Jeg skal til at oprette et ApS. Jeg vil have fat i min revisor, men inden vil jeg lige spørge herinde hvad der skal gøres. eg har penge og nogle småværdier sparet op i min enkeltmands virksomhed. Jeg startede denne pr. 1/1-08. Planen er at bruge disse penge+værdier som 125.000 indskud og oprette et ApS+holding. Oprettelsen vil jeg lave med tilbagevirkende kraft til d. 1/1. Grunden er optimering af skat, samt ikke mindst pga. risici. Mit spørgsmål er: - Hvordan opretter jeg det? - Hvad skal jeg overveje? -Hvordan gør man med løn? -Hvad gør jeg med forsikring? Jeg skal vel både have en erhvervsansvarforsikring, forsikring for ansatte (mig selv), samt en egen forsikring som ansat i firmaet. Eller hvordan? - Hvordan foregår udbyttebetaling, optimering af skat - og hvad får man ud af det? - kørepenge, pt. 3.47 udbetaler jeg vil til mig selv pr. km. fra mit hjem af til arbejdsdestination da firmaet har samme adresse som min hjemmeadresse - korrekt? - I hvilket omfang skal jeg involvere min revisor? hvor er det nødvendigt - hvad kan jeg gøre selv?` - øvrige fif og gode ideer modtages gerne. Glæder mig til at høre hvad I synes, Mvh Ivan |
Hej!
Jamen tillykke med det.
Du skal nok have en revisor eller advokat til at oprette ApS, idet der skal laves vurdering/åbningsbalance.
Regnskabsår skal du overveje, du kan køre op til 18 måneder fraoprettelsen.
Løn er helt normalt, som enhver anden lønmodtager.
Prøv at tale med et forsikringsselskab angående dine behov.
Udbyttebetaling følger udbyttereglerne til en lavere beskatning.
Ja...hvis du har forskellige kunder rundt omkring.
Som sagt, brug en rådgiver til oprettelsen af ApS.