Fuldstændig enig, Kreabizz (og Claes) - det helt springende punkt mht. at overgå til betaling er volumen (og dermed kommer timingen igen ind i billedet). I vores tilfælde drejer det sig både om reel volumen (antal brugere) samt ikke mindst geografisk spredning. Uanset hvad, kunne jeg snildt forestille mig, at introduktionen skal ske med rabat. Livet i web 2.0... :)
Dato: 3/30/2006 11:33:57 AM Forfatter: Kasper Daniel Balslev Fuldstændig enig, Kreabizz (og Claes) - det helt springende punkt mht. at overgå til betaling er volumen (og dermed kommer timingen igen ind i billedet). I vores tilfælde drejer det sig både om reel volumen (antal brugere) samt ikke mindst geografisk spredning. Uanset hvad, kunne jeg snildt forestille mig, at introduktionen skal ske med rabat. Livet i web 2.0... :) /Kasper
Hej Kasper,
Hvis du med rabat mener: 100% rabat, så er jeg enig. Mit gæt er, at I SKAL have kritisk masse, før I introducerer betaling - og det kan være meget dyrt, når spredningen helst skal være world wide. Har I samabejder med studenterorganisationer og udveklsingsprogrammer world wide? Det kunne være løsningen - helst skal I være at finde med link på de enkelte institutioners studentersider. Det kunne være en billig måde at markedsføre på (hvis I ikke allerede gør det).
Ja, vi har oparbejdet gode relationer til både uddannelsesinstitutioner (særligt i EU) og flere studenterorganisationer. Hidtil har fokus været på links, tekst, etc. og forretningsplanen tager afsæt i dette. Dog vil vi fremover have en mere aggressiv strategi, og komme bredere ud, fx. på portaler. Universiteter, stud. org. o.lign. udgør dog fortsat en vigtig distributionskanal.