Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på varer og ydelser købt udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lave mit første momsregnskab for min enkeltmandsvirksomhed, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere moms på varer og ydelser købt i udlandet.

Er følgende korrekt?

Inden for EU skal jeg beregne EU-erhvervelsesmoms af både varer og ydelser (varer er her f.eks. DVD medier købt i Tyskland, ydelser er Skype telefoni og Google AdWords). De fysiske varer (dvs. DVD'erne) skal tillige angives i Rubrik A på momsangivelsen.

Uden for EU skal jeg betale moms og told af fysiske varer, mens serviceydelser (f.eks. domæner, web hotel og reklamer) er momsfri? Intet af dette skal fremgå af Rubrik A, B eller C.

På forhånd tak!

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man iøvrigt også importørregistreres, hvis man blot køber varer uden for EU til eget forbrug (dvs. ikke til videresalg)?
Er der et minimum for hvornår der skal svares told og moms (som ved privathandel)?

Jeg har f.eks. købt en mus (til computeren) for 110 kr i Hong Kong.

Kræver dette at jeg bliver importørregistreret og at jeg betaler både moms og told?
I givet fald vælger jeg nok at betale den privat Wink

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste spørgsmål i denne omgang...

Hvad skal angives i Rubrik C?
Mine indtægter stammer fra amerikanske affiliateprogrammer (CJ, AdWords, etc). Skal disse indtægter opgives i Rubrik C?

Kan man i Summa Summarum lave et udtræk der viser hvad der skal skrives i Rubrik A, B og C?

 

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen, der kan hjælpe med dette?

 

På forhånd tak,

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)