Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg stole på EMEA??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige haft et møde med en konsulent fra EMEA, som forklarede mig om den nye selskabsform der hedder SMBA, et alternativ til ApS.

Den har tidligere været forbeholdt foreninger og den slags, men blev i 2006 åbnet for andre. Der skulle være en masse fordele i det, men jeg har aldrig hørt om det før. 

Er der nogen der har erfaring med EMEA? Er de til at stole på, eller skal man skynde sig væk?


Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også talt med dem, men er sprunget fra. Det lyder dyrt og de presser meget på! Det der irriterede mig mest, var at jeg fik et brev, hvor der stod de kom og holdt møde mig på min addresse. Rigtig fint at skulle melde afbud til noget man ikke selv har bedt om.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SMBA har været diskuteret før. Bla. i denne tråd.

Du kan finde flere tråde ved at bruge søgefunktionen.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja, jeg har lige læst nogle andre tråde.

Det kunne godt lade til at man skal holde sig væk fra SMBA-formen og især EMEA (firmaet). 

Jeg har desuden en grundregel der siger at når "konsulenten" (sælgeren) virker nervøs og uselvsikker til mødet, skal man holde sig væk. 

 

 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Emea har ikke styr på deres detaljer.. Fx siger de at SMBA er skattefrit hvis udenlandsk direktør?? i  "Selskabsskatteloven", hvor det klart fremgår at ApS; A/S SmbA er oomfattet af Selskabsskattelovens § 1 stk. 1 nr. 2.

 

( andre selskaber, i hvilke ingen af deltagerne hæfter personligt for selskabets forpligtelser, og som fordeler overskuddet i forhold til deltagernes i selskabet indskudte kapital").

 

Som sådant betaler selskabet skat af skattepligtigt overskud som alle andre selskaber i Danmark. Personer derimod skal normalt bo i Danmark (mindst i et halvt år = 183 dage indenfor 12 måneder) for at være fuldt skattepligtige i landet, og kan være begrænset skattepligtige i landet af særlige indkomster (f.eks. overskud på ejerbolig udlejet).

 

Visse holdingselskaber, der kun fungere som holdingselskaber, og hvor ejerne ikke bor i Danmark kan sagtens være skattefri af udbytter af datterselskaber hjemmehørende i udlandet.

 

Om fejlen skyldes en bevidst misinformation for at sælge SmbA'er ved jeg af gode grund ikke, men det er helt klart forkert. Jeg kan kun anbefale korrekt henvisning til Selskabsskatteloven

  

Stk. 6. Selskaber og foreninger m.v. omfattet af stk. 1, nr. 2-6, anses for hjemmehørende her i landet, hvis ledelsen har sæde her i landet. Dette gælder, uanset hvor selskabet eller foreningen m.v. eventuelt er indregistreret. Bestemmelsen i 1. og 2. pkt. finder dog ikke anvendelse på et selskab eller en forening m.v., som er omfattet af fuld skattepligt i en fremmed stat efter denne stats skatteregler, hvis Danmarks dobbeltbeskatningsoverenskomst med den pågældende stat medfører, at Danmark skal lempe dobbeltbeskatning af indkomst fra et fast driftssted i den pågældende stat ved at nedsætte den danske skat af denne indkomst med et større beløb end det beløb, der er betalt i skat af denne indkomst i den pågældende stat.

 

§ 2. Skattepligt i henhold til denne lov påhviler endvidere selskaber og foreninger m.v. som nævnt i § 1, stk. 1, der har hjemsted i udlandet, for så vidt de

a) udøver et erhverv med fast driftssted her i landet, jf. dog stk. 5. 

§ 2 A. Hvis et selskab eller en forening m.v. som nævnt i § 1 efter reglerne i en fremmed stat, på Færøerne eller i Grønland skattemæssigt behandles som en transparent enhed, hvorved indkomsten i selskabet m.v. medregnes ved opgørelsen af koncernforbundne juridiske personers skattepligtige indkomst i denne fremmede stat, på Færøerne eller i Grønland, anses selskabet m.v. også efter danske regler for at være transparent.  

så søg lige din rådgivning andetsteds .-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

zubardubar:
Det kunne godt lade til at man skal holde sig væk fra SMBA-formen og især EMEA (firmaet). 

Jeg vil bakke om Peters opfattelse af EMEA .... LøB!!!!!.  Hvis du stadigvæk overvejer at lave forretning med de fyre så google lidt på EMEA. dintryghed.dk og de personer som dukker op i den forbindelse. Dertil kommer, at de ikke er kendte for at være specielt billige at bruge....

SMBA som selskabsform har nu været meget udbredt længe og er ikke en selskabsform man nødvendigvis skal holde sig fra. Du skal blot overveje om den er det rette for dig og din partner. Der er fordele og ulemper - og jeg kan derfor kun anbefale dig at søge professionel hjælp - eksempelvis hos en advokat, hvis det er en selskabsform du vil gå videre med.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft flere revisorer som har fået tilsendt materiale fra EMEA via mail. Dem der ikke selv har smidt det i papirkurven efter de har talt med mig. Som Klovn siger løb - eller luk dem ikke ind.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun anbefale folk at holde sig langt langt  væk fra Emea, jeg har selv været dum og faldet i deres fælde, jeg burde have været klogere.

Jeg har fået div. bank papirer og papirer vedr. oprettelse af selskab til underskrift som jeg har sendt retur, hvorefter der på tods af rykkere ikke er sket noget. Så jeg har ikke fået det jeg har betalt for, nemlig en bankkonto og en fond samt et selskab. Jeg har yderligere researchet lovligheden hos bl.a. revisorer som klart siger at EMEA ikke er på lovlig grund. Dvs. de fylder dig me løgn, men besnærende løgn om skattebesparelser og de leverer ike det som d får penge for.

Iflg. revisor er det springend epunkt hvem der har råderet over offshore firmaet midler, det er jo i praksis mig, hvorfor SKAT vil underkende dette arrangement. Ydermere er SKAT jo begyndt at undersøge PBS transaktioner til kendte skattely lande. Hold jer væk, de er veltalende bondefangere.

Jeg har brædt fingrene, lad være med at gentage min dumhed.

/J

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

http://video.dkuug.dk/2007-10-11-smba/

 

Til dem der ikke ved hvad SMBA er for en slags firma kan nemt downloade/streame denne film der er optaget til et foredrag i DKUUG omkring SMBA ..

 

Var lige noget jeg kunne huske de havde liggende, så håber da at det er guf, der er nemlig også en spørgerunde til sidst til spørgsmål og lign. omkring den nye virksomhedsform.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)