Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg og udlejning af malerier fra Kina

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ny herinde, men mødte i weekenden til AminoTastic i Holstebro en masse spændende mennesker, som (sjovt nok ;-) ) alle snakkede meget varmt om forumet her. Jeg håber I vil give mig lidt feedback på en ny virksomhedside.

Jeg har, sammen med en kammerat som bor i Kina, startet et nyt firma ved navn Last Touch. Kort sagt er ideen, at vi importerer malerier fra Kina, som vi vil forsøge at sælge i Danmark.

Min kammerat i Kina tage ud til forskellige landsbyer, møder og snakker med en masse malere. Ofte byder de ham indenfor i deres hjem, hvor de står og maler dagen lang. Når han finder nogle malerier han synes er flotte, så køber han dem og sender dem til Danmark. Malerierne ligner til forveksling kunst fra skandinaviske kunstnere.

Herhjemme skal jeg forsøge at sælge malerierne. I begyndelsen vil jeg forsøge primært at leje malerierne ud. Jeg forestiller mig kunderne giver en meget lav månedspris pr. maleri - f.eks. 50 kr. Det beløb man betaler i leje vil man senere kunne købe et eller flere malerier for - altså er det en slags opsparing. På den måde håber vi, at vores malerier forholdsvis hurtigt kan komme ud i en masse private stuer. Vi vil også henvende os til virksomheder.

Som en ekstra tvist vil 10% af salgsprisen gå ubeskåret til et velgørenhedsprojekt vi stabler på benene, hvor vi hjælper fattige børn og familier i Kina. Vi vil gøre det MEGET synligt præcist hvad de enkelte velgørenhedskroner giver de enkelte familier, så vores kunder kan se deres bidrag virkelig gør en reel forskel.

Hvad synes I om ideen? Tror I der er potentiale i den? Alle kommentarer er velkomne.

Vh. Mogens Møller 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé. En tilgang kunne være i høj grad at sælge historien bag billedet, fx ved at køber også får nogle billeder (fotos) af hvordan det ser ud hos maleren og får hans "livshistorie" med på et stykke papir.I den forbindelse vil velgørenhedsprojektet jo være oplagt at tage med ind over så køberne rigtigt har en masse at fortælle om det flotte maleri når der kommer gæster på besøg.

 Jeg ved ikke helt med ideen om at leje det ud, hvis beløbet er så lavt som 50 kr/mdr så kan det vel næsten ikke betale sig? Hvad regner i med salgsprisen skal ligge på for et maleri? (Husk i øvrigt at smide et par billeder herind under "jeg har et godt tilbud til dig", hvis prisen er fornuftig og jeg kan lide billederne kunne jeg godt være interesseret Smile)

Sørg også for at lave en side hvor malerierne bliver præsenteret med flotte og professionelle fotos (se fx billederne på http://www.jahn-berlin.de/jwj.html )

 Hvis I bare finder de rigtige malerier så er jeg overbevist om at det nok skal blive en rigtig god forretning.

 

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mosoe

Mange tak for dine inputs.

Jeg ville helst ikke gøre mit startindlæg alt for langt i frygt for at ingen gad læse det :-) Men det er faktisk meningen, at vi vil tage billeder af de enkelte kunstnere og fortælle deres historier præcis som du skriver. De første malerier vi fik hjem var uden signatur. Det har vi også fået rettet op på i forbindelse med næste sending, som kommer til Danmark i morgen. Vi mener det er vigtigt, at der er en historie at fortælle om de enkelte malerier og kunstnerne, så man har noget at fortælle når venner og bekendte spørger til malerierne i stuen.

Vores mindste malerier på 30x30 cm. vil vi tage omkring 400 kr. for.
Mellemstørrelse malerier på omkring 90x90 cm. vil koster omkring 1.000 - 2.000 kr.
De største malerier f.eks. 150x100 cm. vil koste omkring 2.000 - 4.000 kr.

Jeg ved godt vi ikke vil tjene pokkers mange penge ved at "leje ud" til 50 kr. i måneden. Men her i starten mener vi det er vigtigt blot "to spread the word" og altså få noget opmærksomhed og kendskab til firmaet.

Hjemmeside er under opbygning, hvor samtlige vores malerier vil blive præsenteret med flotte fotos.

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Netop omkring udlejning og salg til private/virksomheder kender jeg en som kan hjælpe jer. Han har kontakt til en masse personaleklubber og foreninger i danske virksomheder og han er villige til at formidle kontakten videre for jer gratis.

Jeg ved også at han er involveret i en masse forskellige velgørenhedsorganisationer, så måske kan han give jer nogle fif omkring dette emne...

Kontakt Kim på 2828 2922 og blot hils fra Chris, så skal jeg nok fortælle ham, at du ringer.

Mvh

Chris Harris

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris

Mange tak for hjælpen. Vil helt sikkert tage kontakt til Kim indenfor nærmeste fremtid - vi skal lige have malerierne hjem og udpakket først :-) 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en super ide.  gir unge mennesker mulighed for at få en fed lejlighed for 1-200 kr om måneden.

held og lykke med det.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, som der bliver skrevet ville det være fedt hvis man for få 100 kr om måneden kunne smykke sit kollegieværelse med gode malerier :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hvertfald planen. Så er der blot at håbe folk er med på ideen.

Jeg smider lige nogle billederne af malerier op i weekenden 

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder super. ser vi frem til.

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en super idé. Det eneste jeg tænker på er også lejeprisen som er meget lav. Du skal tænkte på hvor meget tid du skal lægge i salg og administration af aftalerne - det skal jo tjene sig hjem igen :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)