Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Corporate logo/identity som kunst - ville du købe det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er fritidskunster og ville til enhver tid bytte mit 9-5 job ud med dette erhverv - hvis bare jeg altså kunne leve af det! Og jeg har en ide der måske kunne hjælpe mig lidt på vej  - eller ihvertfald hjælpe til med at finansiere min hobby.

Lidt som en gimmick lavede jeg på et tidspunkt et maleri baseret på mit firma's logo  - det nu hænger i vores receptions-område.

Jeg har observeret at besøgende leverandører og kunder bemærker og kommenterer mit maleri. De fleste syntes at det er et udmærket og kreativt alternativ til de typiske produkter man ser fra skilte-leverandører.  

Det kunne jeg godt tænke mig at bore lidt i og beder om din mening. Hvis du nu kunne købe et maleri med dit firma's logo + tekst plus evt anden grafik i størrelsen 120x140 for  - lad os sige - omkring 8000,- + moms - ville du så være interesseret? 

Jeg ikke interesseret i at et sådant maleri skal være et slags "samlebåndsprodukt" hvor jeg bare gengiver grafik/logo uden ændringer eller omtanke - jeg vil gerne tilføje lidt kreativitet. Processen ville derfor være præcis den samme som den jeg bruger når jeg taler med en kunde om et personligt maleri. Vi diskuterer motiv, farve, størrelse og ide /historien i billedet og jeg går ikke igang før vi er enige. 

Se billedet her:  (kan ikke få det vist her i indlægget)  

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ideen er super god. Måske ikke direkte som skiltning ved døren, da jeg tror mange bare ser det som et maleri, og vil overse at det er skiltningen ind til virksomheden.  

Men det ville da bestemt være noget jeg kunne finde på at hænge op på kontoret, da det ville have et flot personligt præg.

8000 + moms er ikke meget for et maleri, specielt ikke hvis det er specielt tilpasset den enkelte kunde, så i mine øjne er prisen god.

Så ideen for "thumbs up" herfra.

Ps. flot maleri du har lavet til travelport

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det er en fin idé - ingen tvivl om det :)

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart en god idé. Den eneste ulempe jeg ser i det er, at du kun sælger 1 billede pr. kunde. Man kunne evt tilbyde at levere flere ad gangen, f.eks. 1 "logomaleri" til receptionen og 4-5 malerier af kundens produkter el. lign. til at hænge rundt omkring i virksomheden. Så kunne du muligvis også få noget gensalg til kunden, hvis denne ønsker at skifte/supplere billederne senere.

For 1 enkelt kundebaseret maleri synes jeg 8000,- lyder som en ok pris.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også din idé er superfed. Om du kan decideret leve af det er svært at vurdere umiddelbart, da jeg ser produktet til at være engangs-køb - kan være jeg tager fejl.
Held og lykke her fra i hvert fald :-)

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det er en rigtig fed idé...

Det ville da skabe noget lækkert at se på, i stedet for alle de der normale prints med corporate logoer etc... Så det vil jeg da opfordre dig til at gøre, søge nogle flere virksomheder og så ellers bare se hvad der sker.

Lav eventuelt nogle uopfordrede til nogle virksomheder, som du tænker kunne være interesseret - så du har flere cases.

Når du har fået lavet flere referencer - har du helt sikkert mulighed for at komme længere ud, vil jeg da tro.... men nu er jeg selvfølgelig ikke ekspert på malerier ;)

Held og lykke i hvert fald!

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)