Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dækningsbidrag, for forskellige brancher

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/20/2006 8:31:12 PM Forfatter: Jesper Nedergaard Jepsen Onlinesalg af Hardware er avancen på 2-5% på de fleste ting, hvis man er heldig kan man komme op på 10% på enkelte varer - Markedet er presset voldsomt

De tal kan jeg (desværre) bekræfte

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dækningbidraget for turisbuskørsel i det firma jeg var ansat lå på 12 % til 20 %.

I min egen vongmandsforretning jeg drev gennem flere år, lå dette på mellem 6 % og 13 %.
 
I alle de år jeg har været håndværker, husker jeg noget om en boss talte om 28 % (betonarbejde).

Venligst

René Buch

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan bidrage med engros handel fødevarer mængdevarer af typen stor volumen, lav præference. (visse kategorier - ikke mærkevarer) 5-15%
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivning, som jeg laver meget af, er jo dejligt, der er i princippet et dækningsbodrag på 100%, da der alene sælges viden. Det kommer naturligvis an på om man regner løn med eller ej, men til sammenligning med de andre eksempler her, er der vel heller ikke regnet ekspedienternes løn og husleje for forretningen ind i de dækningsbidrag der her snkkes om, går jeg ud fra ...

Medieadministration (som f.eks. Adwords eller andre online annoncer) ligger på alt imellem 5% og 50% - dog typisk i den lidt lavere ende, hvis man arbejder med de store budgetter.
 
Formidling af commercielle tools ligger typisk på 15-30%
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan heller ikke sammenligne dækningsbidrag for forskellige brancher.

Hvis en maler eks. havde et bidrag på 45%, kunne det være at han kun havde en kunde om dagen og mange flere udgifter.
 
Som mikkel skriver så har han ingen udgifter, andre end sin viden, og det er sgu en god forretning
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Som mikkel skriver så har han ingen udgifter, andre end sin viden, og det er sgu en god forretning

Ja, hvis man kan sælge nogle timer - ellers er der ikke meget ved at have få udgifter :)

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
nej så bliver det nok temmelig meget deprimerende hehe
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Københavnere (og tilrejsende)  med interesse for statistik og nøgletal kan allerede nu reservere den 7. juni kl. 17.00-19.00 til et spændende arrangement, hvor vi med lidt held også får rigtig gode værktøjer med hjem gratis. Der kommer rigtig indbydelse ud senere, når jeg har det endelige program, men det viser sig jo ved f.eks. fredagbararrangementer, at flere gerne vil varsles i så god tid som muligt.

Mange hilsner
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)