Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Badmintonmagasinet og annoncesalg

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg må give jer ret i at der burde være basis for flere magasiner indenfor badminton.

Der er registreret 118.353 medlemmer bare i DBF (se: http://www.dif.dk/forbund-alle-.htm?fid=4) og det er udover dem der er i de mindre forbund, eller er klubløse. Samtidig er DGI heller ikke talt med.
 
Jeg er nok bare for nervøst anlagt til at ville starte op med noget, som umiddelbart virker til at skulle kæmpe en hård kamp for eksistensen fra starten
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
176.000 registreret i DGI :-)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Praefke,

I forhold til annoncører har du jo den fordel, at du med dine salgstal (løssalg + abo) kan dokumentere hvor mange der læser bladet. Det er jo vanskeligt for et gratisblad at dokumenterer hvor mange der rent faktisk læser det. De kan jo fortælle om oplagets størrelse, men det siger jo ikke nødvendigvis noget om hvor mange der læser det.
 
Køber man et blad læser man det helt sikkert også, ellers er det jo penge ud af vinduet.
 
Blot en ide - som du dog først kan gøre brug af efter de første 2-3 udgivelser
 
mvh Carsten
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er såmænd medlemmer nok at dele blade ud til.

Min pointe er at når MP vælger at dele magasiner ud til klubber bliver deres måde at ramme målgruppen anderledes end badmintonmagasinet der skal købes af spilleren. Kan du følge mig? I sig selv tror jeg heller ikke at betydningen for om man er gratis eller koster penge ændrer så meget på segmentet.

Hvad angår annoncørerne kan jeg med mindre oplag og billigere annoncepriser være en mulighed for rene badmintonproducenter eller mindre butikker, feriecentre eller lignende som ikke har råd til at hoste op med xx xxx for en helsides i MP - pris følger oplag og jeg tror at MP sælger mange annoncer på at komme bredt ud i stort oplag.

Jeg har haft kontakt til MP men de er ikke interesseret i et samarbejde, derfor arbejder jeg videre. Jeg bryder mig heller ikke om sammenligningen mellem squash, tennis og badminton hvis man vil være et seriøst magasin som beskæftiger sig med andet end potrætter og interviews. Du nævner selv fysisk træning - forskellen mellem squash, tennis og badminton er til stede og endnu tydeligere i den tekniske og taktiske del. Derfor mener jeg at badmintonmagasinet er et bedre alternativ for den badmintoninteresserede.

Undskyld min ringe kommatering - det gik lidt stærkt. Sådan er det, når man har meget man gerne vil sige ;)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/28/2006 3:08:34 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Praefke,



I forhold til annoncører har du jo den fordel, at du med dine salgstal (løssalg + abo) kan dokumentere hvor mange der læser bladet. Det er jo vanskeligt for et gratisblad at dokumenterer hvor mange der rent faktisk læser det. De kan jo fortælle om oplagets størrelse, men det siger jo ikke nødvendigvis noget om hvor mange der læser det.




Køber man et blad læser man det helt sikkert også, ellers er det jo penge ud af vinduet.




Blot en ide - som du dog først kan gøre brug af efter de første 2-3 udgivelser




mvh Carsten


Tak for inputtet.

Tror det er af stor betydning i første omgang at komme i gang. I første omgang bare få magasinet på benene, for herefter at kunne udvide. Jeg vil hellere lave et blad jeg ikke tjener så meget på i starten, end slå et stort brød op og løbe en stor risiko. Efter et par numre bliver det nok nemmere at vurdere potentialet samt hvordan bladet skal udvikle sig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/28/2006 3:15:26 PM Forfatter: Praefke

Tror det er af stor betydning i første omgang at komme i gang. I første omgang bare få magasinet på benene, for herefter at kunne udvide. Jeg vil hellere lave et blad jeg ikke tjener så meget på i starten, end slå et stort brød op og løbe en stor risiko.
 
 
Det tror jeg at du har ret i. Når først bladet ligger i kiosken, er det meget nemmere at få en ide om hvad det er for et produkt du ønsker at sælge. Både for annoncører og abonnenter.
 
Held og lykke med projektet, og husk at lade dine erfaringer strømme til Amino
 
mvh Carsten
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er altafgørende at første blad bliver så tæt på det perfekte og optimale, som du overhoved kan ramme, hvilket vil lette dit videre salgsarbejde med de næste numre betydeligt.
Ligner blad nr. 1 en million ( uden at koste det ) så ved dine annoncører, hvad de kan forvente og går ind til.
I de følgende numre kan du så altid lave mindre redaktionelle og indholdsmæssige tilretninger, det gør alle hen af vejen. Var det måske ikke en ide med nogle gode og brugbare interviews fra nogle af de kendte indenfor branchen - og så lige en forside, som sparker r..
Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kunne evt. smide en god pris i rabattråden! Jeg tror der er flere herinde inkl. undertegnede, der kunne være interesseret
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ret enig i Heidis betragtning. Og derudover: Når magasinet henvender sig til en så specifik målgruppe, skal folk bare have value for money. Ellers smutter de igen.

Nu kender jeg ikke til badminton, men kan inddrage Magasinet Løb, som jeg har læst et par gange. Selvom der er et stort potentiale i Danmark, tror jeg magasinet får det svært. Der mangler dybdeborende stof i et sådan fagblad, så nørderne kan få en bestemt knæskade eller løbesko helt på plads.

Det skal man turde vove med en snæver målgruppe. Ellers finder folk det de skal vide på nettet eller i det mere brede "Matchpoint".

Men held og lykke med det!

/Joakim

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)