Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og sidespørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at oprette et ApS. Jeg vil have fat i min revisor, men inden vil jeg lige spørge herinde hvad der skal gøres.

 eg har penge og nogle småværdier sparet op i min enkeltmands virksomhed. Jeg startede denne pr. 1/1-08.

Planen er at bruge disse penge+værdier som 125.000 indskud og oprette et ApS+holding. Oprettelsen vil jeg lave med tilbagevirkende kraft til d. 1/1.

Grunden er optimering af skat, samt ikke mindst pga. risici.

Mit spørgsmål er:

- Hvordan opretter jeg det?

- Hvad skal jeg overveje?

-Hvordan gør man med løn?

-Hvad gør jeg med forsikring? Jeg skal vel både have en erhvervsansvarforsikring, forsikring for ansatte (mig selv), samt en egen forsikring som ansat i firmaet. Eller hvordan?

- Hvordan foregår udbyttebetaling, optimering af skat - og hvad får man ud af det?

- kørepenge, pt. 3.47 udbetaler jeg vil til mig selv pr. km. fra mit hjem af til arbejdsdestination da firmaet har samme adresse som min hjemmeadresse - korrekt?

- I hvilket omfang skal jeg involvere min revisor? hvor er det nødvendigt - hvad kan jeg gøre selv?`

 - øvrige fif og gode ideer modtages gerne.

Glæder mig til at høre hvad I synes,

 Mvh Ivan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jamen tillykke med det.

Du skal nok have en revisor eller advokat til at oprette ApS, idet der skal laves vurdering/åbningsbalance.

Regnskabsår skal du overveje, du kan køre op til 18 måneder fraoprettelsen.

Løn er helt normalt, som enhver anden lønmodtager.

Prøv at tale med et forsikringsselskab angående dine behov.

Udbyttebetaling følger udbyttereglerne til en lavere beskatning.

Ja...hvis du har forskellige kunder rundt omkring.

Som sagt, brug en rådgiver til oprettelsen af ApS.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil lave selskabet med tilbagevirkende kraft til 1/1. Det kan du kun hvis der er tale om indskud af en virksomhed. Du siger at virksomheden først er opstartet pr. 1/1 2008. Derved er der jo ingen virksomhed at indskyde primo. Hvis der er tale om værdier du har anskaffet forud for den 1/1 2008 kan løsningen være at lave et regnskab/status for 2007 hvorefter du så laver en skattepligtig eller skattefri omdannelse med tilbagevirkende kraft til 1/1 2008.  

Efterfølgende kan du så lave et holdingselskab ved skattefri anpartsombytning. Det er naturligvis noget du skal involvere din revisor i. Ingen erhvervsdrivende med bare en smule fornuft laver sådan noget selv.

Udbytte kan udloddes aconto men dog ikke i første regnskabsår. Optimeringen består i at lade sig udbetale udbytte op til bundgrænsen (28% skat)

 Du kan godt udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til dig selv så længe der er tale om skiftende midlertidige arbejdssteder men taler vi om et permanent arbejdsssted (mere end 60 dage over 12 måneder) kan du ikke udbetale godtgørelse da dit hjem er dit hjem uanset at dit selskab får kontor/adresse der.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)