Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dækningsbidrag, for forskellige brancher

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen, som kender et statistisk matriale, hvor man kan se, hvad er normale dækningsgrader for forskellige brancher, f.eks. grønthandler, hardwareforhandler etc.
 
Mvh
MM
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne forestile mig at du kan få oplysninger ved brancheorganisationerne. Ellers kan du spørge her.... !?!? Her er kompetente folk fra alle brancher, så bare spørg løs
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke der findes et fast dækningsbidrag for de forskellige brancher, ihvertfald ikke indenfor malerbranchen!
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Set fra den lidt sure side:

Det er noget jeg ville holde tæt ind til kroppen, når jeg kommer igang med mit annoncesalg, for jeg vil da ikke forære mine pris oplysninger væk, eller inddirekte hjælpe en til at gøre tingne billiger end jeg kan gøre det.
 
Den positive side:
 
Frem i lyset med alle regnskaber, også de små enkeltmandsvirksomheder, for på den måde fremmes de gode markedskræfter, og man undgår "kartel aftaler" med under bud / over bud, på div. opgaver.
 
Krav:
 
At der ruskes godt op i de danske love på dette område .............. (håber at det er igang)
 
Min holdning:
 
ja nej ja nej ja nej (måske) . . . . man vel medlem af De Radikale

Venligst

René Buch

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Lige på stående fod kan jeg kun lige huske, at man på horesta.dk ("Branchen i tal") kan man se dækningsgrader m.m. inden for restaurations- og hotelbranchen.
 
Hvis jeg lige kommer itanke om andre steder for andre brancher vender jeg tilbage igen.
 
Mange hilsner fra
Mette
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark Statistik har faktisk en del materiale, der er gratis.

 
Vælg "Statistikbanken" øverst til venstre. 
Vælg "Generel erhvervsstatistik" under "Emner"
 
Håber du kan bruge det, "MM".
 
Mange hilsner fra
Mette
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har undersøgt sagen, fordi det næste bind i Franciskanerserien hedder "Nøgletal i praksis", og selvom jeg har scannet markedet, har der ikke rigtig været bid, netop fordi dækningsbidraget er et af de tal, som man ikke behøver at oplyse i de officielle regnskaber, altså dem, som ApS og A/S indsender til Erhvervs- og selskabsstyrelsen.

Der er mange andre tal at se i de officielle regnskaber, men enten skal man betale abonnement for ubegrænset adgang eller også skal man købe oplysningerne for sin egen branche. I øjeblikket prøver jeg at overtale http://experian.dk/, som vist er de bedste, til at lave et særligt iværksættertilbud i anledning af "Nøgletal i praksis", som udkommer i starten af maj. Hvis det lader sig gøre, skal jeg vende tilbage.
 
Ellers må du bare glæde dig til udgivelsen, for sammen med "Nøgletal i praksis" laver vi en dejlig, lettilgængelig automatisk nøgletalsberegner til TOP-10 nøgletallene, som kommer til at ligge på http://franciskaner.dk, når bogen udkommer.
 
Mange hilsner
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I tøjbranchen er avancen 50%, dvs. indkøbspris x 2 + moms = salgspris.

I byggemarkeder, TV-forretninger, isenkræmmere m.v. tror jeg avancer er nærmere 37.5%, dvs. indkøbspris x 2 = salgspris incl. moms.
 Men især B&O har traditionelt givet lavere avancer end andre mærker på det danske marked.
 
Malerbranchen og hardware ... aner det ikke. Med malerbranchen, mener du så traditionelle malerforretninger (special forretninger)? Mon ikke den er tættere på 50% end 37,5%??
 
 
Martin
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Onlinesalg af Hardware er avancen på 2-5% på de fleste ting, hvis man er heldig kan man komme op på 10% på enkelte varer - Markedet er presset voldsomt
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist ingen malere der har et dækningsbidrag på 50. Det vil jeg næsten æde min hunds gummiben på

Prøv et sted imellem 30 - 45.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)