Badmintonmagasinet er Danmarks nye badmintonblad. Bladet henvender sig til såvel den aktive badmintonspiller som den badmintoninteresserede. Indholdet spænder vidt fra portrætter og interviews til baggrundsartikler og artikler om træning, øvelser m.v. Et magasin til inspiration for badmintonspilleren!
Badmintonmagasinet bliver et attraktivt sted at fremvise sine produkter gennem annoncering. Startoplaget på bladet bliver 2500 og bladet udkommer fire gange årligt. Målet er at gøre badminton til en livsstil og være forum for dansk badminton.
Første nummer udkommer i august/september måned!
Så kort kan min idé formuleres. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt forhåndsaftaler m.v. indhentet så jeg er dækket ind på alle områder på nær annoncesalg. Jeg har taget kontakt til diverse firmaer der er speciealiseret i dette men overvejer stadig muligheden for selv at stå for annoncesalget.
Hvad tror i jeg kan tage for en helsides annonce i bladet? Distributøren søger for at bladet kommer ud over hele landet og sælges i kiosker samtidig med at der mulighed for at tegne abonnement på bladet. Det er håbet at oplaget vokser stødt i takt med kendskabet til bladet øges.
Selv ligger jeg på en pris mellem 5000-8000kr for en helsides annonce? Er det meget højt? Det er jo en tiendedel af hvad en annonce koster i et etableret modeblad f.eks. med 10 gange så mange læsere. Samtidig er segmentet enormt specifikt for mig, hvorfor annoncører for badmintontøj f.eks. må formodes at kunne få stort udbytte af en annonce til denne pris.
Bør jeg få en advokat til at udarbejde en kontrakt?
Nu, hvor du har besluttet dig for selv at stå for annoncesalget, skal du nok have fat i Hans Stokholm Kjer, som nok kan hjælpe dig videre, hvis du da ikke allerede har snakket med ham.
Prisen for 1 helside virker, for mig, dyr, hvor vi snakker et oplag på kun 2500.
Hvis du skal udkomme august/september 2006 kan jeg godt se, at du har rigtigt travlt.
Du skal nok mere gå efter, hvad projektet økonomisk kan bære og så sælge dyrest muligt.
Om prisen er høj for målgruppen er svært at sige - du sammenligner med et andet magasin med et givet antal læsere (hvilket for så vidt er fornuftigt) problemet er blot, at du ikke har et dokumenteret læsertal endnu.
Du kunne overveje at fastsætte prisen til f.eks. 5.000 kr. og så lave et introduktionstilbud med en klækkelig rabat, for at vurdere om niveauet er helt skævt.
Som du også selv siger, så er det jo heller ikke kun pris den skal sælges på. relevans er det allervigtigste. Husk også, at placeringen af annoncerne er af betydning (så de ikke bliver gemt væk).
Blot som en lille "lyseslukker" kan jeg informere dig om at der er et stort nyt magasin på vej. Matchpoint kommer det til at hedde.
Det bliver et magasin, som kommer til at omhandle squash, badminton, tennis og fysisk træning i relation til dette.
Det vil blive delt gratis ud i alle klubber under de respektive forbund.
Planen er så vidt jeg er orienteret, at det skal udkomme til april eller maj.
Ved godt at det ikke er særlig konstruktivt i relation til dit spørgsmål, men ville bare lige informere dig, så du ikke søsætter noget som måske ikke er holdbart pt. Men hvem siger ikke at du ikke kan lave et bedre magasin
Ja, Hans smed engang et link til sit blad, hvor der var priseksempler på annoncer i. Prøv at søg lidt på Amino...
Jeg har en lille bitte smule erfaring med et foreningsblad, hvor der også er annoncer i. Så vidt jeg husker tager de 2.500 kr. for en halvsides annonce, og 4.000 kr. for en helsides annonce. Bladet har et oplag på ca. 4.000 stk. Jeg har dog indtryk af, at de fleste køber annoncer for at støtte foreningen.
Jeg kender godt til matchpoint. Netop det at det både omhandler squash, tennis og badminton, samt det at det uddeles gratis til klubberne vidner tydeligt om forskellen på bladene. MP kommer til at ligge i klubberne og sendes ud i et kæmpe oplag, men reelt er det nok begrænset hvor mange der kommer til at læse det. Jeg har selv min daglige gang i diverse badmintonklubber og den slags blade ender bare på hylden i klubben. Badmintonmagasinet bliver et magasin man køber til sig selv - et livsstilsblad for badmintonspillere. Badmintonmagasinet har væsentligt mere kant end MP. Mit gæt er at MP får nemt ved at få annoncører i starten, men medmindre at det bliver læst i stor stil på tennis og squash siden tror jeg det får svært ved at løbe rundt. Men jeg glæder mig til at se første nummer...
Ja, Hans smed engang et link til sit blad, hvor der var priseksempler på annoncer i. Prøv at søg lidt på Amino...
Jeg har en lille bitte smule erfaring med et foreningsblad, hvor der også er annoncer i. Så vidt jeg husker tager de 2.500 kr. for en halvsides annonce, og 4.000 kr. for en helsides annonce. Bladet har et oplag på ca. 4.000 stk. Jeg har dog indtryk af, at de fleste køber annoncer for at støtte foreningen.
Så forleden i TV, at markedet for magasiner i Danmark på ingen måde er toppet, vi har kun lige set begyndelsen, men det kræver en enorm indsats og megen økonomi- og kun de bedste overlever.
Der findes over 200 magasiner omkring fluefiskeri i USA til orientering - uden at skulle sammenligne de to forskellige markeder.
Så forleden i TV, at markedet for magasiner i Danmark på ingen måde er toppet, vi har kun lige set begyndelsen, men det kræver en enorm indsats og megen økonomi- og kun de bedste overlever.
Der findes over 200 magasiner omkring fluefiskeri i USA til orientering - uden at skulle sammenligne de to forskellige markeder.
Så bare klø på.
Tak Heidi...
Det var et fantastisk kontruktivt og opmundrende indlæg
Ja, MP er storstilet sat op og vil enten blive en længerevarende succes eller hurtigt fuse ud! Men at gratis aspektet skulle være en ulempe for dem tror jeg ikke på.
Troede ikke der var så mange læsere, at det kunne holde 2 magasiner kørende om det samme emne.
Havde et møde med MP, idet de ville have nogle artikler om fysisk træning, og ifølge dem læner jeres indhold sig meget opad hinanden.
De har nogle stærke ekspertskribenter, kommer ud her til foråret, satser på stort oplag og udkommer vist 10 gange årligt, hvilket altsammen vil være svære forhindringer i en opstart, hvor du først udkommer (og skal skaffe abonnenter) til August.
Hvorfor ikke bare slå sig sammen med MP, og lave det fedeste magasin i verden?:-)