Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager hotel med pluk, eventuelt til webshops løsning?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino's

Jeg har I den senere tid haft forbindelse til et lagerhotel som opbevarer plukker og afsender varer for en række kæder som har outsourcet sit lager. Også en del webshops har valgt at placere sit lager på lagerhotellet, og her betaler de et beløb for hver vare som plukkes. Lagerhotellet sørger for pluk, pakning og afsendelse.

En af de store problemstillinger er ofte udveksling af data mellem kunden og lagerhotellet. Endvidere har hver kunde sine egne procedurer omkring ordre håndtering (Hvad skal der ske hvis kun dele af ordren kan leveres m.m.). Alt dette stiller store krav til lagerhotellets IT systemet (warehouse management system).

Vi har udviklet et WMS system som er yderst fleksibel, og kan videre udvikles efter specifikke kunde behov. Systemet kan derfor meget nemt integreres direkte med kundens eksisterende IT system. Systemet er egentlig udviklet i anden anledning, men da jeg har fået en tom lagerbygning på hånden, overvejer jeg at starte et lagerhotel selv. Jeg har regnet mig frem til at kunne plukke mindre vareartikler fra mellem 5 og 10 kroner pr. pluk alle lager omkostninger inklusiv. Endvidere fuld integration til vores WMS som gør det muligt at opretholde sikker levering og høj informationsflow.

Processen er at kunden sender en ordre til os med hvilke varer der skal hvorhen. Vi plukker og pakker ordren, påsætter transportør labels på pakken (GLS, Post danmark, transportgruppen eller hvem det nu måtte være), udskriver følgesedler m.m. Vores kunde får elektronisk løbende informationer om hvad der er afsendt, lager status m.m. Endvidere kan vi generere rapporter på baggrund af lager tallene, det er kun et spørgsmål om opsætning.

Spørgsmålet er bare om jeg kan få kunder på systemet. jeg har kendskab til virksomheder som betaler mere for mindre af denne service, men hvad mener I. Vil det være noget som nogen af jer ville være interesseret i, eller kender I nogen? Eller mener I ikke at konceptet holder?

Med venlig hilsen
Upcomming iværksætter

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Upcomming iværksætter,

Jeg er helt sikker på dit koncept holder og på den vej markedet bevæger sig. At dem der driver nethandel, vil fokuserer på dette og sørger for vækst, i stedet for at sende vare afsted.

Jeg har ikke desideret kunder på hånden, men jeg vil meget gerne have mere information når du er kommet længere i din process.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

din ide er rigtig god men dit pris spring er enormt stort.

Du siger fra 5 kr til 10 kr med udgangspunkt i den ramme vil jeg mener du evt. kan ligge dig på et skævt beløb der udaf til viser en meget nøje omkostnings beregning, eks. 8,73 kr plus moms pr. pluk, dog skal der være plads i din pris, til at kunne give storkunde rabat uden, at du får mindre overskud.

jeg har i mine unge dage arbejdet på lager i lang tid og alle steder var det forskellige systemer og det kunne ikke håndterer forskellige fragt firmaer -så du er inde på den helt rette vej med dit system

Venligst

René Buch

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en rigtigt god ide. Hvis du sætter det igang, vil vi da gerne lave en integration til vores system, samt sende et nyhedsbrev ud til vores kunder.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort potentiale i det projekt... Hold os lige opdateret... ;-).. Der er masser af webshops som kunne benytte sig af den service...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også være ganske spændende med nogle priser for hyldeplads på det pågældende lagerhotel, beliggenhed og mulighed for varelevering til dette lagerhotel.

Der kunne jeg ihvertfald godt tænkes at have et par kunder der kunne have interesse i at få skabt en kontakt, så jeg vil også gerne høre mere om dette projekt når du har mere spændende nyt i sagen. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Tusind tak for de fine tilbage meldinger jeg har fået.

Jeg vil lige starte med at kommentere omkring prisen. Jeg ved det er et stort spring, og Hr. Buch har nok meget ret i at jeg burde lægge mig fast på en pris. Problemet er bare at omkostningerne varierer meget efter om det er dyner eller solbriller der skal afsendes. Endvidere gør det en stor forskel om gennemsnits ordren er på 3 varelinier eller 50 varelinier, og om alle varerne er mærket med stregkode eller ej.

Jeg kender til en kæde som får importeret store dele af sit sortiment fra Asien, og bruger lagerhotel til at pakke og distribuerer til de enkelte butikker. Gennemsnitsordren er på over 100 linier pr. ordre, og derfor vil det kunne gøres meget billigere. Endvidere er der nogle varer typer som kræver en mere sikker emballering end andre. Jeg vil derfor meget gerne kunne give tilbud til den enkelte kunde, og tilbudet vil ligge mellem de 5 og 10 kroner pr. pluk.

Omkring de forskellige fragtfirmaer, så har i ret i at en del af udfordringen ligger i at integrere IT systemet med dem. Men jeg tror at jeg mit system rammer så bredt så det brude være muligt. Jeg har tidligere arbejdet med de forskellige omkring løbenumre til Track and trace, labels, krav til stregkoder m.m. så der burde ikke kunne komme noget bag på mig, men det gør der jo nok alligevel :-)

omkring varemodtagelse, så er mit system opbygget således at en indkøbsordre fra kundens ERP system, importeres i mit system. Det kan ske via CSV, XML, almindelige tekstfiler eller hvad der nu kan leveres. Når jeg så modtager varer fra kundens leverandør, så kan jeg returnere filer som fortæller hvor meget der er modtaget af det enkelte varer, indeholdende referencerne fra oprindelige indkøbs ordre. Vi kan også sætte det op således at man kun bliver notificeret hvis der modtages mere eller mindre end det forventede, eller hvis enkelte varer er beskadiget ved ankomst.

Jeg havde tænkt mig at lokationerne på lageret ikke skulle koste noget. Man betaler kun et beløb for hver vare som plukkes, og derfor er det nemt at beregne omkostningerne. Det kræver dog et vist flow i varerne for at det skal kunne lade sig gøre. Jeg vil i princippet også gerne udleje decideret lagerplads. Det kunne f.eks. være til en krone pr. dag pr. palleplads. Jeg tror dog bare at der er mange andre som også gør det.

Placering af lager er I sønderjylland. Der er gode tilkørselsforhold for større lastbiler. Men det ligger dog ca. 15 kilometer fra den jyske motorvej.

Omkring integration med diverse webshops, så er det egentlig meget simpelt klaret. Hvis bare I kan levere og importere dokumenter i et eller andet format, så er det problem løst. Jeg sætter stor pris på at I tilbyder mig et samarbejde. Men jeg ville frygtelig gerne have en reel kunde case inden jeg går i gang. Sagen er at jeg skal opsige min nuværende stilling og leje mig ind i pågældende bygning før jeg egentlig har noget konkret at tilbyde. For at det kan ske, er jeg nok nødsaget til at have en eller flere kunder at starte op med.

Igen tusind tak for alle de gode tilbage meldinger jeg har fået. Hvis nu nogen af jer skulle høre om en reel kunde case som jeg eventuelt kunne tage fat i, så hører jeg meget gerne fra jer.

Med venlig hilsen
Nu lidt tættere på upcomming

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Odense
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i din løsning - Send mig en pm, så kan vi lige snakkes ved der igennem.

Venlige hilsner

Michaela Hørdum

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil i hvert fald være noget jeg ville være rigtig interesseret i.

Glæder mig til at høre mere :)

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Har været igang med at beskrive processen sammen med en mulig kunde, og det kan være at nogen af jer også vil syntes den er interessant.

  • Kunden bestiller og betaler for varen
  • Ordren sendes til os indeholdende oplysninger om modtager, hvilken vare er bestilt, email adresse m.m.
  • Skulle der ikke være tilstrækkelig med beholdning på en vare, kan vi tilbageholde dele af ordren, eller hele ordren ud fra nogle kriterier som i selv er med til at opsætte.
  • Vi pakker ordren, påsætter distributørens label.
  • Vi udskriver følgesedler med jeres logo til ved-lægning af ordren.
  • Vi sender elektronisk fragtbrev (IFTMIN) til distributøren.
  • Distributørens track and trace nummer sendes til kundens mail adresse og til jeres system. Denne kan integreres til jeres system således i automatisk kan sætte ordren til status afsendt.
  • Vi returnerer dagligt en melding om hvad der er afsendt.
  • Ud fra hvilken grænse i har sat som re-order level, kan vi give melding om hvornår en beholdning er under denne grænse.
  • På jeres request kan vi sende historikken på en given beholdning, og endvidere sende meldinger på hele lager beholdningen.
  • Månedsvis sender vi en opgørelse på hvilke ordre numre vi har sendt, hvad plukprisen har været, og en faktura på pågældende.

 

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)