Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogs brugt til kommercielle formål..?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille kort men præcist spørgsmål!

Skal der linkes til en blog før Google finder den...?
 
Og det lidt fyldigere spørgsmål - der sikkert også er tilsvarende dummere...!
 
findes der specielle strategier at gå efter, hvis man blogger lidt med kommerciel bagtanke...?
 
(Jeg har eksempelvis oprettet en blog uden den mindste overordnede idé om, hvad bloggen egentlig kan bruges til udover lidt refleksion over egne tanker...! Men der er ingen, der kommer forbi bloggen, og da slet ikke Google... Indrømmet - det er heller ikke Danmarks mest ophidsende blog... )
 
 
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal der linkes til en blog før Google finder den...?
[/QOUTE]

Som udgangspunkt ja. Ellers ved google jo ikke at den findes. Mange gange, er der indbygget pingfunktion i blogsoftwaren. Hvis f.eks dit software er sat op til at pinge blogbot.dk, vil der automatisk blive lavet et link på deres side, når du laver nye indlæg i din blog..

[QUOTE]
(Jeg har eksempelvis oprettet en blog uden den mindste overordnede idé om, hvad bloggen egentlig kan bruges til udover lidt refleksion over egne tanker...! Men der er ingen, der kommer forbi bloggen, og da slet ikke Google... Indrømmet - det er heller ikke Danmarks mest ophidsende blog... )



Når først siden er fundet af google, skal du nok få lidt besøg. Antalet kommer selfølgelig an på hvad du skriver om og hvor god softwaren er til at lave sider, som google finder spændende.

Et eksempel, er noget blogsoftware, jeg har arbejdet lidt på. For at teste det, ledte jeg bevist efter et eller andet at skrive om, som jeg vidste at folk ville lede efter. Valget faldt på en nyhed i sidste uge, om FN''s anti-racisme dag, og den omdiskuterede plakat, som viser en legoklods.

bloggen ligger på thomas.weblogging.dk - Prøv at lave en søgning på google på fn plakat.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Både og - der er andre muligheder for at Google finder din side. Men hvis du fylder godt på med indhold, skal det nok komme.

Det bedste du kan gøre for at få nogle besøg er vel at tilmelde din blog sider som f.eks. www.blogbot.dk

I øvrigt er blogs jo en god måde at lave PR m.m. med. Jeg bruger det selv til at informere folk om nye tiltag på min side, samt nogle af de lidt pudsige nyheder, der relaterer til branchen, men som ikke helt kan finde plads på min side. Der går jo også rygter om, at firmaer som Pepsi, Sony m.m. har reklamefolk til at blogge som teenage-piger. -Sådan lidt product placement i blogs. Har ikke rigtigt besluttet mig for, hvad jeg synes om den slags.

Een af Danmarks mest besøgte bloggere (da han var aktiv), var jo www.kapster.dk. Da han på et tidspunkt skrev, at han manglede kondomer, sprang vi til med et sponsorat. En oplagt brug af blogs (det skal lige siges, at Kapster på ingen måde solgte ud. Det hang meget naturligt sammen).

Nå - det var vist et sidespring. Men prøv Blogbot.dk
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har på fornemmelsen, at Google slet ikke kigger på blogspot.com - jeg kan i hvert fald ikke få den til det.

Lægger i stedet min blog over på googlepages.com om lidt. Dér søger google!
 
Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Blogger.com og Blogspot.com ---- er det ikke GOOGLE´s egne "produkter"?
Det indtryk har jeg altid haft...!
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/30/2006 11:46:30 AM
Forfatter: Anders Saugstrup

Har på fornemmelsen, at Google slet ikke kigger på blogspot.com - jeg kan i hvert fald ikke få den til det.



Lægger i stedet min blog over på googlepages.com om lidt. Dér søger google!




Hilsen Anders

Selvfølgelig kigger google da der.

Iøvrigt, er det google der ejer blogger.com - blogspot.com
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)