Jeg har kastet mig ud i et projekt, hvor har designet et salgsmappe for en kunde. Det er meningen at salgsmappen skal være omkostningsfri for kunden, og skal derfor have 12 annoncer bagsiden. Nu er mit problem så at samtlige jeg har kontaktet har sagt nej - undtagen én som så senere faldt fra igen. Mit spørgsmål er så til jer guruer, hvordan får jeg en bedre salgsprocent? Skal jeg stoppe med at ringe til virksomhederne og simpelthen møde op på adressen, eller hvad gør man? Det skal samtidig lige tilføjes at projektet kører i en rimelig stram tidsplan, og det ikke varer mange dage før tidsplanen bliver overskredet mht. til annoncesalg. Jeg håber i kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kommer videre. |
Hjælp til annoncesalg
Og måske også relevant, det er en ejendomsmægler der er min kunde. |
Hej, Måske kunne du også fortælle, hvilken målgruppe, du har kontaktet, hvornår og hvorfor de har sagt nej?
Mvh.
Claus |
Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com
Ja selvfølgelig. Målgruppen, jeg har kontaktet er primært håndværkere, men også lidt inden for forsikring, bank og advokater. De fleste siger nej pga. den manglende respons de har fået på den der blev lavet sidste år. Det skal samtidig siges at den der blev lavet sidste år, var så uproffesionelt lavet, så det lignede noget en folkeskoleelev havde lavet i billedekundskab. |
|
Oplaget er 5000 stk. hvora de 4400 bliver husstandsomdelt, og resten bliver brugt i.f.m. den daglige præsentation af mægleren, og hans salgsmateriale. |
Jeg har faktisk været involveret i et tilsvarende projekt, som vi valgte at droppe efter at have talt med en tidligere annoncør. Annoncørerne føler sig typisk bondefanget, og der opstår let splittelse mellem den virksomhed, som bliver profileret og annoncørerne, hvilket er direkte skadeligt for alle parter.
På den baggrund valgte vi at droppe projektet.
Hvis du skal haver effekt af projektet, skal du kigge i den profileredes kundedatabase - dér har du dine kunder. Men vær forberedt på, at produktet skal proppes ned i halsen på dem.
mvh Hans |
|
Typisk at en ejendomsmægler ikke vil punge ud for sin egen reklame.
Det er jo også et folkefærd der er hårdt truet på pengepungen.
|
Hejsa Det vigtige er at få annoncørerne tila t se værdien af de 5000 kr. Er det bare en annonce tror jeg ikke de bider på. Men tilbyder du det på en lækker måde hvor de absolut ikke kan sige nej er de mere friske.
Jeg kunne forestille mig at man kan sælge en håndværksmester ideen om at tilstands rapporten er pakket ind i hans navn.
Blot et indput! |