Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt transport koncept i Århus

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har i den seneste tid koncept udviklet på vores nye transport system, og vil i den anledning høre hvad i iværksættere fra århus syntes om ideen, og om den er holdbar i længden.

Vi har en vision om at starte en postservice for virksomheder i Århus og omegn. Billige dag til dag leveringer i hele området,og sammedags leveringer til faste priser. Vi vil servicere virksomheder i første omgang:

Vores målgruppe bliver virksomheder med breve og små forsendelser, ( populært sagt, ting der kan være i en postkasse), vi vil i den anledning opstille post kasser ved vores afdelinger rundt omkring i Århus, hvor virksomheden kan indlevere post til århus området. Desuden kan vi tilbyde afhenting af post fra store virksomheder, tilbyde uddeling af magasin post m.m til yderst fornuftige priser.

Distributions netværket bliver delt op i forskellige afdelinger:

Knallert / cykel bud, som kan servicere midt Århus med meget kort responstid

Pakke biler, levering af små pakker, brev m.m i yderområder.

Posten kan indleveres indtil 19.00 i alle afdelinger i Århus ( p.t 4 terminaler )

Alt post der indleveres f.eks. tirsdag, bliver leveret dagen efter, inden 4.

Post til private bliver leveret mellem 16-20.00 alle hverdage, og mellem 10-14 på lørdage.

Post til private der ikke kan leveres pga ingen hjemme eller lign, bliver aflevere til terminalen der ligger tættest på, og herefter kan kunden afhente sin pakke her. Her kan der desuden indleveres post fra private osv.

Der bliver desuden muligheder for direkte forsendelse til modtageren, post opkrævning, anbefalet breve osv.

Målet med denne service er at give et alternativ til f.eks. post danmark, selv om vores priser bliver en smule dyrere.

Hvad skal der til for at gøre sådan et koncept til en succes, ud over massiv markedsføring, super gode priser, og et godt netværk?

Vi har påtænkt at få udviklet en speciel postkasse til indleveringer, hvor kunden skal have en kode for at lukke sig ind, dette forøger sikkerheden væsentligt for de andre kunders gods. 

Lidt om os:

Vi er et mellem stort transport firma med p.t 14 medarbejdere.

Vi levere i gennemsnit 1000 plus pakker om dagen, har flere lager bygninger i århus, og har et meget stort netværk bag os. 

Vi har mange års erfaring inden for kurer kørsel, distribution og logistik, og kan løfte sådan en opgave via vores netværk.

Hvad syntes i ( iværksættere i Århus ), er der grundlag i sådan en service funktion?

 

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror helt sikkrt at konceptet kan give post dk kamp til stregen Big Smile

kenneth

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som en opfølger:

Vi har p.t planer om at opstille centraler i:

Lystrup, på møgelgårdsvej

Hasselager: Jegstrupvej eller lign

Århus c: Havnen og søren frichs vej

Tilst: Anelystparken.

 Der kommer selvfølgelig flere til, hvis konceptet bliver ført ud i livet, som jeg håber det gør.

 

jeg har brug for noget konstruktiv kritik at arbejder vidre ud fra. kom på banen alle sammen:-)

 

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

har post dk ikke stadig monopol på privat post op til 50 gram ?

kenneth

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jo det har de netop, derfor bliver alle vores forsendelser betegnet som 0.5 kg, selvom de måske kun vejer 100 g. Prisen bliver det samme.

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan komer folk til at betale hos post dk har man frimærket ....

 

kenneth

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er noget vi arbejder på. indtil vidre har vi nogle forskellige løsninger, alt skal højst sansynligt køres ovr en edi løsning, hvor kunden skal printe et fragt brev ud med kunde nummer, stregkode osv.

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har vi selv nogen biler kørene for gls danmark og jeg må sige at deres systems mht stregkoder er ikke den bedste man kunne jo evt udvilke nogen kilstermærke lidt lige som en slags frimærker som kunde så købte og sætte på denne model ville klart oss være billigere i starten

 

kenneth

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den generelle utilfredshed med PD, er som jeg hører det deres priser. Derfor tror jeg ikke på konceptet. Hvorfor skulle jeg sortere min post i en Århus bunke og en resten af landet bunke, hvis Århus bunken er dyrest?

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en glimrende idé. Jeg mener dog bestemt ikke man skal konkurrere på pris, derimod kunne leveringssikkerhed og generelt service (tracking af breve og pakker) være relevant. Jeg ville personligt gerne betale lidt mere for at være sikker på at breve og pakker når frem, samt venlig og hurtig betjening når man ringer til service. Begge dele mener jeg er store svagheder ved Post Danmark. Faktisk i sådan en grad, at man kun benytter dem, fordi der mangler alternativer. Jeg håber på at se en virksomhed, som den du har i tankerne, dukke op i trekantsområdet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)