Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blot en tanke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være en idé at udvikle en anden form for GPS, som kan benyttes i transport branchen..

Jeg tænker lidt hen af, at man kan indtaste længde, vægt og højde på bilen og så beregner den en rute ud fra de tal. Jeg ved der ligger et problem i det, især for nye chauffører, der ikke kender Danmark som sin egen buskelomme. Men skulle det være, skulle det laves for min. hele EU.

Om det er noget der er ved at blive udviklet ved jeg intet om, men der ligger et kæmpe arbejde i det.

Dbh Peter.

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 Man kan også bare købe en garmin eller tomtom :) Mener begge har en indstilling til lastbil.. 

ellers:

http://www.pcworld.dk/blogs/GPS-bloggen/947?a=blog&i=31

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes indstillinger i diverse gps er for lastbil osv - jeg tror godt nok ikke det er ret efiktivt ... Men det er der

 

Derud over er der ikke noget problem med vægt og højde forehold - Der er ALTID skilte der angiver frihøjde hvis broen er under 4 meter og der er også skilte der angiver max tiladte totalvægt og akseltryk osv ... Så det er bare at køre uden om

 

Kort sagt har jeg aldrig hørt nogen efterlyse det prudokt du omtaler

 

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Flyttemanden:

Derud over er der ikke noget problem med vægt og højde forehold - Der er ALTID skilte der angiver frihøjde hvis broen er under 4 meter og der er også skilte der angiver max tiladte totalvægt og akseltryk osv ... Så det er bare at køre uden om

 

Kort sagt har jeg aldrig hørt nogen efterlyse det prudokt du omtaler

Skiltningen kommer desværre ofte lige før det er for sent. Det er specielt et problem i den indre by, hvor det kan være meget generende og stressende, at skulle vende en lastbil med anhænger... På det punkt burde der være en efterspørgsel. Jeg har hvert fald set flere lastbiler blive fastklemt under jernbanebroer i min by, fordi chaufføren har overset skiltet eller har taget chancen...

Spørgsmålet er vel mere, om ikke der findes GPS produkter allerede som tager højde for den slags.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders hansen

 

 

Så bor du vel ikke telfældigvis i vejle? hehe

 

Som du selv nævner kan nogle Chauføre godt finde på at tage Changsen - og en sjælden gang kan man da overse et skilt (En enkelt gang har jeg også været ude for at der ikke var skiltet ordentligt)

 Og det kan give ligeså store problemer som alle andre trafik uheld - Hverken mere eller mindre...

 

Men genneralt mener jeg ikke at der er et problem - og skulle der være en lav bro man ikke kan komme under er det sjældent mange km man skal køre for at komme uden om (selv om det er pisse ireterende - Men det ændre gpsen jo ikke på?)

 

Men okay hvis muligheden var der ville jeg da nok bruge den - Men det ville ikke være et kriterie der fik mig til at vælge nettop den gps

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Flyttemanden:
Så bor du vel ikke telfældigvis i vejle? hehe

Jo, jeg har tidligere boet lige ved siden af jernbanebroen ved Nørretorvet. Smile

Det er da muligt, at du har ret i at problemet er mindre for chaufførerne end det ser ud til.

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)