Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte fri bonus. Kan man det.?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at lave en ekstra ordinær bonusordning for mine medarbejdere, hvor jeg gerne vil belønne én eller flere medarbejdere med X antal kroner hver måned.

Men er der nogen måde hvor man kan give dem det skattefrit.?
Eller er alt det halløj 100% skattepligtigt.

Jeg bruger danløn til løn-delen, hvis det har noget at sige.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordjysk Marketing:

Jeg er igang med at lave en ekstra ordinær bonusordning for mine medarbejdere, hvor jeg gerne vil belønne én eller flere medarbejdere med X antal kroner hver måned.

Men er der nogen måde hvor man kan give dem det skattefrit.?
Eller er alt det halløj 100% skattepligtigt.

Jeg bruger danløn til løn-delen, hvis det har noget at sige.

Mvh
Christian

Gavekort på under 500,-. evt til magasin da de kan indløses til kontanter. Er gavekortene under 500 skal du som virksomhed ikke indberette hvortil og hvem det er anvendt på...

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så vidt jeg erindrer omdiskuteret, om gavekort kan gå ind under 500 kr.-grænsen. Min opfattelse er, at det skal være en fysisk gave, for at det kan gå. Et gavekort er simpelthen for "likvidt".

Desuden gælder skattefriheden kun ved lejlighedsgaver, dvs. ved fødselsdag, jul mv. Systematisk at give de ansatte 500 kr. om måneden i "gave" er uden tvivl at betragte som en del af lønnen og derfor skattepligtigt for modtageren.

Hvis du gerne vil belønne medarbejderne skattefrit, kan du overveje sådan noget som arbejdsgiver betalt bredbånd, telefon mv., som under visse omstændigheder beskattes lempeligt hos modtageren.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I såfald ville jeg gerne udbetale nogle skattefrie bonuser til mig selv.

Nu ved jeg selvfølelig ikke hvordan det fungere over i det nordjyske Big Smile

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh hvad tror du selv Tongue Tied

Selvfølgelig kan du ikke give skattefrie bonusser, ellers ville vi sku da alle gøre det.

Og gavekort udløser altid beskatning, så hellere give medarbejderne noget de kan bytte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas1974:

Øh hvad tror du selv Tongue Tied

Selvfølgelig kan du ikke give skattefrie bonusser, ellers ville vi sku da alle gøre det.

Og gavekort udløser altid beskatning, så hellere give medarbejderne noget de kan bytte.

Nu var det ikke den form for svar jeg søgte efter, et fornuftigt svar vil jeg foretrække fremover.

Men tak for de andre svar indtil videre, nu har jeg i hvert fald noget at gå efter.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja fair nok, det må du undskylde, blev bare noget overrasket over at nogle seriøst kunne tro man kunne udbetale noget der mindede om løn skattefrit.

Anyhow, grænsen på de 500 gælder ikke for gavekort, der er altid beskatning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt okay.. Smile

Hvilke muligheder har man så for at belønne medarbejdere for ekstraordinær god indsats.?

Nu tænker jeg ikke på medarbejder bredbånd, mobil osv.

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nye er vist medarbejder obligationer, men lidt usikker på hvordan det fungerer.

Hvis det er medarbejderstaben som helheld kan du jo nurse lidt mere om dem, med frugtordning, billig frokost, etc. etc. etc.

Hvis det er enkelte medarbejdere, har jeg svært ved at se andre muligheder end en beskattet bonus, eller individuelle goder, som avis, tlf., fri transport (bruttolønstræk) etc.

Men sikkert nogen der bruger mere lysky metoder.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Tak for svaret indtil videre, jeg må arbejde videre med det, og se hvad jeg kan gøre for dem.

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)