Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Peer Group - Ide-Generering

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har i lang tid haft en ambition om at blive iværksætter. Jeg har haft en god portion ideer til diverse projekter men har endnu ikke har fået den helt rigtige ide.

I min bestræbelse på at finde frem til den gode ide synes jeg det kunne være interessant at få en ide-genererings peer-group op og stå.

Jeg forestiller mig at vi bliver en gruppe af mennesker som mødes et par gange om måneden, med det primære formål at brainstorme på alverdens ideer og koncepter.

Formålet er altså ikke at lave at bygge en forretning eller lignende op sammen. Men derimod at vi individuelt kan udnytte den kreative synergi der kan opstå ved sådanne møder.

Lad mig høre om nogle synes det lyder interessant?

Jeg er selvfølgelig meget åben over for alle inputs...

Mvh
Tobias Storm

Fra Lundby
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en super ide, sig endelig til hvis der er noget du skal have hjælp med.

 

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I sådan en forbindelse så kan det være en god idé at have en facilitator med til at styre processen.

 

Søren, direktøren for InnoHow, har en baggrund som business development engineer som jeg selv. Han laver disse kreative sessions hele tiden. Måske vil han bruge en eftermiddag på at hjælpe andre iværksættere. Han er super dygtig som facilitator og kender de rigtige teknikker.

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvis vi snakker fastlandet (Jylland), så kunne jeg godt være interesseret i at deltage....

Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja geografien skal selvfølgelig lige med. Jeg bor i København så der er nok lidt for langt for
dig til øen.
Men det er jo bare at få fastlands-gruppe også og stå også :-)

 @Expicom
Godt at høre du synes det er en god ide.
Afventer lige tråden og ser om flere melder sig på banen.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid frisk på at brainstorme i kreativt selskab :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Mit problem er ikke at få iderne; men at få bare en brøkdel af dem ført videre til færdige produkter.

Det kunne da være sjovt at lege med ligesindede til gensidig inspiration Wink

Så jeg er frisk. Smile

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

 

HAr arbejdet på et lignende projekt og er mere end villig til at deltage.. Har en masse ideer men mangler som sagt, ligesom de fleste andre, den ide jeg tør springe ud i

 

MVH

Claus

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Jeg har det som Christian nævner det - for mange idéer, men alt for lidt tid til at gennemføre dem alle sammen.

Idéen med et forum, hvor man kan mødes og opkvalificere hinandens idéer er super god. Ved at samle flere kreative hjerner opnås andre synsvinkler på idéen, og der opstår ofte nogle gode tanker, som man slet ikke var kommet frem til alene.

Jeg har prøvet det flere gange i forskellige sammenhænge, og jeg deltager meget gerne i et idékvalificeringsforum, eller hvad sådan noget nu kan hedde. Et godt gammeldags ord er vist brainstorming - dog med en valideringsrunde på idéerne... :-)

Hvordan det rent praktisk skal foregå kan vi jo bruge den første dag til at finde ud af... jeg har nemlig allerede mange forskellige tanker og idéer om det... :-)

NB! Er placeret i Nordsjælland, så Kbh er passende for mig.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk

 

Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt at flere melder sig på banen :-)

Så vidt jeg kan tælle er vi indtil videre 5 der har interesse for at få projektet op og stå, hvor geografien også falder i hak: (?)

meJensen
graversen
ChristianiMARKETING
jesperFG
Jeg selv 

Som udgangspunkt synes jeg det er en fin start, og mon ikke også flere melder sig på banen. Hvad mener I vil være et optimalt antal?
Det handler vel om at finde en balancegang hvor der konstant vil blive genereret kreativt, samtidig med alle kan komme til orde. 

Hvad mener I er næste skridt?
... At vi hver især lige får lavet en kort skriftlig introduktion af hvem vi er her i tråden?

Eller skal vi med det samme bare gå i gang med få sat et møde op i den virkelige verden?

Vh
Tobias Storm

Side 1 ud af 10 (91 indlæg)