet, hvad der kan forbedres, om der er nogle ting der ikke passer sammen med virksomheden osv.....

- Derefter foretager man de rettelser der måtte være og så evaluere man igen med kunden. Nogle kunder har ikke den store viden om design og derfor er det vigtigt at argumentere hvorfor man har gjort som man har.

- Færdiggørelse

Denne proces tager tid, og derfor er det naturligvis dyre end at klikke "Publish" på et template. At vælge mellem 3000 templates og så trykke publish tager vel omkring 10 - 20 min, alt afhængig af hvor lang tid man vil bruge på at kikke disse igennem.

Jeg er sikker på at der er 1000 andre der kan forklare det bedre end jeg og der kan skrive flere sider om unikke grafiske løsniger. Følte bare jeg havde noget der skulle ud;)...

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)