Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adwords og moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror at jeg har kvajet mig gevaldigt. For et par år siden, da jeg startede min google kampagne, fik jeg at vide af en "klog" at jeg kunne
trække momsen ud af fakturabeløbet og angive det som købsmoms og det har jeg godtroende gjort lige siden. Jeg har på selvangivelsen
fratrukket googlebeløbet minus moms.

Nu har jeg forsket lidt i det (ja jeg ved det, lidt sent) og tror at det skal gøres på en anden måde.

Er der en der vil være rar at skære det ud i pap hvordan jeg forholder mig til momsen ved betaling til google?

 Er det rigtigt forsået at jeg skal lægge moms til som skal betales til told og skat - ligesom ved køb af vare i udlandet?

 På forhånd tak
Martin

PS: Hvis jeg har dummet mig, hvordan forholder jeg mig til det ifh til told og skat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Idet Google er registreret i EU(Irland), skal du beregne 25% dansk erhvervelsesmoms, som du dog kan

fratrække igen på den indgående moms. Effekten er 0 kr.

Så i princippet skal du ikke betale noget moms.

Med hensyn til SKAt, kommer det nok an på, hvor store beløb vi snakker, og hvor langt tilbage

i tiden, du har gjort fejlen.

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og mange tak - det kunne være jeg skulle se og få mig en revisor Embarrassed

 Men hvordan bliver det til O kr i sidste ende? Hvordan kan jeg fratrække momsen igen på den indgående moms - det er jo ikke
en vare som jeg sælger videre, men en ydelse jeg har købt???

 På forhånd tak

martin

PS: Jeg har "kørt" med fejlen de sidste 2 år og det drejer sig om ca 16000 som jeg har fået tilbage i moms på min adwordsannoncer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du beregner 25% af ydelseskøbet og tager beløbet med under rubrikken varekøb mv. under udgående moms.

Desuden tager du beløbet med under indgående moms. Effekten er 0.

Rubrik A skal ikke udfyldes, idet det er tale om en ydelse og ikke et varekøb.

Enten ville jeg regulere for disse 2 år, eller også korrigere beløbet i dit 2007 regnskab.

Det sidste er nok ikke helt korrekt at gøre, dog har du så momsen på det rene.

Kredit indg. moms/Debet Google(i driften)

Debet ind. moms(25% af beløbet)/Kredit EU-erhvervelsesmoms.

 

 

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Peter

 Du har været en stor hjælp.

 mvh

martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)