Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lovpligtige forsikringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er ny i dette forum. Jeg er i gang med forberedelserne til at starte eget firma som bibeskæftigelse indenfor it-undervisning, it-rådgivning, manual (eget udviklet) salg via min kommende internetshop.
 
Lige nu sidder jeg og er i gang med at lave årsbudget og ved, at der er nogle lovpligtige forsikringer, jeg skal have - har forsøgt mig ud i at læse på forskellige relevante hjemmesider - uden held (dvs. jeg har ikke forstået ret meget).
 
Er der nogle, der kan hjælpe mig på vej? Skal lige nævnes, at der kun skal være mig i firmaet.
 
De venligste hilsner
 
Kim
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun er dig selv i et personligt drevet firma og du kører det hjemme fra dit arbejdsværelse som bibeskæftigelse kan jeg ikke lige komme på, hvad det skulle være for lovpligtige forsikringer du tænker på. Hvis du ansætter personale eller køber aktiver, hvor der er krav til forsikring, så ja. Men ellers ikke. Hvad er det for lovpligtige, du tænker på?

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De nævner 3 lovplg. forsikringer:

arbejdsskadeforsikring
erhvervssygdomsforsikring
lovplg. ansvarsforsikring
 
de 2 første er hvis du beskæftiger personale
den sidste hvis du eksempelvis har en bil, hvor du skal have en lovplg. ansvarsforsikring.
 
Og som sagt: Hvis du kun er dig selv i et personligt drevet firma og du kører det hjemme fra dit arbejdsværelse som bibeskæftigelse og ikke har erhvervsbil er der ingen lovpligtige forsikringer, du skal have.
 
Hilsen Jakob
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakab

Tusind tak for svarerne; gælder dette stadigvæk, når det munder ud i fuldtidsbeskæftigelse for it vedkommende - stadig som enkeltmandsfirma og ud fra egen bopæl - når det er godt oppe at køre ha jeg tanker om at købe en brugt bil, som bde skal bruges til privat kørsel og i embedsmedfør.
 
mvh kim
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja. Hvis det bliver fuldtidsbeskæftigelse bør du se på nogle af de forsikringer, der nævnes. Det kan være praktisk - eksempelvis sygedagpenge eller andet. Hvis du er i tvivl kan du altid kontakte forsikringsoplysningen.dk og høre hvad der er krav til. Og så tal med en forsikringsagent, der kan rådgive dig om, hvad du skal - selvom det er en sælger.
 
God fornøjelse.
Hilsen Jakob
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)