Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Spanien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med etablering af virksomhed i Spanien. Er det så nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.:

Hvad er Virksomhedsskatten i Spanin for hhv. et SL og et S.A. - Er der i det hele taget nogen forskel ?

Hvor henvender man sig for at få etableret en virksomhed i Spanien. ?

Findes der danske advokater med speciale i netop dette ?

Jeg er kommet frem til at virksomhedsskatten i Spanien ligger på ca. 30% dog fra 1. Januar på 24%.

I England er virksomhedsskatten 19%. - Kan jeg med fordel stifte et Ltd. til at drive internet forretning i Spanien. Istedet for et SL. ?

Hvorfor selskabsskatten jo umiddelbart er billigere.

 

Jeg er bosat i DK. Hvorfor jeg agter at etablere et dansk Aps der ejer det udlandske selskab for derved at undgå beskatningen igen i dk af det udloddede udbytte i det udenlandske selskab.

/Nils

 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nils.

Uden at være en ørn til dette, så mener jeg, at jeg undersøgte dette for et år siden med det nedslående resultat, at danske skattefar ikke sådan lige vil slippe kløerne i dine dejlige penge Wink

Du skal vidst nok være HELT fri af Danmark (spansk statsborger) før han nødtvunget bliver nødt til at slippe dig fri.

Og der er rigtig mange fælder man kan falde i.

Venlig hilsen,
Christian 

 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Ingen tvivl om at hvis jeg hæver et udbytte til mig personligt/privat bliver jeg beskattet af dette.

Men så længe udbyttet af det udenlandske firma er til mit danske ApS skal jeg ikke igen svare virksomhedsskat af dette i DK.

Sådan mener jeg at have forstået det.

 

Mangler bare lige nogle svar på skatteprocenterne i Spanien. Og eventuelt nogle links til hvor i spanien jeg får noteret virksomheden i de spanske virksomheds registre. Eventuelt advokater der har kendskab til samme.

Er reelt afklaret med hvorvidt virksomheden skal ligge i spanien. Eller andet land.

/Nils

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, at du kan få skattefrit udbytte fra det spanske datterselskab til det danske moderselskab. Men selve det spanske selskabs indkomst skal beskattes i Danmark, sålænge du som ledelse sidder her i landet.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Også hvis en del af ledelsen rent faktisk bor i spanien. ?

 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man siger normalt at det afgørende er "den daglige ledelse", dvs. typisk direktionen. Men der indgår en del momenter i vurderingen. Hvilke ledelsesfunktioner kommer til at sidde i hhv. Danmark og Spanien?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg taler ikke om udbytte fra det spanske selskab. Som sagt har du ret i, at dette kan modtages skattefrit Smile

Jeg taler derimod om selve det spanske selskabs skattepligtige indkomst. Den vil blive beskattet efter danske regler, såfremt selskabet ledes fra Danmark.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)