Du skal kun refundere fragten hvis kunden returnerer alle de købte varer og beder om penge tilbage.
varerkøb: 400
fragt: 50
ialt: 450
returvarer: 400
Du returnerer: 450
Hvis kunden har købt 3 varer og kun returnerer 2 varer, så skal du ikke refundere fragten.
Varekøb: 400
fragt: 50
ialt: 450
Returvarer: 300
du returnerer: 300
Der er simpelthen en lov som siger at hvis en kunde returnerer hele sit indkøb - skal man refundere fragten også. (og den lov synes jeg personligt er forkert... kunden vælger jo at have den luksus at få varen leveret hjemme og undgår at gå i butikker - for mig at se er fragten så den risiko man løber ved at handle online og få en masse fordele derudover :·)
Tak for jeres svar... fuldstændig som jeg regnede med.
Har dog lige et tillægsspørgsmål. Nu har en kunde købt et produkt, men bestilt noget forkert ved en fejl og skal have ombyttet til en tilsvarende vare, bare anden farve. Der er det vel også mig som betaler for at sende den nye vare til kunden ik'?
Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk
Det kommer jo an på dine leveringsbetingelser. Hvis du generelt har sådan at kunden selv betaler for levering af alle byttevarer - så skal hun jo også her. Hvis du normalt betaler fragten for alle byttevarer, så gør du det også her.
Vi har sådan at kunden altid får pengene retur og så skal gå i shoppen og bestille på ny. Det fungerer supergodt og der er mange fordele: det letter returhåndteringen meget og så får du fragten hjem igen på den nye levering :·)